اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

صفهای طولانی برای تکریم مردم! (طنز سیاسی)

سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱ ق.ظ

 

صفهای طولانی برای تکریم مردم!

 

(طنز سیاسی)

تقدیم به همه دلیرمردانی که در این چند ماه تلاش کردند تا ملت همیشه در صحنه ایران با آغاز دهه فجر یکبار دیگر لذت تکریم را بچشند و با ایستادن در صف یاد روزهای حماسه دهه شصت در ذهنشان زنده شود. تا باد چنین بادا!

تکریم شده اول:

- آقا ببخشید!

- جونم؟

- همینجا مردم رو تکریم می‌کنند؟!

- بله عزیزم، شما هم اومدی تکریم بشی؟

- بله دیگه... یه چند وقتی بود تکریم نشده بودم، الان در پوست خودم نمی‌گنجم!

- کجا پس عمو؟ چی شد؟

- دارم میرم تکریم بشم دیگه.

- نه بابا! دیر اومدی زود هم میخوای تکریم بشی بری؟ زرشک!

- چطور مگه؟ نکنه تکریم تموم شده؟

- نه عزیزم، مگه صف رو نمیبینی؟ برو وایسا ته صف... ما هم میخوایم تکریم بشیم ها!

- ئه!...مگه واسه تکریم هم باید تو صف وایسیم؟

- پس چی، اصلا خود این صف اصل تکریمه! اون تخم مرغ و برنج بهونه اس، اصل تکریم همین تو صف موندن تو این سرماس!

- آهان...!

تکریم شده دوم:

- آقا دو تا از این تکریم‌های ما افتاد شکست!

- جان؟ چی افتاد شکست؟!

- دو تا از این تکریم ها دیگه، این تکریم بیضوی شکل‌ها... شما چی میگین؟ ئه.... آهان شما میگین تخم مرغ!!

- آهان! خب حالا چی کار کنم؟

- من چه میدونم. شما اینجا مسئول تکریم مردمی، از من میپرسی؟

- خب باید حواست باشه نیفته دیگه. من که نمیتونم حواسم به تکریم همه مردم باشه!

- من حواسم باشه یا شما؟ شما باید مردم رو یه جور تکریم کنید که شکستنی نباشه! حالا من این یه شونه تکریم رو ببرم خونه زن و بچه نمیگن چرا تکریمت ناقصه؟ من جوابشون رو چی بدم؟

- چه میدونم والّا... ببین کسی تکریم اضافه نداره بهت قرض بده!

- آقا اگر کسی هست که دو تا دونه اضافی تکریم شده باشه لطف کنه بده به من، بخدا واسه مریض میخوام!!!

- بیا آقاجون... من از صبح تا حالا زیر این برف و تو این سرما بیشتر از بقیه تکریم شدم. بیا این دو تا تکریم رو بگیر ببر!

تکریم شده سوم

-آقا لطف کن او کرامت من سرخ کردنی باشه!

- سرخ کردنی ندارم، ساده‌اس!

- ای بابا... این چه وضعیه آخه.... ما گفتیم بعد از هشت سال که کرامت انسانیمون نادیده گرفته شده بود، حالا همزمان با بازیابی عزت در عرصه بین الملل لااقل این اجازه رو داریم که نوع کرامتمون رو خودمون انتخاب کنیم!

- آقا حرف سیاسی نزن... بیا این دو تا بطری  روغن رو بگیر برو حالش رو ببر!

- بابا لااقل یکیش رو سرخ کردنی بده!

تکریم شده چهارم

- کجا آقا جون؟

- اومدم تکریم بشم.

- برو پی کارت بابا...

- چرا؟ مگه من چمه؟!

- چت نیست؟ فکر کردی اینجا هم گداپروری میکنن که با این سر و وضع راه افتادی بیای تکریم بشی؟ اون یارانه نقدی رو که باهاش گداپروری میکردن لولو برد! اینجا مخصوص آدمای دارای کرامت انسانیه!

- یعنی ما نیستیم دیگه؟

- نه که نیستی. نه از سرما میلرزی، نه روی لباست رد بارون و برفه، دیشب هم که ندیدم تو صف وایساده باشی، اگر شایسته تکریم بودی یکی از این نشونه ها رو حداقل داشتی؟

- عجب!

- حالا کجا میری؟ بیا برو تو شاید دو بسته تکریم 800 گرمی مونده باشه بهت بدن!

- نه پدر جان، دارم میرم پیام 24 خرداد رو درک کنم!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">