اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

پاره ای از هستی

شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۵۸ ب.ظ

نگهداری از لاک پشت جعبه ای شرقی(eastern box turtle)

 

 

«پاره ای از هستی!»

 

لاک پشت پشتش‌ سنگین‌ بود و جاده‌های‌ دنیا طولانی. می‌دانست که‌ همیشه‌ جز اندکی‌ از بسیار را نخواهد رفت. آهسته آهسته‌ می‌خزید، دشوار و کُند و دورها همیشه‌ دور بود. سنگ‌پشت‌ تقدیرش‌ را دوست‌ نمی‌داشت‌ و آن‌ را چون‌ اجباری‌ بر دوش‌ می‌کشید.

پرنده‌ای‌ در آسمان‌ پر زد، سبک و سنگ‌پشت‌ رو به‌ خدا کرد و گفت: این‌ عدل‌ نیست، این‌ عادلانه نیست. کاش‌ پشتم‌ را این‌ همه‌ سنگین‌ نمی‌کردی. من‌ هیچ‌گاه‌ نمی‌رسم. هیچ‌گاه. و در لاک سنگی‌ خود خزید، به‌ نیت‌ ناامیدی.

خدا سنگ‌پشت‌ را از روی‌ زمین‌ بلند کرد. زمین‌ را نشانش‌ داد. کُره‌ای‌ کوچک بود و گفتنگاه کن، ابتدا و انتها ندارد. هیچ کس‌ نمی‌رسد؛ چون‌ رسیدنی‌ در کار نیست. فقط‌ رفتن‌ است. حتی‌ اگر اندکی.. و هر بار که‌ می‌روی، رسیده‌ای.. و باور کن‌ آنچه‌ بر دوش‌ توست، تنها لاکی‌ سنگی‌ نیست، تو پاره‌ای‌ از هستی‌ را بر دوش‌ می‌کشی پاره‌ای‌ از مرا.

خدا سنگ‌پشت‌ را بر زمین‌ گذاشت.. دیگر نه‌ بارش‌ چندان‌ سنگین‌ بود و نه‌ راهها چندان‌ دور. سنگ‌پشت‌ به‌ راه‌ افتاد و گفت: «رفتن»، حتی‌ اگر اندکی.. و پاره‌ای‌ از خدا را با عشق بر دوش‌ کشید.

«با سپاس از برادرزاده عزیزم حسین بدیعی بابت ارسال این مطلب»

نظرات  (۵)

۲۵ مرداد ۹۳ ، ۲۲:۰۴ محسن حسین نیا
اگه به مباحث علوم انسانی اسلامی علاقه دارید یه سر هم به وبلاگ من بزنید..
پاسخ:
ان شاء الله حتما.
۲۶ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۲۴ مظهرزیبایی
ممنون از شما ...
پاسخ:
خواهش می کنم.
خداوکیلی فوق العاده بود..فوق العاده......به آدم انرژی خاصی میداد..اجرتون با مولا..
پاسخ:
کاش به اندازه این لاک پشت نقش خودمون رو دز این عالم به عنوان پاره ای از هستی درک کنیم. ممنون از حضورتون.
 باید توجه داشت جریانی که « نرمش قهرمانانه » را تحمیل کرده است در بین اغتشاشگران فتنه 88 عقبه دارد و بنابر قرائنی جدّی ، غرب و آمریکا و عواملشان به دنبال دو قطبی کردن کشور و به کف خیابان آوردن موافقان و مخالفان تعامل با شیطان بزرگ هستند ، و مدل اوکرانیزه ای را برای کشورمان در سر می پرورانند ، پس باید از افتادن کشور در این ورطه جدّاً جلوگیری کرد ، که همین امر حکمت ادامه حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده با وجود مخالفت ایشان با « تعامل با آمریکا » را برای اتمام حجت روشن می کند .
البته متأسفانه ورود بی تدبیرانه آقای « جلیلی » در رقابت انتخابات 92 رقابت واقعی « دولت مردم » و « دولت الیگارشی » را در فقدان نماینده ی دولت دهم به القای رقابت سازش و عدم سازش مبدل ، و  رقیب را متأسفانه یکه تاز این میدان غیر واقعی کرده است ، بنابر این هزینه ی زیادی برای رفع این تقسیم غلط که در بی تدبیری جبهه مدعی بصیرت به وقوع پیوست باید داد !
پاسخ:
با قسمت اول صحبتتان موافقم ولی با قسمت دوم خیر. ممنون از حضورتون.
قابل تامل بود
ممنون
پاسخ:
خواهش می کنم. ممنون از حضورتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">