اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

«۱۱۱۵۰ جلسة سخنرانی»

امروز داشتم مروری می کردم به گذشتة زندگیم، یکی از محاسنی که در زندگی شخصی ام به لطف خدا داشتم این بود که سعی می کردم از تمام لحظه های زندگیم استفاده مفید ببرم. یک قانونی برای خودم گذاشته بودم و هنوز هم به آن پایبندم به نام «قانون کار دو زمانه» به این صورت که مواقعی که در حال انجام کارهای عادی زندگیم بودم (کارهایی که نیاز به تمرکز فکری زیاد نداشت مثل پیاده روی به سمت محل کار، رانندگی با ماشین شخصی، توی ایستگاه اتوبوس، داخل اتوبوس و تاکسی، توی مطب دکتر و هنگام کمک کردن به خانمم در کارهای خانه مثل: اتوکردن لباس، شستن ظرفهای خانه، جاروبرقی کشیدن و نظافت خانه، درست کردن غذا، پاک کردن سبزی، و...) از طریق ام پی تری یا موبایل، سخنرانی گوش می دادم.

الان که نشستم حساب کردم دیدم چه معجزه ای کرده این کار. تقریبا اکثر منظومة فکریم در همین زمانهای به ظاهر مرده شکل گرفته. با گوش دادن به بیش از ۱۱۱۵۰ سخنرانی. طبق یک عادت دیرینه که از کتاب «راز شاد زیستن» یاد گرفته بودم همه کارهای مفیدی که انجام می دادم را ثبت می کردم برای همین فهرست کامل سخنرانی هایی که در این سالهای زندگی گوش داده ام را نوشته ام.
بیشترین تاثیر در زندگی ام را در حوزه عقیدتی و فکری و سیاسی از اساتیدی همچون «استاد اصغر طاهرزاده» «استاد جوادی آملی» «استاد عابدینی» «استاد مطهری» «استاد رحیم پور ازغدی» «دکتر حسن عباسی» «مقام معظم رهبری و حضرت امام» «استاد یزدانپناه» «استاد فیاضی» «استاد عبودیت» «استاد علی جعفری» «استاد پناهیان» «حجت الاسلام مکارم» گرفته ام. همچنین از «دکتر شریعی» و «علامه محمدتقی جعفری» هم خیلی استفاده کردم.

خواستم این تجربه را برای شما هم به اشتراک بگذارم که ببینید چقدر می شود زمانهای به ظاهر مرده را زنده کرد و ازش استفاده مفید برد. شاید خیلی ها بگویند خب که چی اینقدر سخنرانی گوش دادی؟ کجا را گرفتی؟ چقدر برایت نان و آب داشت؟ به چه دردت خورد؟ جوابش این است که حداقل سعی کرده ام با آگاهی زندگی کنم. هرچند به ظاهر خیلی از این سخنرانی هایی که گوش داده ام الان در خاطرم نیست، طبیعی هم هست. ولی من را در مسیر زندگی شخصی ام رشد داد. چون قرار نیست همه چیز در خاطر و یاد انسان بماند، بلکه قرار است انسان همیشه در مسیر شدن حرکت کند. البته هیچ ادعایی ندارم و کسی نبوده و نیستم. نه سخنران و خطیبم و نه نویسنده و مولف و نه مدرس حوزه و دانشگاه. یک انسان عادی ام که تمام تلاشم این بوده که با آگاهی و اندیشه و درست زندگی کنم.

در ادامه لیست سخنرانی هایی که توفیق بهره مندی از آنها را به لطف خدا داشتم را قرار داده ام.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۱:۳۳
آرمان بدیعی