اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است


Image result for ‫شهید محسن حججی‬‎


استاد طاهرزاده:

وقتی متوجه باشیم رویدادها با نوعی مقصود یا تدبیر الهی به صحنه می‌آید و وقتی متوجه باشیم تاریخْ با تدبیر الهی صحنه‌ی حضورِ حقایقی است که در افق جان انسان‌های بزرگ سوسو می‌زند و تنها انسان‌های متعالی می‌توانند متوجه شوند خداوند چه تقدیری را برای ما اراده کرده است؛ به اهمیت اراده‌ی انسان‌های بزرگی پی می‌بریم که ماورای همه‌ی تنگناهای اشرار، تصمیم‌های بزرگی به صحنه می‌آورند تا در راستایِ تحقق اراده‌ی الهی قدم به میدان آورند مانند یاران حسین «علیه‌السلام» که اگر می‌خواستند برای رفتنِ بهشت و دوری از جهنم کار کنند، به راحتی می‌توانستند با اذن آن حضرت از آن معرکه بیرون آیند، ولی آن‌ها در افق جان خود متوجه‌ی تاریخی بودند که با حسین «علیه‌السلام» در حال وقوع است و خواستند بیرون از آن تاریخ نباشند. شهید حججی‌ها این مردان بزرگ خواستند بیرون از تاریخی که با خمینی «رضوان‌اللّه‌تعالی‌‌علیه» در حالِ وقوع است؛ قرار نداشته باشند.
۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۰۰
آرمان بدیعی

Image result for ‫سلفی با موگرینی‬‎

 

استاد اصغر طاهرزاده:

همان‌طور که اسلام را باید در خانه‌ی علی «علیه‌السلام» جستجو کرد و نه در سقیفه، انقلاب اسلامی نیز حضور ارزش‌های الهی در این تاریخ است و در هرجایی می‌توان وجهی از آن را یافت و در همان‌جا می‌توان حجاب‌های مانع حضور انقلاب اسلامی را مشاهده کرد. انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی وجود دارد آن‌جایی که نمایندگان روحیه‌ی مقاومت را دامن می‌زنند و در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد وقتی بعضی از نمایندگان با وادادگیِ تمام و تحقیر کامل ملت ایران عکس سلفی با کسی می‌گیرند که هیچ نسبتی با اهداف انقلاب اسلامی ندارد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۲۳
آرمان بدیعی

 

«سیر مطالعاتی در آثار اخلاقی»


سیر مطالعه کتب ، بر حسب ترتیب نگاشته شده است.

ابتدایی:

1. گناهان کبیره ؛ اثر شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب

2. قلب سلیم ؛ اثر شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب

3. رساله حقوق امام سجاد علیه السلام

4. ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ؛ اثر شیخ صدوق

5. الخصال ؛ اثر شیخ صدوق

6. بخش جهاد النفس (جهاد با نفس) از کتاب شریف وسائل الشیعه ؛ اثر شیخ حر عاملی

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۲۳
آرمان بدیعی

 

تو ایران! یک پدیده بوجود آمده به اسم حضرت مستطاب، مدّ ظله، دامت برکاته، قدس سره، حفظه الله تعالی، پسر عارف، که جلوی چشم میلیونها نفر گفته من خوبم! من تکم! من خاصم! من کروموزوم خوبی دارم! که معروف و پولدارم! بقیه خون خوبی تو رگهاشون نیست! گاگولن! دست و پا چلفتی‌اند! من از پدر و مادر خاصی به دنیا اومدم. حالا استاد! شما هی نزار ما بریم سرمون رو بزنیم به دیوار. والا قدیما از روی ریا هم شده صاحب‌منصبان دنیوی تواضع می کردن می گفتن «هذا من فضل ربی» ما کسی نیستیم. ما هیچی نیستیم! شما حدیثی، آیه‌ای، توصیه‌ای، نکته اخلاقی، چیزی ندارید به ما تزریق کنید تا از عصبانیت نریم سرمون رو بزنیم به یه دیوار، رو به آفتاب، نوک تیز، با آجر لفتون؟!

پاسخ استاد طاهرزاده:

شما هم باید با مصرف یک ماده‌ی توهّم‌زا خود را نسبت به این حرف‌ها به گیجی بزنید، وگرنه، نه شخصِ شما بلکه هر آدمی که در هوشیاری باشد به نحوی یا خود را از یک بام بلند به روی زمین پرت می‌‌کند و یا مثل جنابعالی به دنبال دیواری می‌گردد که سر خود را محکم به همان نحوی که شما وصف کردید، بزند.

ما را چه شده است که سیاسیونِ ما چنین گل‌پسرانِ متوهَّمی تربیت کرده‌اند که در روز روشن سخنانی بگویند که احمق‌ترین آدم‌های دنیا هم چنین حرف‌هایی به ندرت می‌زنند!!!؟

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۵۱
آرمان بدیعی

Image result for ‫انقلاب اسلامی و آزادی‬‎

 

آزادی، جمهوریت، انقلاب اسلامی

 

چه اشکالی دارد که ظهور خدا در عین اینکه چیزی غیر از خدا نیست اما این ظهور ناقص و باید ظهورش کامل تر شود و این عیب به خدا برنمی گردد بلکه به ظهور خدا برمی گردد و هرگز نقص ظهور به کبریایی خدا خدشه ای وارد نمی کند.

اعتقاد بنده این هست که جمهوری ظهور انقلاب اسلامی است و انقلاب باطن این ظهوره و این ظهور نمایش تمام باطنش که انقلاب اسلامی است نمی باشد. بخواهیم یا نخواهیم جمهوری نواقص و عیوبی دارد که نمایش و بوی انقلاب اسلامی از آن به مشام نمی رسد.

جمهوری ذاتش یک امر مدرن است و ما امروز در ضرورت تاریخی به آن رجوع کرده ایم و اسلامی بودنش برای جلوگیری از خسارات جمهوری است این جمهوری که از غرب به ما رسیده آیا ما را می تواند از غرب خارج کند؟ انقلاب اسلامی بهترین نحوه زندگی در تاریخ مدرن در شرایط ایمانی را در قالب جمهوری اسلامی به ما نشان داده ولی آیا این جمهوری عین حق است هر چند حق بودنش را منکر نیستم اما ظهور کامل انقلاب نیست و انقلاب ظهورات کاملتری دارد. امروز اسارت در جمهوری حجاب بزرگی شده تا انقلاب نتواند به درستی ظهور کند و ثمره فرو کاستن انقلاب در حد جمهوری مشکلات و معضلاتی پدید آورده که انقلاب را سخت تحت فشار قرار داده و انقلاب نمی تواند ظهور واقعی خودش را بنماید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۱۵
آرمان بدیعی


«پایه ها و ارکان زندگی»


مرحوم قطب الدین راوندى روایت کرده است روزى از امام صادق (علیه السلام) سوال کردند روزگار خود را چگونه سپرى مى فرمایى؟
حضرت در جواب فرمود عمر خویش را بر چهار پایه و رکن اساسى سپرى مى نمایم:
۱. مى دانم آنچه که روزى براى من مقدر شده است به من خواهد رسید و نصیب دیگرى نمى گردد.
۲. مى دانم داراى وظایف و مسئولیت هایى هستم که غیر از خودم کسى توان انجام آنها را ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۲۲
آرمان بدیعی