اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

پایه ها و ارکان زندگی

يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۲۲ ب.ظ


«پایه ها و ارکان زندگی»


مرحوم قطب الدین راوندى روایت کرده است روزى از امام صادق (علیه السلام) سوال کردند روزگار خود را چگونه سپرى مى فرمایى؟
حضرت در جواب فرمود عمر خویش را بر چهار پایه و رکن اساسى سپرى مى نمایم:
۱. مى دانم آنچه که روزى براى من مقدر شده است به من خواهد رسید و نصیب دیگرى نمى گردد.
۲. مى دانم داراى وظایف و مسئولیت هایى هستم که غیر از خودم کسى توان انجام آنها را ندارد.
۳. مى دانم مرا مرگ در مى یابد و ناگهان بدون خبر قبلى مرا مى رباید، پس باید هر لحظه آماده مرگ باشم.
۴. مى دانم خداى متعال بر تمام امور و حالات من آگاه و شاهد است و باید مواظب اعمال و حرکات خود باشم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۱
آرمان بدیعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">