اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

جلیلی: می خواهند آرمان امام را نفی کنند!

جمعه, ۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۳:۱۶ ب.ظ

افسران - دکتر جلیلی در اهواز:   غنی‌سازی قابل معامله نیست/ می‌خواهند با شعار واقع‌بینی اندیشه و آرمان امام را نفی کنند

دکتر جلیلی در اهواز:

 

غنی‌سازی قابل معامله نیست!

 

می‌خواهند با شعار واقع‌بینی اندیشه و آرمان امام را نفی کنند!

 

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر سعید جلیلی که صبح امروز برای شرکت در چند برنامه مردمی به اهواز سفر کرده بود در ابتدای حضور خود به دیدار دانشجویان دانشگاه چمران اهواز در دانشکده اقتصاد رفت.

دکتر جلیلی در این دیدار با اشاره به تفاوت قدرت های استکباری در عصر حاضر نسبت به گذشته گفت:

ویژگی قدرت های استکباری در عصر حاضر نسبت به گذشته این است که رفتارهای آن ها در گذشته بر اساس زور بود ولی در حال حاضر مبنای رفتار آن ها تزویر است.

به گزارش اهواز فردا سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:

عده ای در حال حاضر در کشور ادعا می‌کنند عرصه سیاست خارجی، عرصه واقعیتها است نه عرصه آرمانها ، آنها می‌خواهند با شعار واقع‌بینی اندیشه و آرمان امام را نفی کنند.

وی در این دیدار با اشاره به پایبندی دشمن به اصول و ارزش های خود عنوان کرد:

آقای اوباما در مناظراتی که با میت رامنی داشت به صراحت می گفت «من کسی هستم که برای ارزش های آمریکایی می جنگم» یا در جای دیگری می گفت «ما ارزش های خود را فدای امنیت ملی نمی کنیم» این مطالب با جستجوی کوتاه در اینترنت قابل دسترسی است.

وی افزود:

تمام کسانی که در این عرصه مسئولیت می گیرند این نگاه را دارند بوش و کارتر هم چنین نگاهی داشتند به نحوی که بوش پسر در مراسم تحلیف خود می گفت: «من تعهد خودم را به ارزش های سنتی آمریکا اعلام می کنم.»

دکتر جلیلی اضافه کرد:

حالا ببینید در فضای دانشگاه های ما اینگونه مطرح می شود که عرصه سیاست خارجی عرصه آرمانخواهی نیست و عرصه واقعیت ها است خب این هم واقعیت هایی در سیاست خارجی است، که برهمین مبنای تئوریک است که آن ها نگاه های خود را تبیین می کنند.

نمایندهٔ رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود:

رمز پیروزی ما وحدت است، ملت ما علی رغم تکثر و تنوع سلایق سیاسی که خودش موجب رشد و نشاط و پیشرفت و بالندگی کشور است و همین امر موجب خلق حماسه سیاسی بزرگی در ۲۴ خرداد سال جاری گرددید و تمام تلاش دشمن آن است که وحدت و یکپارچگی ملت ما را در مقابل با استکبار تبدیل به اختلافات داخلی کند باید هوشیار بود تا توان ما صرف این تقابل نشود انها بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد.

سعید جلیلی نماینده ولی‌فقیه در شورای عالی امنیت ملی گفت:

منافع و ارزش های ما در سیاست خارجی همانند یک مجموعه است غنی سازی از 5 درصد تا 20 درصد برای مصارف صلح آمیز جزو حقوق اساسی ما است و کسی نمی تواند حق مردم را ضایع کند یا حد و حدود تعیین کند.

مسئول سابق پرونده هسته ای ایران گفت:

در سال 84 در مذاکرات با آژانس پس از بحث های طولانی به 6مورد اختلافی رسیدیم و جمهوری اسلامی توانست ظرف 6ماه به 6مساله باقی مانده پاسخ متقن و منطقی ارائه دهد به طوری که آژانس بین المللی انرژی هسته ای در اسفندماه همان سال به این مساله طی نامه ای اذعان کرد ولی چند روز پس از آن علیه ما قطعنامه صادر کردند.

وی در خصوص حق هسته ای کشورمان اظهار داشت:

دفاع از حق هسته ای دفاع از یک حق نیست بلکه دفاع از همه حقوق ملت است همانطور که در جنگ تحمیلی دفاع از خرمشهر اینگونه بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات ایران با 5+1 در استانبول گفت:

ما در مذاکرات استانبول استدلال کردیم که اگر گفتگوها برای همکاری است شما نباید رفتار خصمانه و قظعنامه های غیرقانونی بر علیه کشور ایران داشته باشید که البته آن ها پاسخی نداشتند و گفتگوها را ترک کردند کمتر از یکماه از این مساله نگذشته بود که نامه نوشتند بیایید گفتگوها را ادامه دهیم.

جلیلی در ادامه با اشاره به ادعاهای حقوق بشر و دموکراسی قدرت‌های بزرگ اظهار کرد:

اکنون حق وتو در اختیار چند کشور قرار داشته و برخی دیگر از کشورهای پرجمعیت و دارای موقعیت‌هایی چون برزیل و آلمان به این موضوع معترض هستند و خواهان پیوستن به کشورهای عضو می‌باشند.

وی با اشاره به دیدار چندی قبل با کوفی‌عنان دبیرکل سابق سازمان ملل درباره سوریه با وی اظهار کرد:

در این دیدار با وی گفتم که راه‌حل مشکل سوریه دموکراسی و برگزاری انتخابات آزادانه است دموکراسی با توپ و تفنگ انجام نمی‌شود و برخی قدرت‌ها اجازه دموکراسی در این کشور را نمی‌دهند.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد:

مقام معظم رهبری دو شاخص عمده را مطرح کردند: یکی دفاع از «حقوق ملت» و «عدم عقب نشینی»، دوم ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها که باید بر فضای کلی مذاکرات با هر تاکتیکی حاکم باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:

داشتن چرخه سوخت هسته ای و غنی سازی 20 درصد و کمتر و بیشتر از آن حق تمام اعضای ان پی تی است و هیچ کسی نمیتواند برای ما حدی فراتر از آن مشخص کند و به ما تحمیل کند.

مسئول سابق پرونده هسته ای ایران تصریح کرد:

در اجلاس مسکو با پنج محوری که در طرح پیشنهادی طرح کردیم آنها گفتند که ما را خلع سلاح کردید.

وی افزود:

آنچه که در مذاکرات مطرح کردیم این بود که ما باید گامهای متوازنی بصورت دوطرفه برداریم و اینکه شما دیکته کنید و ما مجبور باشیم بپذریم قابل قبول نخواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">