اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

جهان، جهان امتحان است

شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰ ق.ظ

سلام: اگر خدا هست پس چرا ظلم هایی مثل تجاوز و کودک آزاری و... صورت می‌گیرد؟ برهان نظم را قبول دارم ولی این سوالی هست تو ذهنم که نمی‌توانم انکارش کنم. لطفا جواب درون دینی ندهید و هر جمله ای می فرمایید عقلی و استدلالی بفرمایید و نه ادعایی. که تکلیف خودم را بدونم. 

پاسخ استاد اصغر طاهرزاده:

سلام علیکم: به این فکر کنید که خداوند راه‌های رستگاری را به حکم ربوبیتش از طریق پیامبران در مقابل بشر می‌گشاید تا هرکس خواست بتواند راه رستگاری را پیدا کند. ولی اگر مانع اعمال خلاف انسان‌ها بشود، عملاً میدان امتحان انسان‌ها را در دنیا بسته است و در آن صورت معلوم نمی‌شود چه کسی انسان شایسته‌ای است و چه کسی چنین نیست. آری! خداوند مسلّم تا آن‌جا به انسان‌های ظالم میدان می‌دهد که امتحان آن‌ها صورت گیرد، ولی جهان را در اختیار جنایتکاران نمی گذارد و به وقتش به نحوی با آن‌ها برخورد می‌کند. نمونه‌اش صدام حسین بود. از آن طرف، مگر تجاوز صدام حسین این طرف معادله را نیز ناخواسته به پرورش و تکامل نکشاند تا ملتی آبدیده در مقابل آن تجاوز شکل بگیرد؟ خلاصه در یک دیدگاه توحیدی می‌توان گفت:

«قطره‌ای کز جویباری می‌رود                           در پی انجام کاری می‌رود».

موفق باشید

نظرات  (۱)

درود 

بسیار عالی 

پاسخ:
سلام:
سپاس از حضورتان در «اوج پرواز»

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">