اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

یه پرسش و پاسخ جالب

يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰ ق.ظ

 

«یک پرسش و پاسخ کوتاه و جالب»

 

سوال: من به نظرم میاد وقتی که می میریم و به آن دنیا منتقل می شویم، قاعدتا نباید آنجا وحشتناک باشه و باید ما رو تحویل بگیرند. آخه ببینید یک بچه کوچیک که از دنیای قبلی خودش که رحم مادرش است وقتی پا به این دنیا میگذارد چقدر پدر و مادر و اطرافیانش تحویلش می گیرند و بهش توجه می کنند و در آغوشش می گیرند و همه نیازهایش رو برآورده می کنند. حالا چرا نباید فکر کنم که ما هم وقتی رفتیم آن دنیا خوب تحویلمان بگیرند؟!

پاسخ استاد اصغر طاهرزاده:

چرا تحویل‌مان نگیرند؟!! مگر آن‌که در دنیا به جای رشد صفات انسانی، صفات حیوانی به خود بگیریم. به همین جهت در روایت از ائمه «علیهم‌السلام» داریم اگر شما در قیامت انسان محشور شوید، ما شفاعت‌تان می‌کنیم. {و به شفاعت ما اهل البیت، شما اهل بهشت هستید و تا ابد از نعمتهای بی پایان آن متنعم می شوید. ولی شرطش آن است که انسان محشور بشویم.} آیا اگر {در این دنیا} انسانی، {فرزند} میمونی بزاید کسی آن میمون را تحویل می‌گیرد؟ {خیر! پس شرط مورد توجه قرار گرفتن در آن دنیا و رفتن در آغوش خدا این است انسان محشور بشویم نه حیوان} (۱)


۱. قسمتهای داخل {} توسط مدیر وبلاگ به پاسخ استاد اضافه شده.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">