اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

«آقای روحانی انقلاب ارث پدری شما نیست!»

جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۱۶ ق.ظ

 

«آقای روحانی انقلاب ارث پدری شما نیست!»

 

در خبـرها آمده است که رئیس جمهـور در دیدار جمعی از نمایندگان استان هرمزگـان ، در ادامه روند استقبـال از انتقادات و دور ریختـن کینه ها گفته اند: «برخی انقلابی تر از همه شده اند؛ آنها نه در جنگ و نه در انقلاب بودند و اکنون یک شبه انقلابی شده اند.»

ما که نمی دانیـم شما از کجـا فهمیـده اید و چگونـه به این برداشت رسیـده اید که فقط کسـانی حق دارند از رویـه موجود انتقـاد کنند و یا حداقل نظر بدهنـد که در دوران دفاع مقـدس به عنوان رزمنده در جبهه ها حضور داشته و در دوران پیـروزی انقـلاب نیـز ، در گـروه انقلابیـون بوده باشند ! اگر معیـار انجـام کار و فعالیـت در کشـور این ها است که شما می فرماییـد پس جمع کثـیری از وزرا ، معاونیـن آنها و مدیـران دیگـری که به دستـور خود شما منصـوب شده اند باید از کـار برکنـار شوند چون متأسفانه طی عملیاتی محیرالعقـول یک شبه انقلابی شده اند و خیلی هم قرص و محکم دارند آرمان های انقـلاب را به تمسـخـر و مضحکـه می گیـرند ؛ هویت انقلاب توسط همین هایی که یک شبه انقلابی شده اند به بازی گرفته شده ؛

امام خامنه ای: « انقلاب هویتش، معنایش به شعارهای انقلاب است؛ به جهت گیری های انقلاب است؛ به ارزش ها و مبانی انقلاب است. همیشه بوده‌اند، امروز هم هستند، در آینده هم خواهند بود کسانی که بخواهند به بهانه‌ی اینکه اوضاع جهان عوض شده است، شعارهای انقلاب را تغییر بدهند یا شعار دینی - بُعد دینی - را از انقلاب جدا کنند یا بُعد عدالت اجتماعی را از انقلاب جدا کنند یا بُعد سلطه‌ستیزی و بیگانه‌ستیزی را از انقلاب جدا کنند یا بُعد ضد استبداد بودن را از انقلاب جدا کنند. »

یک طوری صحبت می کنیـد و می کننـد انگـار انقلاب ارث پـدری شماست ؛ خیـر آقا ! این طور نیست. اینکه ما پیش از این انقلابـی بوده ایم یا نه و اینکه در دوران انقلاب و دفاع مقدس [و نه به قول شما جنگ!] در کدام خط بوده ایم مهـم نیست ، مهم امـروز و حال حاضـر است که در کجای انقلاب ایستـاده ایم و مسئولیت و وظیفه ما چیست و خط ما به کدام سمت و سو است !

امام خامنه ای: « هیچ کس - هیچ قشری، هیچ فردی، هیچ طبقه‌ای - نمی تواند و نباید ادعای مالکیت این انقلاب را بکند؛ خود را مالک بداند، دیگران را مستأجر این انقلاب بداند. اگر قرار بود کسی خود را نسبت به این انقلاب مالک و صاحب بداند، از همه مناسب تر و شایسته‌تر، خودِ امام بود که انقلاب بر محور عزم و اراده و شخصیت او به وجود آمد؛ ولی امام خود را هیچکاره و خدا را همه‌کاره می داند. »

و مخلص کلام ، پاسـخ جنابعالـی از لسان مبارک رهبـر معظم :

« هیچ قشری، هیچ طبقه‌ای، در نسبت به انقلاب بر دیگران ترجیحی ندارد. جوان های امروز هم مثل جوان های دوران دفاع مقدس صاحبان انقلابند. نمی شود گفت آن کسانی که انقلاب را به وجود آوردند یا در زمان انقلاب در به وجود آوردن آن سهیم بودند، آنها بیشتر با انقلاب نسبت دارند؛ نه، کسانی بودند که در اصل پیدایش انقلاب حضوری نداشتند، اما در دفاع مقدس جان خود را کف دست گرفتند و به میدان آمدند؛ آنها هم به همان اندازه با انقلاب نسبت دارند. در طول این سال های متمادیِ بیست ساله‌ی بعد از پایان دفاع مقدس، جوانانی به صحنه آمده‌اند که با شعور خود، با شور فوق‌العاده‌ی خود، با علاقه‌مندی های خود، با انگیزه‌های الهی خود، با تلاش علمی خود، با تلاش اجتماعی و سیاسی خود، بقاء این انقلاب و نشاط این انقلاب را تضمین کرده‌اند؛ آنها هم فرزندان انقلابند؛ آنها هم مالکان انقلابند؛ نسبت آنها با انقلاب، مثل نسبت کسانی است که در صدر انقلاب حضور داشته‌اند؛ در آینده هم همین‌جور خواهد بود. طبقه‌ی جوان، نسل های پی‌درپی -همه - نسبت واحدی با انقلاب دارند؛ همه سهیم در انقلابند و همه سهیم در تکلیف حفظ امانت این انقلابند. »

و متأسفیـم که چقـدر زود این ندا را باید سر دهیـم که :                                              

« آقای روحانی برگردید به مواضع امام!!! »

نظرات  (۱)

۱۲ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۵۴ زندگی زیبا
من یه سوالیه چندوقته ذهنم رادرگیرکرده!!
مگه رهبرتاکیدنمیکنن به حفظ وحدت وحمایت ازمسیولین..
این حمایت یااین وحدت تاچه حدی معناپیدامیکنه؟؟؟
بالاخره انتقادازرییس جمهوردرست هست یانه؟؟؟
پاسخ:
حضرت آقا همواره به نقد سازنده تاکید داشته اند و از تخریب ما رو برحذر داشته اند. این رویکرد کلی است. اما این رویکرد در جاهای مختلف به گونه ای تفسیر می شود. شخص حضرت آقا به عنوان رهبر و محور اتحاد جامعه خود را موظف به حمایت از همه دولتها می دانند چه اصولگرا و چه اصلاح طلب و چه کارگزاران. کما اینکه از هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد هر سه حمایت کردند اما بر کسی پوشیده نیست که آقا بر تفکر حاکم بر امثال آقای هاشمی که تفکر پیشرفت منهای عدالت (پیشرفت کاملا غربی و تکنوکراتی) است مخالف اند و این را بارها در سخنرانی هایشان بیان داشته اند. هم چنین در زمان آقای خاتمی نیز بارها عملکرد فرهنگی و سیاسی و هسته ای دولت را نقد کردند بخصوص بعد از دولت خاتمی. و همچنین دیدیم که چند مورد هم دولت آقای احمدی نژاد را هم نقد نمودند. (با اینکه نزدیکترین مبانی فکری را در بین دولتهای تشکیل شده بعد از انقلاب با مبانی حضرت امام دولت آقای احمدی نژاد داشت) اما این به این معنا نیست که مثلا نمایندگان مجلس و صاحبان رسانه و قلم (حقیر که کسی نیستم) خوشبینانه به همه چیز نگاه کنند. مجلس موظف است و این حق را قانون اساسی به او داده که نظارت صد درصد بر عملکرد اجرایی دولت داشته باشند و اگر این نظارتها نباشد هیچ تضمینی نیست که دولتها به انحراف کشیده نشوند. کما اینکه در دولت بنی صدر دیدیم. و اما وظیفه ماست که نظارت کامل بر عملکرد دولت داشته باشیم. چه اصولگرا و چه اصلاح طلب. منتها با توجه به عملکرد دولت خاتمی و هاشمی در سالهای گذشته که گرایشهای غربی و سکولار داشته اند و با اندیشه های امام و رهبری صد در صد همسو نبوده اند و ضربات زیادی به نظام در زمام آنها وارد شد و دولت جدید آقای روحانی که خود را اعتدال گرا می داند ولی در عمل از طیف هاشمی و خاتمی در انتخاب مسئولین اجرایی بطور گسترده استفاده نموده و تقریبا تمامی مسئولین ارزشی را برکنار نموده است. که این نشانه خطر است. کما اینکه در پنهان کاری مذاکرات ژنو آن را می بینیم. پس بر ما لازم است دولت را زیر ذره بین داشته باشیم و آن را نقد کنیم که مردم آگاه شوند. چه در جامعه در حال جریان است. منتها نباید این انتقاد به گونه ای باشد که به اصل نظام ضربه وارد شود. به گفته استاد ما تنها طیف و جریان فکری که در این سی و پنج سال توانست اهداف انقلاب را دوباره زنده کند آقای احمدی نژاد بود (یعنی اصولگرای حقیقی و نه اصولگرای حزبی) که متاسفانه ایشون نتوانستند در دو سال آخر کار را به درستی پیش ببرند. امید ما به آقای جلیلی بود که متاسفانه مردم به فرد دیگری رای دادند و ما باید جهت فکری مردم را به سمت گزینه فکری اصولگرایی حقیقی همچون آقای جلیلی برگردانیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">