اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

دولت آقای رئیسی و توان مقابله با مشکلات اقتصادی

سه شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۹:۵۰ ق.ظ

رئیسی در برنامه دست‌خط: در کشور بن‌بست نداریم/ از روز نخست دولت مسکن‌سازی  را آغاز می‌کنیم- اخبار سیاست ایران - اخبار سیاسی تسنیم | Tasnim

«دولت آقای رئیسی و توان مقابله با مشکلات»

 

با سلام محضر استاد اصغر طاهرزاده:

یک مسئله مهمی که واقعا امروزه دارد من و امثال من و در نگاه وسیع تر کل جامعه را اذیت می‌کند، گسستگی اقتصادی و کوچک شدن سفره مردم و عصبانی شدن مردم از شرایط است که به‌نظرم خیلی خطرناک است و متاسفانه علی‌رغم قسم هایی که روی شخص آقای رئیسی خوردیم تو محافل و جوامعی که حضور داشتیم، واقعا انتظارها برآورده نشده و باور کنید تو جوامع مایه سرکوب ما شده و ما جوابی نداریم.

مردم واقعا نگران هستند و متاسفانه عصبانی. دیگه انگار تاب و تحمل ندارند. اما شما و امثال شما چقدر در کشور هستید؟ چند میلیون از جمعیت کشور را مهیا برای شرایط سخت از هر نوعش کردید؟ اگر در این دولت اتفاقاتی رقم نخورد چطور می‌توان حرف حاج قاسم را به عمل رساند که فرمود «ایران حرم اهل بیت است مواضب باشید آسیب نبیند.» واقعا اگر صدایتان به بالا می‌رسد صدای مردم را برسانید. سنگر مردم خالی از آذوغه شده، اگر بهشان نرسید خط می‌شکند و اگر خط شکست....

پاسخ استاد اصغر طاهرزاده:

باسمه تعالی: سلام علیکم:

با توجه به تجربه سالیانی که در متن انقلاب و در امور اجرایی داشته‌ام می‌توانم خدمت جنابعالی عرض کنم همه آنچه این روزها با آن روبه‌روئیم بنا بود پیش آید. ولی با دولتی که خود را در مقابل چنین مشکلاتی می‌باخت و تسلیم می‌شد. و این‌جا است که به مدد الهی مردم، با انتخاب جناب آقای رئیسی موجب شدند تا دولت، با روحیه‌ای انقلابی با این امور و معضلات روبه‌رو شود و مطمئناً از آن‌ها ما را عبور می‌دهد همان‌طور که حضرت امام خمینی «رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» با روحیه انقلابی و با توکل به خدا ملت را از معضل جنگ عبور دادند و تجربه‌ای شد برای عظمت تاریخیِ ملت ایران. یقیناً ما نیز در این شرایط با پیروزی‌هایی که برای انقلاب پیش می‌آید از مشکلِ جنگ اقتصادی نیز به صورت مبنایی عبور خواهیم کرد، همان‌طور که اخیراً ملاحظه کردید وزیر کشاورزی نسبت به آرد مراکز صنعتی در حال برنامه‌ریزی اساسی می‌باشند که از این جهت مشکل قاچاق در این مورد خاص مرتفع خواهد شد، إن‌شاءالله. و این تجربه‌ای می‌شود برای سایر اموری که به جهت یارانه‌ای بودن، عملاً این مردم هستند که از یارانه محرومند و نه قاچاق‌چیان. هنر مردم آن است که به گفته رهبر معظم انقلاب:  

«واقعاً هم جفای به مردم است، هم جفای به کشور است، هم جفای به انقلاب است، اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید کند و احساس بن‌بست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیه‌ی مردم را بشکند و اراده‌ی مسئولین را تضعیف کند.» (۱)

و بی‌حساب نیست که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان با دانشجویان در رابطه با امید نسبت به آینده فرمودند:

«البتّه بعضی از نسل‌های گذشته‌ شما اینجا کم آوردند، در این مورد کم آوردند و دچار خطا شدند؛ یعنی آنجایی که نبایستی مأیوس بشوند، نباید ناامید بشوند، ناامید شدند، و این ناامیدی آن‌ها را از میدان خارج کرد، و بعضی‌هایشان هم بدجوری خارج شدند! حالا بعضی‌ها فقط خارج شدند امّا بعضی‌ها علاوه بر خارج شدن از میدان مبارزه‌ انقلابی، هم‌صدای با دیگران هم شدند. خب پس این توصیه‌ اوّل من: مواظب باشید به افق پشت نکنید، به قلّه پشت نکنید، همیشه به سمت قلّه و به سمت افق روشن حرکت کنید.»

فرمودند: «توصیه‌ من به شما دانشجوها پرهیز از انفعال و ناامیدی است؛ مواظب باشید؛ یعنی مواظب خودتان باشید، مواظب دلتان باشید، مواظب باشید دچار انفعال نشوید، دچار ناامیدی نشوید. شما باید کانون تزریق امید به بخشهای دیگر باشید. بله، نابسامانی‌هایی در بخشهای مختلف وجود دارد امّا این نابسامانی‌ها غیر قابل رفع است؟ ابداً؛ اینها قابل رفع است. مدیران خوبی هستند، وجود دارند، ان‌شاءاللّه می توانند، می کنند، کما اینکه تا حالا خیلی از کارها انجام گرفته.»

موفق باشید.

«تماشای دستاوردهای دولت سیزدهم در ۵ دقیقه»

نظرات  (۱)

سلام

باید کمی صبر داشت

من خودم توی محافل میگم ما در یک خانواده 5 یا 6 نفره و کمتر چقدر مشکل داریم؟

چقدر نظرات مختلف هستند و علایق ؟

خب طبیعیه که در کشور با این جمعیت این همه مشکل و نظرات و ...

درسته که برخی ها هم تحت فشار قرار گفته اند که این مرهون کم کاری نفراتی است که فقط کشور را اداره کردند و کار نکردند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">