اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

فصل میوه چینی دوبارة استکبار!!!

يكشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۲۶ ب.ظ

 

فصل میوه چینی دوبارة استکبار!!!

 

مرداد 82 بود که 127 نماینده مجلس ششم طی نامه‌ای به رهبر انقلاب با تحلیل فضای دیپلماتیک وقت از ایشان خواستند با نوشیدن «جام زهر» از طرف ملت ایران، قید دستیابی به انرژی هسته ای را بزنند:

«اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنکه کیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود.»!! 

در مخاطره بودن تمامیت ارضی کشور زمانی معنا پیدا می کند که بدانیم این نامه سه ماه پس از حمله آمریکا به عراق و اشغال این کشور نوشته شد.

در همان سال صادق خرازی نیز نامه ای نوشته که با وساطت سفارت سوییس به آمریکا رفت و در ان نامه پیشنهاد شده بود در ازای «خروج نام ایران از محور شرارت» و «فروش قطعات هواپیما به ایران» از سوی امریکا، ایران هم متعهد می‌شود : «فعالیت‌های هسته‌ای خود را شفاف کند» و «از خلع سلاح حماس و حزب‌الله حمایت کند».!!

همه اینها نشان دهنده مرعوب بودن بخش قابل توجهی از نمایندگان وقت در مجلس ششم و بدنه دولت غرب زده خاتمی بود که باعث شد ایران داوطلبانه برنامه هسته ای خود را بطور کامل به حالت تعلیق دراورد .

در آبان ماه 1382 وزرای خارجه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان، به همراه خاویر سولانا دبیر سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای انجام مذاکرات هسته ای با «حسن روحانی» و دیدار با «سید محمد خاتمی»، به کاخ سعدآباد آمدند و توافقنامه مشترکی میان این 3 کشور اروپایی و ایران نوشته شد که در آن ایران به طور داوطلبانه!! تصمیم گرفت تمام فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی و بازفرآوری و کلیه آزمایش‌ها یا تولید در هر تأسیساتِ تبدیل اورانیوم را تعلیق کند.

به این ترتیب بود که طرف انگلیسی گفت: «ما میوه پیروزی عراق را در سعدآباد چیدیم!!»

به نظر می رسد که این ماجرا مجددا در سال 92 با همان افراد به اجرا در امده است .

این بار آمریکا در قالب گروه های تروریستی به سوریه حمله می کند و خواستار برکناری اسد از قدرت میشود . آمریکا از درگیر کردن سوریه اهداف متعددی دارد از جمله :

تضعیف جبهه مقاومت ، تضعیف حزب الله لبنان ، ایجاد امنیت از طرف مرزهای سوریه برای اسراییل و فشار به ایران.

انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار میشود و تیم اقای روحانی سکان اجرایی کشور را به دست میگیرد . آمریکا و دولتهای اروپایی شناخت کاملی نسبت به این تیم که در مذاکرات سعد_آباد با آن برخورد داشتند دارند .

تعداد قابل توجهی از اعضای دولت و مذاکره کنندگان دانش آموخته های غرب هستند و گویا این امر سبب داشتن احساس رعب و حقارت نسبت به غرب در آنان می باشد .

در شهریور 92 آمریکا مستقیما سوریه را به حمله_نظامی تهدید کرد . به نظر می رسید آمریکا می خواهد مجددا از این حربه در تعامل با ایران استفاده کند.

جان کری در جلسه بررسی درخواست مجوز از سوی کنگره برای حمله به سوریه گفت که هدف از حمله به سوریه جلوگیری از تقویت ایران در موضوع هسته ای است.

با وجود این تهدیدات و عقب انداختن چندباره حمله به سوریه ، آمریکا حمله مستقیمی به سوریه انجام نداد اما توانست به امتیاز مذاکره مستقیم با ایران دست پیدا کند و سرانجام در آذرماه 1392 توافقنامه پر مشکل و تحقیر آمیزی به ایران تحمیل شد !!

و اینچنین بود که میوه ایجاد آشوب در سوریه در ژنو چیده شد!

برنامه ای که آمریکا در سوریه و ایران درحال اجرای آن است همچون حلقه ای است که اهداف استکباری این کشور را تامین می کند :

1- با تهدید سوریه موجبات ارعاب برخی مقامات ایران را فراهم می اورد .

2- با تحمیل توافقنامه ننگین ، قدرت بازدارندگی ایران را کاهش می دهد و جبهه مقاومت را تضعیف می کند .

3- خواسته های جدید امریکا مبنی بر عدم حمایت ایران از سوریه و حزب الله مطرح میشود .

به این ترتیب امریکا می تواند هم برنامه هسته ای ایران را نابود کند و هم سوریه و حزب الله را از پشتیبان پرقدرتی مثل ایران محروم کند و با از بین بردن خطرات این دوجبهه ، کنترل کامل خاورمیانه را بدست اورد و امینت اسراییل را تضمین کند .

اگر این برنامه ها با همراهی برخی مقامات ایران انجام شود فصل میوه چینی استکبار هیچگاه تمام نخواهد شد .

ولی ما به فضل و رحمت الهی و بصیرت ملت ایران امیدواریم و دشمنان حق و عدالت این آرزو را به گور خواهند برد ان شاء الله

امروز هم دیدیم که جناب وزیر امورخارجه (آقای ظریف) باز هم از روی بی تدبیری (خوشبینانه!) حکم به خارج شدن حزب الله (بعلاوه سایر نیروهای مسلح موجود در سوریه) از سوریه داده اند و در واقع با یک ژست روشنفکرانه همه را با یک چوب رانده اند!! ...

کاش می دانستیم در مذاکرات پنهان چه چیزهایی گفته شده است!!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">