اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

http://postermovement.ir/images/news/wwIMG_8431.JPG

 

جدیدترین اظهارات سیاسی

 

استاد طاهرزاده

 

دربارة آیت الله جوادی آملی، هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد

 

به نظر بنده آقای احمدی‌نژاد دست به کارهایی زدند که دیگر هیچ جایی در آینده‌ی انقلاب ندارند. در حالی‌که می‌توانستند به عنوان یک سرمایه برای انقلاب بمانند.

(پرسش و پاسخ سایت استاد طاهرزاده سوال 21069)

**************

بحث، بحثِ تذکر نیست، بحث، بحثِ تصوری است که آیت اللّه جوادی از آینده‌ی انقلاب اسلامی دارند و این موضوع بسیار مهمی است. آینده‌ای که حضرت روح اللّه «رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» برای ما تعیین فرموده‌اند، تا آن‌جاست که در آخرین پیام‌هایشان در وصف آن فرمودند:

«مگر بیش‏ از این است که فرزندان عزیز اسلامِ ناب محمدى در سراسر جهان بر چوبه ‏هاى دار مى‏ روند؟ مگر بیش‏ از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته مى ‏شوند؟ بگذار دنیاى پست مادیت با ما چنین کند ولى ما به وظیفه‏ ى اسلامى خود عمل کنیم.» [1]

مسلّم آقای هاشمی چنین آینده‌ای را برنمی‌تابد. حضرت سیدالشهداء «علیه‌السلام» ادامه‌ی اسلام را در تاریخی که فرهنگ اُموی سیطره دارد تا مرز شهادت برای خود قبول کرده است. ولی امثال آقای هاشمی معتقدند مردم آماده‌ی چنین حضوری در تاریخ نیستند و همین نگاه است که منجر به تحمیل صلح با صدام توسط آقای هاشمی به حضرت امام شد و قصه‌ی آن جام زهر. و همین نگاه است که آقای هاشمی را مجبور کرد در فتنه‌ی 88 مرعوب حرکات ضد انقلاب شود و همین نگاه است که نسبت به چنگ و دندان استکبار، ما را مجبور به پذیرش برجامِ نافرجام نمود. در حالی‌که بنده معتقدم باید در منظر رهبر عزیز به نسلی از نسل حججی‌ها که امثال شماها باشید، خود را در آینده حاضر کرد، مرزی که شهادت را برای تحقق تاریخِ توحید، کرامت می‌داند. رزقنی اللّه و ایّاکم.

(پرسش و پاسخ سایت استاد طاهرزاده سوال 2165)

 

در این‌که این سخنان آیت الله جوادی را با نظر به اشاراتی که از مقام معظم رهبری «حفظه‌اللّه» نسبت به آقای هاشمی داریم نمی‌توانیم قبول کنیم؛ حرفی نیست. آینده‌ای که ایشان در تصور خود دارند و معتقدند آن آینده با تفکر آقای هاشمی به میدان می‌آید، آینده‌ای نیست که ما با تصور نسبت به تمدن انقلاب اسلامی داریم یکی باشد.

آقای هاشمی می‌خواست آینده‌ای را برای ما شکل دهد که به قول خودشان، ما یک ژاپن اسلامی شویم. در حالی‌که بنا است ما تمدن دیگری باشیم آزاد از سیطره‌ی نظام استکباری، و معنایِ دیگری از زندگیِ زمینی را در افق نگاه انسان‌ها قرار دهیم.

می‌ماند که

اولاً: (بخاطر اینکه آیت الله جوادی فیلسوف و عارف هستند و حال چنین موضع گیری سیاسی نسبت به آقای هاشمی گرفته اند) فلسفه و عرفان را باید نفی کنیم، در حالی‌که امثال حضرت امام به قول خودشان، حاصلِ روایات «کافی» و فقه «جواهری» و فلسفه‌ی «صدرایی» هستند و از شرح‌های ایشان نسبت به مکتب محی‌الدین نمی‌توان غافل بود.

ثانیاً: آیا از آیت اللّه جوادی به عنوان یک استاد معارف دینی نمی‌توان استفاده کرد؟

رفیق سالکی داشتم که انصافاً در بعضی از امور باطنی و صفای روحانی مورد حسرت بنده بود، با این حال به طریقی حضرت امام به ایشان خبر داده بودند که فرزندم را جهت تربیت به شما نمی‌سپارم. زیرا ایشان آن بصیرت لازم را در امور اجتماعی از خود نشان نمی‌دادند. البته موضوعِ تربیت غیر از تعلیم است. آری! از علماء جهت تعلیم باید استفاده نمود، ولی برای تربیت خود و شکل‌دادن به شخصیت، امروز اسوه‌ی ما رهبر معظم انقلاب «حفظه‌اللّه»‌اند.

(پرسش و پاسخ سایت استاد طاهرزاده سوال 2175)

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۹
آرمان بدیعی

آیت الله حسن زاده آملی آیت الله جوادی آملی آیت الله صمدی آملی

اوج پرواز آرمان بدیعی

دانلود سخنرانی های استاد اصغر طاهرزاده دانلود کتابهای استاد طاهرزاده

دولت سازندگی کابینه دولت هاشمی رفسنجانی حزب کارگزاران

دکتر محمود احمدی نژاد و جریان عدالتخواه بقایی اسفندیار رحیم مشایی

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای امام خامنه ای

رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) روح الله موسوی الخمینی

سوال از استاد اصغر طاهرزاده پرسش و پاسخ های استاد اصغر طاهرزاده

شعارهای انقلاب آرمانهای انقلاب دستاوردهای انقلاب گفتمان انقلاب اسلامی

صحیفه نور امام خمینی (ره) وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره)

فائزه هاشمی و مهدی هاشمی و خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی

فتنه ۸۸ جنبش سبز میرحسین موسوی مهدی کروبی فتنه سبز

فلسفه و کلام و منطق و فلسفه اسلامی حکمت متعالیه فلسفه اشراق

پوستر شهید محسن حججی خاطرات شهید محسن حججی مزار شهید محسن حججی

کربلا محرم و صفر عاشورا ظهر عاشورا شب عاشورا عزاداری امام حسین (ع)

نظرات  (۲)

۱۰ دی ۹۶ ، ۰۰:۴۶ س _ پور اسد
بسیار بجا و به موقع ... صحبتهای چندروز پیش آقای جوادی در تجلیل از هاشمی واقعا" اعصابم را خورد کرده بود ... تشکر از این پست مناسب
پاسخ:
ممنون و سپاس از حضورتان

رحمت و غفران الهی به روح مرحوم آقای هاشمی و خدا حفظ کنه استاد طاهرزاده رو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">