اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

برکات راضی بودن به رضای خدا

شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ق.ظ
Image result for ‫خدا‬‎

 

قال الله تعالی:

هر کس به مقتضاى رضاى من عمل کند من او را به سه خصلت وا مى دارم:

اول: شکرى به او یاد مى دهم که آمیخته با جهل نباشد. 

دوم: به ذکرى موفقش مى کنم که فراموشى در آن راه نداشته باشد. 

سوم: محبتى از خودم در دلش مى اندازم که محبت هیچ یک از مخلوقاتم را بر آن محبت ترجیح ندهد. 

 

Image result for ‫خدا‬‎

چنین کسى وقتى مرا دوست بدارد دوستش می دارم، و چشم دلش را بسوى جلال خود باز مى کنم، و بندگان خاص خود را از او پنهان نمى دارم، و با او در تاریکیهاى شب و روشنى روز هم کلام مى شوم، تا جائى که یکسره از هم کلامى با مخلوقات و هم نشینى با آنها صرفنظر کند، و نیز کلام خود و کلام ملائکه خودم را به او مى شنوانم، و اسرارى را که از خلقم نهان داشته ام براى او فاش مى کنم، و نیز لباس حیا بر تنش مى پوشانم، بطورى که جمیع خلق از او شرم کنند، و روى زمین که راه مى رود با مغفرت خدا قدم بردارد، 

دلش را دلى با ظرفیت و بینا قرار داده و هیچ چیز از اسرار بهشت و آتش را بر او پوشیده نمى دارم ، ترس و وحشتى که در قیامت بر مردم مستولى خواهد شد به او نشان داده و همچنین به حسابهائى که از توانگران و بى نوایان و جاهلان و علما مى کشم آشنایش مى نمایم، و نیز من او را در بستر قبرش مى خوابانم و منکر و نکیر را بر او نازل مى کنم تا از وى پرسش کنند، و او اندوه مرگ و ظلمت قبر و لحد و هول مطلع را احساس نکند، آنگاه میزانش را نصب کرده و نامه عملش را باز نموده و کتابش را در دست راستش مى نهم، تا آن کتاب را بخواند، آنگاه بین خودم و او واسطه و ترجمان قرار نمى دهم، این است صفات محبین، 

اى احمد اندوه خود را یکى کن، و زبانت را یکى ساز، و بدنت را چنان زنده بدار که هیچ گاه غفلت نورزد، چون هر کس از من غافل شود من او را به خودش سپرده و دیگر باک ندارم که در کدام وادى به هلاکت مى افتد.

«تفسیر المیزان علامه طباطبایی / جلد ششم / ذیل سوره مائده آیه ۱۰۵»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">