اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

معرفی کتاب «زندگی به سبک روح الله»

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۰۸:۰۰ ب.ظ

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی "زندگی به سبک روح ا..."

 

معرفی کتاب «زندگی به سبک روح الله»

 

«به کوشش: مهسا میرحسینی و ثریا کرمی»

 

به لطف خدا جدیدترین کتابی که موفق به خواندن آن شدم کتاب «زندگی به سبک روح الله» است. در این کتاب به سیره سیاسی و اجتماعی حضرت امام (ره) پرداخته شده و شامل دو بخش است:

بخش اول: ویژگی های شخصیتی

در این قسمت به ویژگیهای امام همچون «استقامت و قاطعیت»، «شجاعت»، «تواضع»، «اخلاص» «ساده زیستی»، «رعایت نظم و وقت شناسی»، «رعایت حقوق دیگران»، «جامعیت علمی» «پیگیری در تحصیل» و «آشنایی با حوادث زمان» پرداخته شده است.
 

برشهایی از این کتاب:

بیرونی منزل امام، یعنی اتاقی که شبها آقا تشریف می بردند آنجا، فرشهایش ناقص بود، یعنی قسمتی از اتاق خالی بود. من خدمت امام عرض کردم که اجازه بدهید که یک فرش برای اینجا تهیه شود. فرمودند: «آن طرف هست.» یعنی در اندرونی هست. عرض کردم: آنجا گلیم است، با اینجا جور در نمی آید. فرمودند: «مگر منزل صدراعظم است»

 

فریده مصطفوی دختر امام: «اگر وقتی وارد اتاق می شدیم و ایشان مشغول خواندن قرآن بودند، از ما اجازه می گرفتند که خواندن این صفحه را تمام کنند، و بلافاصله آن صفحه را تمام می کردند و بعد به ما اظهار محبت می فرمودند»

 

دختر امام: «من ندیدم در طول زندگی امام به خانمشان بگویند در را ببند. بارها و بارها دیده بودم که خانم می آمدند و کنار آقا می نشستند ولی امام خودشان بلند می شدند و در را می بستند و حتی وقتی پا می شدند به من هم نمی گفتند در را ببندم. یک روز من به آقا گفتم خانم که داخل اتاق می آیند همان موقع به ایشان بگویید در را ببندند. گفتند: «من حق ندارم به ایشان امر کنم» حتی به صورت خواهش هم از ایشان چیزی نمی خواستند.

 

بخش دوم: روش حکومت داری امام خمینی (ره)

در این بخش از کتاب نیز به موارد همچون «قانون مداری»، «هوشیاری و تدبیر»، «مردم داری و توجه به اقشار جامعه»، «رهبری و مدیریت»، «دلسوزی و همراهی با مردم»، «استراتژی وحدت بین حوزه و دانشگاه، قومیت ها، شیعه و سنی و جوامع مسلمین»، «استقلال طلبی»، «عدالت محوری»، «آزادی خواهی» و «مبحث ولایت فقیه» در سیره امام پرداخته شده است.

 

برشهایی از این کتاب:

زمانی که امام در پاریس و در محله نوفل لوشاتو بودند، برخی از همراهان امام گوسفندی ذبح کردند. 

طبق قانون فرانسه ذبح حیوانات در خارج از کشتارگاه ممنوع است. امام وقتی که با خبر شدند این کار خلاف قانون کشور فرانسه است فرمودند: «چون تخلف از قانون حکومت شده است، از این گوشت نمی خورم» 

 

حجت الاسلام سید احمد خمینی: «در ماجرای جنگ، یک روز بعد از ظهر حدود ساعت هفت تا هشت، موشک اطراف جماران اصابت کرد، خدمت امام رفتم عرض کردم اگر یک مرتبه از این موشکهایی که به کاخ صدام بخورد و صدام طوری بشود، ما چقدر خوشحال می شویم، اگر موشکی به نزدیکی این جا بخورد و سقف اینجا پایین آید و شما یک طوری بوشید چه؟ امام در پاسخ فرمودند: «والله قسم بین خودم و آن پاسداری که در سه راه بیت است، هیچ امتیاز و فرقی قائل نیستم. والله قسم اگر من کشته شوم یا او کشته شود، برای من فرقی نمی کند» گفتم: می دانم شما اینگونه هستید، اما برای مردم فرق می کند. امام فرمودند: «نه. مردم باید بدانند که اگر من در یک جایی بروم که بمب پاسداران اطراف منزل من را بکشد و مرا نکشد، من دیگر به درد رهبری این مردم نخواهم خورد. من زمانی می توانم به مردم خدمت کنم که زندگی ام مثل زندگی مردم باشد...» گفتم تا کی می خواهید اینجا بنشینید؟ به پیشانی مبارکشان اشاره کردند و فرمودند: «تا زمانی که ترکش موشک به این جا بخورد»

«مطالعه این کتاب را از دست ندهید»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">