اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

خود ارضایی (پرسش و پاسخ از دکتر حبشی)

چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸ ب.ظ

Image result for ‫خود ارضایی‬‎

 

«خود ارضایی»

 

(پرسش و پاسخ با دکتر حبشی)

 

می خواستم بدونم که خود ارضایی چه تاثیری در فرد دارد؟ تاثیر جسمی، روحی، تاثیر در اولاد فرد و یا حتی توانایی فرد در بچه دار شدن.

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

برای برخورد صحیح با این اختلال روحی و معصیتی که بتدریج آدمی را پست و بی ارزش می کند باید به دو برنامه فکری و عملی زیر توجه اساسی کنید:

1. برنامه فکری

الف) احترام به خود بجای پست دانستن خویش بجای سرکوب کردن خود و توهین به ارزش و شرف وجودی خویش باید به خودم بقبولانم که بنده ای هستم که در این دنیا فرصت عمری را دریافت کرده ام که باید آنرا به مصرف برسانم و هر کسی مشغول مصرفی در راهی است که می تواند بسیار بزرگ یا پست باشد و من به عنوان کسی که به حقانیت پروردگار ایمان دارد و خواسته است که مطیع پیامبر باشد و پیرو شیعه امامان ، ارزش خود و اعمالم آنقدر زیاد و بزرگ هست که برایش زحمت بکشم و جلوی چند فشار درونی را که فقط نیاز غرایزی است که در همه هست و فقط من دارم اسیر آن می شوم. پس به نفس خود احترام بگذارید و آن را شریف و محترم کنید و برای حفظش بکوشید .

ب) یادآوری فکری زحماتی که برای عزت انسان در طول تاریخ بشر کشیده شده است خداوند برای اینکه ما آدم ها تن به دشمن آشکار قسم خورده خود ندهیم که قسم خورده است جلوی رسیدن ما به رحمت خدا را بگیرد و ما را به هلاکت زشتی و گناه بیاندازد، از ابتدای خلقت انسان هزینه فراوانی کرده است:

چه بسیار پیامبرانی را در همین راه در دیگ آب جوش جوشانده شدند یا در تنه درخت اره شدند و آخرین آنها حضرت رسول (‌ص) که خود و اهل بیتش غرق در مصائب شدند تا ما از دست شیاطین در امان بمانیم. از خود بپرسم این همه خون و جان و سختی و زحمت اولیاء خدا برای چه بود؟ اینکه من در دست یک نیاز کوچک و ابتدایی خود به هلاکت برسم؟!

حنجره شش ماهه ابی عبدالله دریده شد، اکبرش پاره پاره شد و تیر چشمان عباسش را درید تا من این باشم که هستم؟! و سهم من از این همه شهید و خون، ماندن در دام یک گناه است؟!

ج) فکر کردن به مواجهه خداوند و انسان در روز محشر و شهادت اعضاء و جوارح آدمی به خداوند در روزی که هیچ فریاد رس و یاوری ندارم جز آنچه انجام داده ام در محضر او چه کنم اگر جلوی نفس رمیده خود را نگیرم؟!

د) شناخت آسیبهای جسمانی و روانی استمناء این عمل شنیع باعث اختلالات فراوان جسمی و روانی می شود که از جمله آنها ست:

مختل شدن توانایی جنسی طبیعی در جریان زندگی مشترک

بزرگی پروستات و ایجاد اختلالات ادراری تا سر حد قطع دفع ادرار که بیماری بسیار آزاردهنده و مزمنی است

انزال های زودرس و مکرر که مانع روابط زناشویی است

ضعف و سستی بدن و ...

کم خونی مرکزی

اشکال در شفافیت و قوام پوست، تیره شدن پوست (بویژه در اطراف چشم)

اختلالات بینایی و شنوایی زودرس

تغییر در ذائقه جنسی (در حد انحراف)

دردهای عضلانی مفصلی زودرس در سنین بالاتر

در روان نیز:

حواس پرتی و عدم تمرکز

افسردگی

اضطراب

وسواس و وسواس های فکری

وجدان درددی

فرار از جمع

کاهش اراده 

احساس پوچی

احساس بی ارزشی و بیخود بودن

عدم اعتماد به نفس، تا سرحد پوچی و تخریب شخصیت تا امکان هذیان گویی و جنون وجود دارد

2. برنامه عملی

الف) پرهیز از خلوت و شرایط متناسب با فشار غرایز جنسی مثل دیدن و شنیدن مسایل جنسی، خلوت، بازی با بدن، عریان شدن در منزل، حمام طولانی، زود به بستر خواب رفتن و مشغول شدن با تصورات جنسی، اینترنت و ماهواره و ...

ب) به محض پیش آمدن این تحریک خود را در جمع قرار دهم

ج) در پیشامد تحریک سوره «دخان» را که وعده های آتش را داده است با ترجمه بخوانم

د) پیش روی خود تصاویری از بدن های پاره شهیدان که آغشته به خون است قرار دهید و پیش از پرداختن به این عمل 5 دقیقه آن تصاویر را تماشا کنید.

ه) اگر با وجود این موانع هم گرفتار شدم خودم را موظف می کنم در کمتر از 3 دقیقه بعد از استمناء با آب سرد غسل جنابت کنم و مبادا 3 دقیقه به 4 دقیقه یا بیشتر برسد.

 

می خواستم بدونم بعد از دیدن فیلم صحنه دار چه طوری بفهمیم به غسل نیاز داریم یا نه؟ یا در چه مواقعی در حین دیدن فیلم نیاز به غسل پیدا می کنیم؟

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

دختر عزیزم! اولین چیزی که شما باید به آن توجه کنی این است که در این سن حساس و مهم نوجوانی،‌ که شخصیت انسان و قسمت عمده ای از آنچه شکل گیری اش را شکل می دهد،‌ در حال انجام است، باید غرایز طبیعی خودت را مدیریت کنی که دچار آسیبهایی که مربوط به آن هستند نشوی یکی از مسیرهایی که می تواند در نوجوان منجر به اختلال خودارضایی شود،‌ رفتن به سراغ عوامل محرکی ست که درگیری فکری و جسمی و جنسی برای فرد ایجاد می کند. خود ارضایی هم که خودش گودال روان آدمی ست و ابتلای به این اختلال بسیاری از ویژگی های سلامت جنسی و جسمی و روحی روانی شما را تا سطح بیماری جدی به هم می ریزد. لذا عزیزم اکیدا توصیه ات می کنم به این تحریک نفسانی تسلیم نشو و چشم و دل و فکر و ذهنت را از این محرکهای مخرب حفاظت کن اما در مورد سئوالات: چنانچه سطح تحریک جنسی به حدی برسد که دختر انقباضات بدنی پیدا کند و تنفس تند و صدا دار برایش ایجاد شود،‌ به مرحله خودارضایی رسیده و انجام غسل برایش لازم است. ولی اگر تنها در سطح یک احساس تحریک ساده باشد نیاز به غسل نیست،‌ اگر چه معصیت ذهنی کرده است و چشمش را آلوده به آنچه خدا برایش مناسب ندیده است کرده است.

 

خود ارضای را کامل ترک کرده ام اما چند وقتی است که در خواب به صورت کاملا ناخوداگاه خود ارضایی می کنم. فرق خود ارضایی با جنابت را می دانم. معمولا بعد از اینکه یک ساعت از خوابم می گذرد. من در یک حالت خواب و بیداری قرار می گیرم. که اعمالم دست خودم نیست. ولی می دانم دارم چه می کنم. و با ور رفتن با خودم خود ارضایی می کنم. باور کنید نمی توانم کنترلش کنم. بگویید چه کنم؟

 

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر می فهمی و میدانی در خواب نیستی این خودارضایی است. از تنها خوابیدن اجتناب کن و در معرض خانواده بخواب و دستهایت را از لحاف بیرون بگذار و حتی روی خودت چیزی نیانداز تا کاملا رفتارت دیده شود

 

آیا اسمناء باعث می شود که پرده بکارت از بین برود؟ حال اگر چنین است، باید چه کرد؟

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

اولا خود ارضایی در زن استمناء گفته نمی شود چون زن منی ندارد و استشهاء (شهوت خواهی از راه خود تحریکی جنسی) گفته می شود. ثانیا یکی از عوارض محتمل این عمل تباه کننده جسم و ورح و روان، آسیب خوردن به پرده بکارت است می توانید توسط یک پزشک زنان معاینه شوید و خیالتان را از افکار مسموم آسوده کنید.


اگه آدم در خواب، خواب ببیند که دارد خود ارضایی می کند و بعد محتلم بشود گناه است؟

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

احتلام شبانه به هیچوجه خودارضایی محسوب نمی شود و آثار آن را هم ندارد خداوند به منظور حفظ سلامت دستگاه جنسی هر روز نزدیک به سحر بمدت 20 دقیقه بدون لذت ، مرد را در حالت نعوظ در جریان خواب وارد می کند و بین یکبار در هفته تا یکبار در دو ماه معمولا انزال شبانه برای هر مردی در طی خواب اتفاق می افتد ( حتی متاهلین هم از این مسئله مستثنی نیستند)

 

1. من متأسفانه دچار مرض استمنا هستم. امروز داشتم علل زودانزالی رو میخوندم فهمیدم که یکی از عللش همینه. 20 سالمه. احتمالا تا 6 ماه دیگه باید ازدواج کنم. اگه شرایطش بود، زودتر ازداج می کردم. سؤالم اینه که برای درمان زود انزالی، همین مدت زمان کافیه؟ بشرطی که دیگه این گناه رو نکنم؟ آیا میشه سیستم جنسی بدنم رو به حالت قبلش برگردونم و برای ازدواج کاملا آماده باشم؟ شما چه داروهایی رو پیشنهاد می کنید؟ 2. با عذاب وجدان این کارم چیکار کنم؟ احساس می کنم به زن آیندم خیانت کردم. تو روابط بعد از ازدواج تأثیراتش چیه؟ 3. آیا امکان دیدار حضوری شما هست؟ با تشکر.

پاسخ:

بسم الله الرحمن الرحیم

ترک آسیب خودارضایی بسیاری از نشانه های آن را مرتفع می کند توبه کرده به غفران الهی امیدوار باشید و از رنجش بیجای خود پرهیز کنید برای ازدواج منعی ندارید.

 

 
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۴
آرمان بدیعی

آثار مخرب خود ارضایی بر جسم و روح و روان راهکارهای درمان خود ارضایی

اوج پرواز آرمان بدیعی

تاثیر خود ارضایی دختران در روابط زناشویی فرق استمناء و استشهاء

تاثیر فیلمهای مستهجن بر مغز تاثیر فیلمهای سکسی و فیلم پرون بر مغز

درمان اعتیاد به فیلمهای سکسی درمان اعتیاد به دیدن فیلمهای پرون

درمان افسردگی داروهای ضد افسردگی راه های کاهش اضطراب و استرس

درمان زود انزالی و انزال زودرس در مردان دلایل زود انزالی در مردان

راه های تقویت اعتماد به نفس تفاوت اعتماد به نفس با غرور و تکبر

راه کارهای کاهش میل جنسی کنترل غریزه جنسی کنترل شهوت جنسی

شهوت و شهوترانی گناهان جنسی خود ارضایی پسران خود ارضایی دختران لواط

شیطان و شیطان پرستی وسوسه شیطان و فریب شیطان گناه شیطان

مباحث وسواس دکتر حبشی مباحث رسانه و مدیریت خویشتن دکتر حبشی

مرگ قبر برزخ معاد قیامت دوزخ جهنم و بهشت جهان آخرت و جهان پس از مرگ

وسواس فکری درمان تضمینی وسواس داروهای درمان وسواس علائم وسواس

پرسش و پاسخ با دکتر حبشی مشاوره با دکتر حبشی

گناه کبیره کتاب گناهان کبیره گناهان صغیره علاج عادت به گناه

نظرات  (۴)

سلام.دختری20ساله هستم.که از 7سالگی خودارضایی کرده ام.تا 14 سالگی حتی اسم این کاررا نمیدانستم و نمیدانستم که گناه است.بعد از آن بسیار برای ترک آن تلاش کردم.اما موفق نبودم.حتی برای یکسال هم موفق بودم امابعد باز مرتکب گناه شدم.از خدا شرمنده ام و تصمیم ب ترک جدی دارم.فقط میخام بدونم تا چه حد بخشیده میشم و تا چه حد آثار این گناه از جسم و روانم برطرف میشه؟آیا ممکنه ک باز هم تو زندگی آیندم دچار مشکل بشم؟
پاسخ:
و علیکم السلام:
در روایت از پیامبر داریم کسی که از گناهی توبه می کنه همانند کسی است که اصلا آن گناه را مرتکب نشده است و کلا از نامه عملش پاک می شود. و در قرآن خداوند می فرماید:
قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ
بگو اى بندگانم که زیاده بر خویشتن ستم روا داشته‏اید، از رحمت الهى نومید مباشید، چرا که خداوند همه گناهان را مى‏بخشد، که او آمرزگار مهربان است
یا در جای دیگر می فرماید:
خدا هرکه را به او شرک آرد نخواهد بخشید و مادون شرک گناهان دیگر را هرکه را مشیتش تعلق گیرد می بخشد ( سوره نسا آیه ۱۱۶ )
 که علامه طباطبایی در تفسیر المیزان می فرمایند که منظور گناهانی است که فرد قبل از مرگ از آنها توبه نکرده است. پس خدایی که وعده داده که حتی گناهان بودن توبه را هم خواهد بخشید پس ناامیدی از رحمت خدا چرا؟
به محض تصمیم جدی برای ترک این گناه به مرور آثار آن از شما برطرف خواهد شد.
نکته دیگر اینکه خودارضایی وقتی محقق می شود که شما در حین تحریک خود به منتهای لذت جنسی برسید و ترشحی از شما خارج بشود (که فقها به آن منی می گویند) ولی تحریکی که باعث این شدت از ارضاء نشود خودارضایی محسوب نمی شود و ممکن است آنچه که شما در کودکی انجام می دادید صرفا یک تماس و تحریک با آلت تناسلی بوده که موجب لذت شما می شده. چون زنها حتی بعد از ازدواج و تجربه رابطه نزدیکی با همسر به ندرت به اوج لذت جنسی (اورگاسم) می رسند. (پاسخ سوال از: مدیریت وبلاگ) موفق باشید.

السلام علیکم،من موقع خواب عادت دارم بین پاهام بالش می ذارم و جالبه همون شبی که بین پام چیزی می زارم خواب های شهوانی و شیطانی می بینم و در خواب جنب میشم.من باید چیکار کنم و چیکار نکنم و دیگه اینکه بعد غسل آدم باید لباساشم عوض کنه یا نه؟

پاسخ:
و علیکم السلام:
سعی بفرمایید این عادت را در خودتان از بین ببرید چون به علت تماس بالش با قسمتهای تناسلی بدن باعث تحریک غیر ارادی شده و موجب می شود شما خوابهای شهوت آلود ببینید و محتلم شوید. البته جنب شدن در خواب حکم خودارضایی ندارد اما باید از هر عاملی که شهوت را تحریک می کند پرهیز کرد. چه بسا این عادت باعث تحریک خود ارضایی در شما بشود.
طبیعی است که وقتی انسان در خواب محتلم می شود لباس او آغشته به منی شده و از آنجایی که منی نجس است باید لباسهای آلوده تعویض شود و بعد از رفتن به دستشویی و ادرار نمودن و استبراء کردن و شستن موضع نجس شده به حمام رفته و غسل نماییید. علت اینکه توصیه به ادرار نمودن بعد از محتلم شدن و سپس استبراء کردن شده است برای تخلیه شدن مجرای ادرار از منی است. و الا اگر بعد از محتلم شدن ادرار و استبراء انجام نشود و بعد از غسل کردن رطوبتی از انسان خارج شود حکم منی را دارد. و دوباره باید غسل کرد.
(استبراء عمل مستحبى است که مردها بعد از بیرون آمدن بول انجام مى ‏دهند، و آن داراى اقسامى است. و بهترین آنها این است که بعد از قطع شدن بول اگر مخرج غائط نجس شده اول آن را تطهیر کنند، بعد سه دفعه با انگشت میانه دست چپ از مخرج غائط تا بیخ آلت بکشند، و بعد شست را روى آلت و انگشت پهلوى شست را زیر آن بگذارند و سه مرتبه تا ختنه‏گاه بکشند و پس از آن سه مرتبه سر آلت را فشار دهند.)
۱۸ بهمن ۹۹ ، ۲۱:۴۱ توبه کار ان شاءالله

سلام من یه پسر 14 ساله هستم و دوساله که دارم متأسفانه خود ارضایی میکنم و خانوادم هیچ اطلاعی ندارن!هنگام خود ارضایی قبل خود ارضایی و مخصوصا بعد از خود ارضایی تصمیم به ترک آن میگرم اثراتش هم میدونم اما نمیتونم از لذتی که داره بگذرم چیکار کنم؟؟

 

پاسخ:
سلام عزیزم:
اینکه دنبال ترک این رفتار هستی نشون میده که خدا خیلی دوستت دارد.
ترک خود ارضایی نیاز به یک برنامه عملی دارد و با نصیحت قابل حل نیست.
برای همین روی «راهکارهای عملی کنترل غریزه جنسی» کلیک کن و مطالبی که در آن لینک گذاشته ام رو با دقت بخوان و سعی که نکات بسیار زیادی که در آن بیان شده را اجرا کنی. تا با توکل بر خدا بتوانی شهوت خودت را کنترل کنی.
توصیه می کنم کتاب «عارفانه» که خاطرات شهید احمد علی نیری است را هم بخوانی. افق جدیدی به رویت باز می کند.
موفق باشی.

سلام علیکم

با توجه به اینکه عده کثیری از خانومها از طریق کلیتوریس به ارگاسم میرسن آیا اگر زن و مرد هم دخول داشته باشن و هم زن خودش رو به بدن مرد بمالونه تا ارگاسم شه و فقط هم از همین طریق به ارگاسم برسه این خودارضایی محسوب میشه؟

پاسخ:
علیکم السلام:
تحریک جنسی کلیتوریس زن توسط همسرش به غیر از راه دخول {مثلا با دست همسر} مصداق خودارضایی نیست. این مساله برای آقایان هم صدق می کند. یعنی تحریک آلت جنسی مرد، توسط دست خانمش، خودارضایی محسوب نمی شود. البته بهتر است خانم ارگاسم را از طریق دخول تجربه کند چون با تکرار تحریک از طریق دست همسرش کم کم حساسیت کلیتوریس کاهش پیدا می کند و دیگر با تماس با آلت مرد به ارگاسم نمی رسد. 
پیشنهاد می کنم با مراجعه به سایت دکتر حبشی به آدرس زیر، به قسمت «محصولات» رفته و فایلهای مربوط به مدیریت روابط جنسی را دانلود نموده و با همسر خود ببینید.
آدرس سایت شاهدان: https://mf-shahedan.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">