اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

 

استاد اصغر طاهرزاده:

 

در عین نماد سازی از روحیه و شخصیت آقای احمدی نژاد

 

انرژی خود را صرف ریاست جمهوری ایشان در سال 96 نکنید

 

پرسش از استاد:

 

حدس میزنم در جریان فعالیت های هواداران آقای احمدی نژاد باشید که به طور جدی در حال شبکه سازی و هم افزایی برای دفاع از شایستگی های دولت آقای احمدی نژاد، تفکرات ایشان و احتمالا زمینه سازی برای بازگشت ایشان به عرصه سیاست هستند. البته این جریان به خصوص پیشگامان آن مدت ها است که به دلایلی که همه میدانیم از جریان اصول گرایی کاملا جدا شده است و خود را در قالبهای تنگ جناحی سابق تعریف نمیکند و در حقیقت در حال شکل دادن به یک جریان سوم با سعه‌ی بیشتر در عرصه اجتماعی-سیاسی است که بعضی از دغدغه های اصلاح طلبان مستقل را نیز به شکل اصیل تری در خود جا داده است (مثلا توجه به حقوق مردم، عدالت اجتماعی، اتکاء به فعالیت مطبوعاتی و رسانه ای به جای اتکاء به رانت های سازمانی و سیاسی برای پیشبرد اهداف خود، سرمایه گذاری بر روی جوانان و ...) این جریان ویژگی شاخص تر خود را عدالت گرایی و استقلال گرایی میداند و از این جهات نیز مطمئنا از دیگر جناح ها به گفتمان امام خامنه ای نزدیک تر است. با توجه به ناکامی قابل پیش بینی دولت فعلی در اجرای اقتصاد مقاومتی و اصلاحات ساختاری از جمله هدفمندی و اصلاح نظام بانک و مالیاتی و تحقق عدالت اجتماعی و خودکفایی اقتصادی که روحیه جهادی و بسیج عمومی مردم را نیز می‌طلبد (که دولت فعلی به روشنی فاقد آن است)، به نظر میرسد این جریان سوم با توجه به شاخصه هایش رویش مبارکی است که میتواند زمینه ساز عبور کشور از تنگنای فعلی در سال های آینده به خصوص انتخابات 96 باشد. گروه های مردمی دیگری هم که به طور خودجوش و مستقل در حال فعالیت در مسیر اهداف انقلاب اسلامی هستند (چه در عرصه فرهنگ و چه اقتصاد) اما در سال‌های گذشته قادر به همراهی موثر با آرمان‌های انقلاب اسلامی به نمایندگی آقای احمدی نژاد نبودند به نظر میرسد در اثر آگاهی بیشتر نسبت به حقانیت دغدغه های آقای احمدی نژآد نهایتا خود را همراه و همدل با ایشان بیابند و در بزنگاه سال 96 در صورت نامزدی آقای احمدی‌نژاد به ایشان روی بیارند و به گونه ای تأخیر فازی که جامعه ما در دوره قبل با حرکت دولت آقای احمدی نژاد داشت جبران شود. اما بسیار بعید است که با توجه به خصلت ها و تجربیات منحصر به فرد آقای احمدی نژاد و پایگاه اجتماعی که برای ایشان به طور خودجوش به وجود خواهد آمد شخص دیگری بتواند کشور را از تنگناها و چالش‌های متعدد و پیجیده آینده عبور دهد چون واقعا در میان چهره های مطرح سیاسی شخصیتی این چنین را به واقع سراغ نداریم. به نظرم در حالی که حنای تفکر کارگزارانی-مشارکتی و دولت برآمده از آنها دارد به سرعت رنگ خود را برای مردم می‌بازد به زودی شاهد گسترش بیداری عمومی در بین مردم و رجوع جدی به آرمان‌ها انقلاب باشیم که در این صورت در سطح سیاسی آقای احمدی‌نژاد می‌توانند نماینده ای شایسته برای این جریان باشند. تصور بفرمایید آن روحیه جهادی و شور انقلابی که آقای احمدی نژاد در سال 84 در جامعه ایجاد کردند در سال 96 بتواند با پختگی و آگاهی و تجربه بسیار بیشتر ایشان و حامیان ایشان احیاء شود. آن موقع مدعیان چپ و راست نیز دیگر نخواهند توانست در برابر این جریان توفنده سنگ اندازی کنند.

جواب استاد اصغر طاهرزاده:

 

در این‌که افراد دلسوز مواظب‌اند و نمی‌گذارند نگاه اصیل آقای احمدی‌نژاد با تلاشهای جریان‌های غرب‌زده از صحنه‌ی انقلاب خارج شود، کار مبارکی است و در این‌که ما باید با شاخصه‌هایی که برشمردید مثل عدالت‌گرایی و استقلال‌گرایی و.... خود را بازخوانی کنیم و از آن نوع اصول‌گرایی حزبی آزاد شویم؛ حرف درستی است و دولت کنونی با ضعف‌های اساسی که نسبت به فاصله‌‌داشتن روحیه‌ی انقلابی و جهادی دارد نشان می‌دهد که مردم باید به جریان دیگری نظر کنند. ولی فکر می‌کنم انقلاب اسلامی استعداد آن را دارد که افرادی را در آینده به میدان آورد که همه‌ی قوت‌های آقای احمدی‌نژاد را داشته باشد ولی ضعف‌های ایشان را نداشته باشد و بنده معتقدم اگر دوستان در عین آن‌که روحیه‌ی آقای احمدی‌نژاد را و حتی شخص ایشان را به عنوان یک نماد مدّ نظر قرار دهند ولی انرژی‌های خود را صرف ریاست جمهوری ایشان نکنند تا مجبور باشند با اتلاف انرژی روبه‌رو شوند، بهتر است و منتظر بمانند انقلاب، انسان‌هایی در نصاب لازم را جهت ریاست جمهوری می‌پروراند. مضافاً که خود آقای احمدی‌نژاد به بعضی از آقایان که برای بنده بدون واسطه فرمودند، گفته‌اند در خدمت رهبری عرض کردم من و مشائی دیگر نه برای نامزدی نمایندگی مجلس و نه برای نامزدی ریاست جمهوری اقدامی نخواهیم کرد. موفق باشید.

منبع: سایت لب المیزان/ قسمت پرسش و پاسخ/ سوال 8276

نظرات  (۲)

دل اگر دل باشد٬دلبر شناس نیز هست ..

و این حقیقت است که ٬

صدف تا سکوت بر لب دارد ٬ گوهرش به کام خواهد ماند

هیهات ! اگر به روی نااهل لب به تبسم بگشاید !

دیگر نه آنست که بود..

سلام صبح سبز بهاری شما نیک

مطلب ارزشمندی بود
پاسخ:

و علیکم السلام: بسیار مطلب زیبایی فرستادید. ممنون. صبح شما هم پر طراوت همچون بهار.

همیشه به وبتون سر میزنم
شاید گاهی کامنت نزارم
 ولی مطالبی که میذارید اگاهی ادمو بالا میبره
ممنون.
پاسخ:
ممنونم از شما. همین که سر می زنید سپاسگذارم. خوشحالم که حداقل مطالبم برای یک نفر هم مفید است. تشکر از حضور همیشگی شما در «اوج پرواز»

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">