اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

جمله ای از حضرت امام هست که حفظ جمهوری اسلامی از حفظ جان یک نفر ولو امام زمان (عج) باشد مهم تر است.
«امروز ما از روزهای قبل بیشتر احتیاج به همبستگی داریم. امروز ما مواجه با همه قدرتها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ریزی می‌کنند؛ برای اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست بدهند و نابود کنند. و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیف‌هایی است که خدا دارد؛ یعنی، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است؛»
صحیفه نور جلد ۱۵ - صفحه ۳۶۵"
--------------------------
از عالمی که انقلابی هم هست این رو پرسیدم خیلی راحت گفتند خب امام اشتباه کرده، ولی باز این سخنان برام قابل هضم نیست، هر چند امام خمینی را معصوم نمی دانم ولی امام اگر اشتباهی در این سطح هم داشت (در سال ۶۲) بعدا آن‌را اصلاح می کرد هرچند شده بصورت ضمنی. یک حسی بهم می‌گوید ممکن است صحبت درست باشد ولی عمقی دارد که متوجه نیستم»

این موضوعی هست که خیلی زیاد دست آویز شده - هرکسی که یک جمله از امام را نشنیده باشه هم این جمله را به گوشش رساندند، حضرتعالی که اخبار بی بی سی را هم دنبال می کنید لابد دیده اید گهگاهی آن رسانه معاند همین موضوع را تیتر هم می کنه، یعنی موضوعی نیست که ندیده گرفت تا توجه عمومی چندان به آن جلب نشود، و در سطح عمومی مطرح نشود. دو مسئله جانبی هم این بحث دارد که آنها را هم همین‌جا مطرح می کنم:
۱. چه کسی صلاحیت این را دارد که برای جان امام عصر تصمیم گیری کند؟
۲. اگر ائمه خود را فدای اسلام کردند امام بعدی بود که اسلام را حفظ کند ولی در اینجا امام عصر آخرین امام است.
و البته در همان مورد هم که حضرت سیدالشهدا خود را فدا نمود داریم: «چه اینکه با کُشتنِ تو اسلام را کُشتند، و نماز و روزه (خدا) را رها نمودند، و سُنّتها و احکام (دین) را از بین بردند، و پایه هاىِ ایمان را منهدم نمودند، و آیاتِ قرآن را تحریف کرده، در (وادىِ) جنایت و عداوت پیش تاختند.»

پاسخ استاد اصغر طاهرزاده:

همه‌ی ائمه «علیهم‌السلام» برای حفظ اسلام حاضر بودند جان خود را بدهند و حضرت روح اللّه «رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» بر اساس این قاعده آن نکته را می‌فرمایند که حضرت ولیّ عصر «عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه» هم حاضرند برای حفظ اسلام جان خود را بدهند. و این غیر از آن است که بحث کنیم اگر آن حضرت نیز جان خود را بدهند؛ ادامه‌ی اسلام چه می‌شود. این فرعِ سخن حضرت امام است. اصل حرف آن قاعده‌ای است که باید مدّ نظر قرار گیرد که آیا بالاخره حضرت ولی عصر مانند جدّ بزرگوارشان حاضرند برای حفظ اسلام جان خود را بدهند؟

نظرات  (۳)

سلام

بالاخره چی شد؟!

حفظ جمهوری نیمه اسلامی مهم تره یا حفظ جان آخرین ذخیره خداوند؟

پاسخ:
و علیکم السلام:
آنچه که بنده از سخن حضرت امام برداشت کرده ام این است که از آنجایی که این انقلاب ثمره حرکت ۱۴۰۰ ساله اسلام از غدیر تا امروز است و تا کنون شیعه نتوانسته حکومتی مستقل با حاکمیت ولی فقیه تشکیل دهد و اگر هم در دوران صفوی حکومت داشت این حکومت تحت نظر شاهان اداره می شد و از آنجایی که اگر این نظام اسلامی (با همه نقص هایی که دارد) آسیب ببیند کل اسلام ضربه خواهد خورد همانطور که سردار شهید سلیمانی در وصیت نامه گود فرمودند: «امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص).» لذا حفظ و حراست از آن به مثابه حفظ اصل اسلام است و از آنجایی که اهل البیت (ع) برای حفظ اصل اسلام جان خود را هم فدا می نمایند امام این سخن را بیان کرده اند. و نه اینکه این نظام اسلامی همان مدینه فاضله مهدوی است.


اینها درباره جمهوری نسبتا اسلامی درست. ولی در مقایسه با حضرت حجت ظاهرا صحیح به نظر نمی آید. الان اگر امام عصر در شبهه جزیره یا عراق یا مصر اردو زده باشند حرکت به آنجا برای حفظ جان ایشان اولویت دارد یا ایستادن در پست های نظامی این جمهوری در جهت حفظ نظام دموکراتیک، ربا محور و از احکام الهی مهجور ایران؟!

البته قبول دارم انقلاب ایران در برخی زوایا در طول حرکت ظهور حضرت بود ولی کلام امام خمینی در اینجا خارج از منطق و انصاف به نظر می آد.

پاسخ:
سلام علیکم: به نظرم صحبتهای امام را باید در کلیت کلام ایشان دید و به صورت برشی یک جمله را تفسیر کردن درست نیست. چون منظومه فکری امام در بعد فلسفی و اسلامی و عرفانی و کلامی کاملا مشخص است. به نظر این حقیر این انقلاب اسلامی با عنایتهای امام زمان (عج) و با واسطه مقام معظم رهبری دارد اداره و حفظ می شود. و اگر عنایتهای حضرت نبود ما یک سال هم نمی توانستیم دوام بیاوریم. به نظرم این سخن امام را باید در کنار سخن دیگر ایشان گذاشت که می فرمدند این انقلاب مقدمه ظهور انقلاب جهانی حضرت حجت (عج) است و ما وظیفه داریم این انقلاب را به صاحب اصلی خود برسانیم. و همه سخن در همین کلام نهفته است. که به ما این گرا را بدهند که ایران محور اصلی تقابل با جبهه کفر جهانی است و امید حضرت حجت (عج) به این انقلاب است پس حفظ آن از اوجب واجبات است.

و علیکم السلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">