آرمان انقلاب اسلامی ؛ مذاکره یا مباهله؟؟
مباهله ؛ اساسی ترین راهبرد جنگ نرم
آرمان انقلاب اسلامی ؛ مذاکره یا مباهله؟؟
مباهلة پایان تاریخ ؛ تقابل 2 گفتمان
سخنران: شهرام صفار (کارشناس مسائل اجتماعی و سیاسی)
مباهله ؛ اساسی ترین راهبرد جنگ نرم
آرمان انقلاب اسلامی ؛ مذاکره یا مباهله؟؟
مباهلة پایان تاریخ ؛ تقابل 2 گفتمان
سخنران: شهرام صفار (کارشناس مسائل اجتماعی و سیاسی)
برای سهولت استفاده متن سخنرانی را در قسمت نظرات قرار دادم:
ضرورت ایجاد نهضت مردمی پیوند ذی حجه با محرم
اهمیت معارف موجود در ماه ذی حجه وخطر بی توجهی به آن
محرم ناب و التقاطی
تفاوت اساسی حیّ مظلوم و مظلوم میّت؛
حسین حیّ مظلوم است نه مظلوم میّت
غنی سازی اتم جامعه
مباهله ؛اساسی ترین راهبرد جنگ نرم
آرمان انقلاب اسلامی؛ مذاکره یا مباهله؟؟
مباهله ی پایان تاریخ؛ تقابل 2گفتمان
إنذار لا تتخذوا بعضکم ارباب بعضا و...
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمد
وعلی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین
سلام عرض می کنم و تبریک می گویم ایام ماه ذی حجه را که عید مباهله هم درآن است
و آرزو می کنم که إن شاءالله با درک درستی ازوقایع این ماه وارد ماه محرم بشویم
متأسفانه خورشیدهای نورانی ای که درماه ذی حجه هست تحت الشعاع سایه ماه محرم
قرار گرفته است واگرچه محرم باید گرامی داشته شود ولی درک و فهمی که درذی حجة
الحرام بسترش فراهم شده است ، نور و نورایتی که در ذی حجة الحرام فراهم شده؛
متأسفانه در سایه ی توجهی که در طول تاریخ توسط شیعه به ماه محرم شده است
(که بحث الآن ما شیعه است وانتقال این معارف و نورانیت هم به جهان اسلام وبعد هم به
جهان بشریت با شیعه است ) ؛ این تحت الشعاع قرار گرفته است
اول ماه ذی حجه که می شود همه می روند خود را برای ماه محرم آماده می کنند واین
کار چندان شایسته ای نیست
اتفاقاتی که در ذی حجه افتاد چون درک نشد محرم شکل گرفت عاشورا شکل گرفت
والآن بعد از هزار وخرده ای سال هنوز این مصیبت وجود دارد
عرفه، قربان ، غدیر ، مباهله ، هل أتی ، منزلت و بسیاری از چیزهای دیگری که در
ماه ذی حجة الحرام هست از آن به راحتی عبور می شود، و وقتی از آن عبور شد و فهم
و درک نسبت به آن ایجاد نشد محرم هم تبدیل می شود به یک ماه عزا، یک ماه تاریک،
به قول شهید مطهری آن چهره که ما برجسته اش کردیم خشونت، قتل ، خونریزی و ظلم
است درصورتیکه محرم و عاشورا یک چهره ی زیبایی هم دارد که به آن چهره ی زیبا
باید از داخل ماه ذی الحجه توجه کرد وقتی به آن توجه نمی کنیم همه اش می شود چهره
زشت محرم وعاشورا
یکی از بدعت های جدی ای که هنوز هست و زیربنایی است وبه نظرم خیلی بدعت های
دیگرهم ازاین نشئت می گیرد اینست که حسین حیّ مظلوم است نه مظلوم میّت
حسین چه وقت حیّ مظلوم است؟
وقتی که از ذی حجة الحرام درست گام برداریم به سمت محرم ، ولی اگر ذی حجه را
درک نکنیم یعنی اعیاد و معارف موجود در ذی حجة الحرام را درک نکنیم ما به حسینی
می رسیم که میت مظلوم است یعنی اول مرده است بعد مظلومانه کشته شده ولی حسین
حیّ مظلوم است
فرق حیّ مظلوم بامظلوم میت مانند اینست که یک نفرازاین درب وارد می شود می گوید
پدرمرا که یک آدم خیلی خوبی هم هست دم درب با بدترین وضع کشتند شماها چه کار
می کنید؟ ناراحت می شوید حیرت زده می شوید سراسیمه می دوید برای تماشای واقعه
واگرآن فرد را بشناسید و یا اگرهم نشناسید فقط باخبر شوید که آدم خوبی بوده نهایتا
متأثّرمی شوید اشکی می ریزید فاتحه ای می خوانید اما اگرهمان فرد از درب آمد داخل
گفت پدرمن که آدم خیلی خوبی هم هست را می خواهند مظلومانه بکشند حالا شما واکنش
اول را ندارید شما هر سلاحی به دستتان برسد برمی دارید با شتاب برای نجات و یاری
آن مظلومی که می خواهند بکشندش می روید ؛ این خیلی تفاوت دارد با اولی .
درعرفه به ما همین دومی را گفتند. یک نفر در عرفه به ما پیام داد که می خواهند مرا
مظلومانه بکشند در قربانگاه همین پیام را به ما داد در غدیر خم همین پیام را پیامبر به
ما داد در مباهله همین پیام را به ما داد در هل أتی همین پیام را به ما داد
ما وقتی این پیام را درک نکردیم مجبوریم به پیام اول تن بدهیم این هم طبق یک عادت
شیطانی است . انسان های تن پرورهمینطورهستند کوفیان همینطوربودند کوفی ها منتظر
بودند که برای میت مظلوم گریه کنند اما شتاب برای کمک به حی مظلوم نداشتند
اینطوری محرم یک ماه عزاست یک ماه گریه است یک ماه مصیبت است یک ماه سیاه
است یک ماه تیره است اینجوری آن مظلوم 10 روز دوام دارد نهایتا یک ماه دوام دارد
نهایتا تا اربعین دوام دارد بعد آدم ها سرد می شوند دوباره باید زمان بگردد تا محرم
دیگری بیاید تا یادی ازآن بشود ولی حقیقت اینست که حسین اولا زنده است بعد مظلوم
است اول زنده است هنوز می گوید هل من ناصر ینصرنی
تفاوت این نگاه با آن نگاه در انقلاب ما مشخص شد تا پیش از انقلاب نگاه اول حاکم
بود؛ حسین مظلوم و میت بود مظلومیتش را درک می کنیم اما باور داریم که تمام شده
است مجالسمان همین را می گفت هیأت هایمان همین را می گفت حاکمیت مان همین را
می گفت روحانیت مان همین را می گفت محرم مان همین را می گفت
امام آمد یک چیز دیگر گفت امام گفت أنا الحسین اصلا ساختار را امام به هم ریخت
این را باید انتقال بدهید امام فقط ساختار سیاسی موجود را به هم نزد، امام فقط ساختار
باطل موجود را به هم نزد در حوزه ی معرفتی؛امام ساختار حقّ موجود را هم به هم زد
امام گفت این چه دینی است شما دارید؟!این دین،دین ناقصی است این دین مخلوطی است
این دین التقاطی است خوب وبد قاطی است مفاهیم،حداقلی است هرچیزی سرجای خودش
نیست اگرهم هست بخشی اش سرجای خودش است بخشی ازسرجای خود خارج شده
امام آمد گفت حسین "حیّ" مظلوم است أنا الحسین ، هل من ناصر ینصرنی؟
اصلا جامعه تعجب کرد که این چیزها را تا حالا به ما نگفته بودند
"همینطور که اسلام ابو سفیانی در برابر اسلام ناب محمدی اسلام نگران کننده و
خطرناکی نیست ، عاشورای ابوسفیانی هم عاشورای نگران کننده ای نیست ، محرم
ابوسفیانی هم محرم نگران کننده ای نیست"
در حوزه ی معرفت و باورهای دینی همه چیز3 حالت دارد ؛
یا نابِ ناب است
یا ابوسفیانی یعنی التقاطی است سکولاریستی است
یا باطل باطل است
یکی از این 3 حالت را به خود می گیرد
اوجش اسلام است یعنی کلیت اسلام ،یا اسلام نابِ ناب است یا اسلام ابوسفیانی ،
می شود اسلام شبه جزیره ی عربستان ، یا تبدیل می شود سراسر به کفر
البته الیوم اکملت لکم دینکم معنایش اینست که ممکن است درمنطقه ی شما اسلام تبدیل
به کفرشود ولی اسلام [در کل] تبدیل به کفر نخواهد شد،نحن نزّلنا الذّکر وإنّا له لحافظون
بنابراین خطر کجاست؟ خطر در نفاق است
پدیده های دینی و معرفتی عمدتا 2 شکل به خود می گیرد ؛
یا نابِ ناب می مانند که شرط دارد ؛ شرط ناب ماندن فقط ولایت است و اطاعت
یا اگر غیر از این باشد یک اسلام التقاطی است به قول آقایان اسلام میانه است اسلام
سمحه و سهله است اسلام رحمانیتی است همیشه این خطر در کمین ما هست ، همیشه
اگر ممکن است این بلا براسلام مترتّب باشد در درون اسلام هم همه ی مواقف اسلام
همینطور است محرم یکی از مواقف اسلام است
یا محرّم نابِ ناب است یا محرم عثمانی است ،ابوسفیانی است ، عباسی است
محرم ناب محرم امام سجاد است ، محرم ناب محرم امام خمینی است
در محرم ناب حسین زنده است ، حی است و مظلوم ؛ اول حی است بعد مظلوم است
حی مظلوم هنوزمی گوید هل من ناصر ینصرنی ، اما مظلوم میت فقط یک فاتحه ای می
خواهد یک اشکی می خواهد که این هم آفت بعدی که بر جانش می نشیند اینست که آن
اشک و آه و فاتحه هم وجه المعامله است به ما گفته اند یک قطره اشک برحسین بهشت
را برشما واجب می کند ، شد وجه المعامله
یا می شود محرم ابو سفیانی ، محرم التقاطی ، محرم التقاطی چیست؟
محرم التقاطی با مسیحیت هیچ فرقی نمی کند
اسلام ابوسفیانی با مسیحیت هیج فرقی نمی کند
همچنانکه درمسیحیت می گویند مسیح کشته شد برای کفاره ی گناهان ما حالا شما آزادی
بروهرگناهی میخواهی بکن در محرم التقاطی ابوسفیانی و مسیحی هم می گویند بروهر
گناهی میخواهی بکن به خاطرحسین تو را می بخشند درتمام طول سال هرکارغلطی
می خواهی بکن محرم که شد یک مشکی بپوش محرم که شد عزاداری کن محرم که شد
نذری بده محرم که شد...این خطراست این خیلی خطراست.امام اجازه ی چنین انحرافاتی
را ندارد حتی برای فریب ، حتی برای خود انقلاب
این یکی از آن بدعت هاست که هنوز وجود دارد و دردلش یک بدعت دیگری را با
خود زنده می کند آن هم چه بدعتی؟ اشاره کردم ؛
اصل محوریت محرم که حسین بن علی است درحاشیه می رود ویک نوع اومانیسم جای
آن را می گیرد در واقع یک اصالت انسان جای آن را می گیرد یک اصالت گروه جای
آن را می گیرد یک اصالت حزب اصالت دسته اصالت فرقه جای آن را می گیرد
الآن نگاه کنید محرم که می شود ، خب محرم درس چیست؟ درس عبور از خود است
محرم درس هیچ چیز نخواستن است محرم درس اصلا نخواستن است اما وقتی محرم
التقاطی می رسد همه چیز و همه کس و همه عنوانی برجسته می شود جزحسین بن علی
امام حسین علیه السلام فرمود "إنّ هذا القوم یریدون أن یأکلوا بنا ویشیتوا دماءنا"
گویی امروز را هم امام حسین می دیده است و حتما همینطور است
اینها به اسم ما می خواهند پول شویی بکنند اینها به اسم ما می خواهند گناه شویی بکنند
اینها به اسم ما می خواهند فحشا شویی بکنند اینها به اسم ما می خواهند ربا شویی بکنند
اینها به اسم ما می خواهند رفاه طلبی شویی بکنند
همه چیز را می خواهند تطهیر بکنند (یأکلوا بنا) می خواهند از موقعیت ما سود بخورند
ما الآن واژه پول شویی را شنیده ایم هرچه پول ناپاک درسیستم است با جابجا کردن ها
وچسباندن پول به سیستم رسمی اقتصاد کشورمی خواهند پول شویی بکنند یک پول
نامشروعی به دست آورده اند وارد سیستم اقتصادی کشور می کنند در چرخه ی اقتصاد
که وارد شد می شود پول شویی دیگر کسی نمی تواند رد بزند که این پول ناپاک از کجا
آمده است. با سیستم پولی کشورمخلوط شد یعنی پول ناپاک رابه پول کلان اقتصاد کشور
چسباندند یأکلون بنا یعنی همین
یعنی حالا آمده پول شویی می کند در طول سال هر کار غلط اقتصادی بخواهد می کند
حالا که محرم آمده در نظر مردم می شود یک آدم خیّر،این می شود پول شویی ،پول
شویی مگر چطوری است؟می شود گناه شویی می شود فساد شویی
این قوم کارشان اینست که می خواهند به اسم ما سود بخورند همه ی فسادشان را با اسم
ما می خواهند پاک کنند کوفیان دنبال چه بودند؟ دنبال یأکلوا بنا بودند
می خواهند مشکلاتشان را ما حل بکنیم می خواهند تنبلی هایشان را ما جبران بکنیم
می خواهند وظایفشان را که عبارتست از مبارزه و ایستادگی و مقاومت را ما بیاییم
برایشان انجام بدهیم
ابن زیاد را من بردارم یزید را من بردارم ظلم را من بردارم میشود یأکلوا بنا
تأکید امام حسین اینست تهدید امام حسین اینست جامعه ای که یأکلوا بنا شد یقین بدانید می
شود یشیتوا دمائنا اینها متحد می شوند برای ریختن خون ما
یعنی اگر به خواسته هایشان نرسند حتما علیه ما متحد می شوند حتما همین ها خون ما را
می ریزند همینطورهم شد.الآن شبکه های ماهواره ای شیعی روی چه کسانی حساب باز
کرده اند؟علیه چه کسی روی اینها حساب باز کرده اند؟ دنبال چه می گردند؟
به اسم امام حسین ولایت فقیه را ذبح بکنند
به اسم امام حسین صهیونیزم را به رسمیت بشناسند به اسم امام حسین مرجعیت را بزنند
به اسم امام حسین دین را دو شقه بکنند اهل سنت گفتند حسبنا کتاب الله اینها می گویند
حسبنا عترت . آقای جوادی آملی می فرمودند بعد در عترت هم می گویند حسبنا الحسین
حسین کافی است بروید گوش کنید ببینید چه می گویند، بعد برای معرفی حسین هم از
خرافی ترین رفتارها و زشت ترین رفتارها استفاده می کنند اینها دین را می خواهند دو
شقه بکنند (یشیتوا دمائنا) حیات ما اینست که ثقلین کنار هم قرار بگیرند شقه کردن فرق
دین یعنی جدا کردن اهل بیت از قرآن اینها دارندهمین کاررا بکنند(یشیتوا دمائنا) اینها
می خواهند نام ما را حذف بکنند می خواهند نام شیعه را اینقدر بدنام بکنند که گرایش به
شیعه متوقف و شیعه هراسی باب بشود
اینها بدعت های عجیبی است باید با اینها مبارزه کرد
باید این چیزها را به جامعه و حداقل به أنذرعشیرتک الأقربین انتقال داد باید مراقب بود
باید نسلی تربیت بشوند (مانند کاری که امام کرد) که نگاهش به عاشورا و محرم نگاه
یک واقعه ایست در جریان ،درحال اتفاق،تمام اینهایی که رفتند جبهه خصوصا آنهایی که
شهید شدند اینها برای یاری حسین رفتند اینها در لبیک به هل من ناصر حسین رفتند
حسین از منظراینها مرده نبود
بیایید یک نهضت راه بیندازیم
حالا می گوییم مگرما چند نفریم؟مهم نیست چند نفر باشیم،کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة
خدا به نیات نگاه می کند یک وقت از یک جمع 4 نفره یک انقلاب ملی شکل می گرفت
خدا نگاه می کند به مهجة ؛ اینکه چقدر شما 4 نفر خون دل بخورید
یک انقلاب باید راه بیفتد چه انقلابی؟ ما باید محرم را گره اش بزنیم به ذی الحجه
شما نگاه بکنید مباهله تحت الشعاع پرچم سیاه محرم قرار گرفت این ظلم به محرم است
ظلم به حیّ مظلوم است ما راجع به مباهله هیچ چیز نگفتیم برای غدیر هم به خاطر
انقلاب اسلامی یک سری برنامه ها برپاشد اگرنه اگرنهادهای رسمی راجع به غدیر
برنامه نداشتند نهادهای مردمی مثل محرم به غدیر نمی پرداختند
ذی الحجه باید تبدیل بشود به یک جریان مردمی
آنوقت به محرم درحدّ خودش توجه می شود
آنوقت حرکت به سمت حیّ که ولیّ حیّ است ازهمان ذی حجه شروع می شود این کاری
بود که امام کرد وشما دیدید این حرکت این تحول اساسی چه برکاتی با خودش آورد؛
انقلاب شکل داد انقلاب به سمت جهانی شدن پیش رفت توسعه های معرفتی وعلمی به
وجود آمد خود باوری به وجود آمد هویت سازی به وجود آمد دین اصلا نجات پیدا کرد
به قول امیرالمؤمنین إنّ هذا الدّین کان اسیرفی أیدی الأشرار،حقیقت آزاد شد
وقتی حقیقت آزاد شد [نتایج و برکات خود را به دنبال داشت که مردم] به آن رسیدند
ویک نکته ی دیگر راجع به محرم اینکه إن شاء الله هرتعدادی که هستید با این رویکرد
که قرار است به دیگران انتقال مطلب بکنید امسال برنامه تان را روی مطالعه و درک
محرم بگذارید درک عاشورا آنهم از زاویه ی دید "آقا" ،عبرت های عاشورا ،
هنوز بحث عبرت های عاشورای "آقا" مظلوم است
یک نوار سخنرانی "آقا"درجمع فرماندهان سپاه سال 78 دارند که ایشان گله کرده و گفته
اند سال 71 که یک سخنرانی درباره عبرت های عاشورا داشته اند هیچکدام ازشما
نرفتید این بحث عبرت های عاشورا که بحث نویی هم بودید را دنبال کرده و روی
آن کار کنید هنوز هم که هنوز است با گذشت 22 سال هیچ کدام از ما نرفته ایم روی این
بحث کار کنیم
بیایید برویم از این زاویه ای که آقا می گویند از زاویه ی عبرت آموزی عاشورا را
مطالعه بکنیم تا بتوانیم به دیگران هم انتقال بدهیم
خیلی دلم می خواهد یک بحث مفصلی هم راجع به مباهله داشته باشیم من فقط راجع به
مباهله یکی دو نکته را بگویم
مباهله مانند غدیر مانند عرفه مانند قربان یک راهبرد است
یک تاکتیک نیست این تاکتیک پیامبر نبود که برود با مسیحیان نجران مباهله کند عقب
نشینی کند یک راهبرد است هر چیزی که پیامبر صلوة الله علیه با اهل بیت انجام داده یا
در مورداهل بیت گفته اینها راهبرد است
راهبرد یعنی یک برنامه کلان که مجبوریم در چهارچوبش قرار بگیریم
الآن بلایی که سر محرم و عاشورا آمده اینست که به یک تاکتیک تبدیل شده است
مثل مسیحیت که خود مسیح را به یک تاکتیک تبدیل کردند
تاکتیک برای چه؟ برای آمرزش گناهان
در صورتیکه محرم و عاشورا یک راهبرد است یک قانون کلان است
وقتی شما از جایگاه خودش تنزّلش دادید به یک تاکتیک تبدیلش کردید دیگر آن ارزش را
ندارد جواب نمی دهد امام تبدیلش کرد به یک راهبرد گفت پیروزی خون بر شمشیر
با آن چه کار کرد؟ با آن مقدمتا یک انقلاب ملی انجام داد اما این راهبرد خیلی فراتر از
ملی منطقه ای است چرا که دارد یک انقلاب جهانی می شود ،این را می گویند راهبرد
اما این را بگویم اگر از راهبرد خارج شد این تاکتیک اینقدر کوچک می شود کوچک
می شود کوچک می شود که می شود یک تاکتیک فردی، تقریبا در همه ی افرادی که
شما می بینید محرم به صورت یک تاکتیک بروز و ظهور دارد و تاکتیک شان چیست؟
معامله است ، می خواهند به خدا تاکتیک بزنند می خواهند به روزگار تاکتیک بزنند و
این شدنی هم نیست ، این یک راهبرد.
مباهله یک راهبرد است چه راهبردی است؟
مباهله یکی از اساسی ترین راهبرد های جنگ نرم است
یک جامعه ی دینی همیشه در چیست؟[در جنگ نرم با دشمنان]
جنگ هایی که موجود است جنگ سخت است و نیمه سخت و جنگ نرم
جنگ سخت جنگ مقطعی است هیچ وقت در هیچ دوره ای از تاریخ جنگ سخت مداوم
نیست مقطعی است طولانی ترین جنگ سخت قرن 20 را ما داشتیم ، 8 سال جنگ،
بعد از آن جنگ ویتنام بود دیگر ما تا الآن نداشتیم ولی جنگ سخت هرقدر هم طولانی
باشد تمام می شود جنگ نیمه سخت هم اگر چه طولانی تر از جنگ سخت می تواند دوام
بیاورد اما آن هم همیشگی نیست ولی جنگ نرم همیشگی است
ما از اول انقلاب تا حالا در یک جنگ نرم تمام عیار بودیم
همزمان با جنگ نرم جنگ سخت هم داشتیم جنگ نیمه سخت هم داشتیم
جنگ سختمان تمام شد جنگ نیمه سخت مان مثل تحریم، فراز و نشیب هایی داشت اما
جنگ نرم مان هیچ وقت کوچک و بزرگ نشد همیشه در سطح خودش بوده همیشه هم
وجود داشته است از این منظر راهبرد مباهله همیشگی است
چرا مال جنگ نرم است؟ می فرماید فمن حاجّک فیه من بعد ما جاءک من العلم
مباهله برای وقتی است که شما به علم مسلح شدید،1
علم را دریافت کردید،2
علم دریافت کرده را می خواهید انتقال بدهید،3
این می شود جنگ نرم، من بعد ما جاءک من العلم
مسیحیان نجران وقتی سراغ پیامبر آمدند با همه ی کبکبه و دبدبه ی سخت افزاری و
نیمه سخت افزاری شان آمده بودند ،با چه آمده بودند؟ با طلایشان با جواهرشان با
شمششیر مرصّع شان، یعنی همه ی توانایی سخت افزاری و نیمه سخت افزاری؛
پیامبر چه کرد؟ گفت بروید بیرون من شما را تا وقتی که خلع سلاح نشوید نمی پذیرم
آنها همه ی توانایی شان در چه بود؟ درقدرت سخت افزاری ونیمه سخت افزاری ،چیزی
که امروز رقیب ما علیه ما به کار می برد
رقیب ما چه دارد در مقابل ما؟ فقط توانایی سخت افزاری و نیمه سخت افزاری؛
تهدید ، تحریم ؛ هیچ قدرت نرمی ندارد
پیامبر می خواست چه کار کند؟ پیامبر می خواست بگوید ببینید من می خواهم برای
تاریخ یک راهبرد بگذارم. تصویری که می خواهم ارائه بکنم تصویر فارغ ازهمه ی
توانایی های سخت افزاری و نیمه سخت افزاری است می خواهم یک جنگ نرم تمام
عیار را به رخ بکشم می خواهم بگویم مباهله راهبرد جنگ نرم است
از آن طرف می خواهم بگویم جنگ نرم بر تمام جنگ های سخت افزاری و نیمه سخت
افزاری پیروزاست خودمان در دفاع مقدس می گفتیم ما با چه می جنگیم؟ما در جنگ 8
ساله با چه می جنگیدیم؟ با باورهایمان ؛ گفتیم این جنگ ، جنگ خون علیه شمشیر است
واقعا هم همینطور بود یعنی اگر شما این طرف جنگ را با آن طرف جنگ مقایسه می
کردید اصلا سلاح این طرف جنگ با سلاح آن طرف جنگ قابل مقایسه نبود خصوصا
هر چه به سمت آخر جنگ می رفتیم
می گوید فمن حاجک فیه من بعد ما جاءک من العلم
تو موظفی تصویری که ارائه می کنی تصویر تبادل علمی باشد آنچه که ابهّت خود را
نشان می دهد باید دانش باشد فهم باشد شناخت باشد ارزش باشد معرفت باشد هیچ چیزی
که نشانه قدرت سخت افزاری ونیمه سخت افزاری باشد باید دراین جلسه وجود نداشته
باشد بگو بروند خلع سلاح شوند بعد بپذیرشان مجبور شدند رفتند هرچه داشتند گذاشتند
زمین .ساده ی ساده آمدند خدمت پیامبر،پیامبر پذیرفت شان. این راهبرد ،امروز راهبرد
ماست ما الآن در شرایط من بعد ما جاءک من العلم هستیم حداقل میانه ی راهیم
کار جنبش نرم افزاری علمی چیست؟ کارش تکامل من بعد ما جاءک من العلم است
البته این را بارها گفته ام که سنت خدا اینست که علم را یکجا به شما می دهد بعد می
گوید این علم را باز کنید ، ثم تتفکروا ما الآن در مرحله ی ثم تتفکروا هستیم
ما با همین میزان من بعد ما جاءک من العلم یعنی دریافت معرفتی که بعد از حکومت
ولایی و به برکت خورشید ولایت دریافت کردیم ،به همین میزان رقیب را پشت مرزها
خلع سلاح کردیم این ناشی از مذاکره ی ذلیلانه ی فعلی نیست این ناشی از مذاکره ی
ذلیلانه سال 81 تا84 نیست ؛ ناشی از گفتمان ولایی انقلاب اسلامی است
یعنی تا پیش از بحث های هسته ای هم اینها آمده بودند سراغ ما می گفتند بیایید با هم
گفتگو کنیم ما دعوتشان کرده بودیم به مباهله وآنها را وادار کرده بودیم به خلع سلاح،
آنها را وادار کرده بودیم که از تهدید اقتصادی و تهدید نظامی باید دست بردارید
ما به اینجا رسیده بودیم امروز دوباره دشمن چه کار می کند؟ دوباره کدام وجه دشمن
برجسته شد؟ در همین گفتگوهای یکسال پیش تا حالا که ما رفتیم با کدخدا مذاکره کنیم
دوباره کدام وجوه دشمن برجسته شد؟ تهدید بیشتر شد . دشمن با تهدیدش دوباره آمد
سر میز مذاکره دوباره کدام قدرتش برجسته شد؟ نیمه سخت افزاری،تحریمش بیشتر شد
ما در قضیه ی سلمان رشدی چه کار کردیم؟ سُفرا را ازکشور بیرون کردیم گفتیم همه ی
ابهّت سخت افزاری ونیمه سخت افزاری تان را باید بگذارید زمین گذاشتند برگشتند،
عذر خواهی کردند و برگشتند ما در قضیه ی افغانستان همین کار را کردیم درقضیه ی
عراق همین کار را کردیم در قضیه ی سوریه همین کار را داشتیم می کردیم وکردیم اگر
در بخشی از آن موفق نشدیم به خاطر همین میز مذاکره ای است که الآن سرآن هستیم
من شک ندارم خون هایی که در سال گذشته در سوریه ریخته شده بخش عمده ای از آن
به میز مذاکرات ما گره خورده است اینها دِین است
این راهبرد است ، راهبرد جنگ نرم این راهبرد چطور اجرایی می شود؟
1)من بعد ما جاءک من العلم ؛ باید علم رادریافت کرد، علم کجاست؟
"أنا مدینة العلم وعلیٌ بابها" علم فقط همین جاست
این داستان اهل بیت داستان کساء داستان بسته ای نیست اگر شما علم را دریافت کردید
(قبلا گفتم خدا در این آیه برای پیامبر یک فایل بندی انجام داد فایل بندی چه بود؟ تعالوا
ندعو بخوانید3تا فایل را ، فایل ها چیست؟1)أبنائنا و أبنائکم ،فایل أبنائنا فایل أبنائکم
2)نسائنا و نسائکم ،فایل نسائنا فایل نسائکم3)أنفسنا و أنفسکم ،فایل أنفسنا
3 تا فایل را خدا برای پیامبر باز کرد در این 3 تا فایل،فقط 3 نفر یا 4 نفر جا نمی گیرند
هر کسی ویژگی پیدا بکند نسبت به این فایل ها در این3 فایل هاقرار می گیرد
تنها علی جانِ پیامبر نبود زهرا هم جانِ پیامبر بود حسن و حسین هم جانِ پیامبر بودند
حسن و حسین ابناء پیامبر هم بودند زهرا نساء پیامبرهم بود
حال دنباله ی این را نگاه کنید هر کسی می تواند در این فایل ها قرار بگیرد
حتی می توانید أنفسنا بشوید چطور می توانیم أنفسنا بشویم؟
از پیامبر سؤال کردند کیف الطریق إلی معرفت الحق؟ فرمود معرفت النفس
کیف الطریق إلی رضا الحق؟ فرمود سخط النفس
شما فقط به یک طریق می توانید جان پیامبر بشوید ؛ اینکه ازهمه چیزتان برای جان
پیامبربگذرید، بشوید علی وار؛ ولایت مگرسلسله مراتب طولی نیست؟ دقت کنید ولایت
سلسله مراتب عرضی نیست که همه دریک سطح قراربگیریم علی اینجاست من هم
کنارش، نه ؛ سلسله مراتب ولایت سلسله مراتب طولی است علی جلواست پیامبر جلوتر
است خدا جلوتر است حالا این ادامه دارد
وقتی شما در فایل علی بن ابی طالب قرار گرفتید در فایل ولایی ، شما هم می شوید
أنفسنا اما در جایگاه خودتان وقتی شما در فایل أبنائنا قرار گرفتید وقتی شما درطول
حسن و حسین قرار گرفتید می شوید أبنائنا این دایره در مباهله بازاست
حدیث کساء فقط برای 5 نفر نیست این کساء به وسعت کل نظام آفرینش است ،
جنة عرضها سماوات و الارض ، جنة کجاست؟
یک باغی به اسم بهشت این طرف است یک کسائی هم این طرف است که 5 نفرند؛کدام
یک از اینها برای شما بهشتند؟ زیرعبا(کساء) بهشت نیست؟؟ [آری]بهشت اینجاست
فرمود تارک فیکم الثقلین ، کتاب الله و عترتی لن یفترقا ، اینها از هم جدا نمی شوند
وقتی قرآن زیر کساء است خدا هم زیر کساء است خدا البته محدود به مکان و زمان نمی
شود لقاء الله هم اینجاست
آنوقت امیر المؤمنین به ما یاد داد گفت خدایا "نه بهشت است مُرادم نه ز دوزخ ترسان"
من عبادتم عبادت تجّار نیست که برای بهشت تو را عبادت می کنند
من عبادتم عبادت ترسوها هم نیست که برای جهنم نرفتن تو را عبادت می کنند
من تو را برای خودت عبادت می کنم یعنی من می خواهم جایی باشم که تو هستی
خدا کجاست؟ همینجایی که کساء هست پس بهشت کجاست/ بهشت لقاء کجاست؟...
امیر المؤمنین فرمود ألا فإنّ لأبدانکم ثمن لهی الجنة ألا و لا تبیعوها إلّا بها
این جسمی که به شما دادند به بهای بهشت به شما دادند بهشت را از شما گرفتند این
حیات مادی را به شما دادند مواظب باشید وقتی خواستید بفروشیدش فقط به بهای بهشت
بفروشیدش ، این بهشت کجاست؟ این بهشت باغی که تجری من تحتها الأنهار نیست که ؛
بهشت همان جاست که کساء است زیر این کساء که قرار است همه ی مؤمنین بیایند به
عنوان جنات همین جاست این باید عرضها السماوات و الأرض باشد این دیگر وسعتش
یک عبای یک متر در یک متر نیست
بینید نگاه ها اگرعادلانه شد یعنی هرچیزی درجای خودش قرارگرفت مفاهیم درجای
خودش قرار گرفت انسان اصلا متحول می شود اینها چیزهایی بود که امام به ما یاد داد
گفت بیایید برویم زیر کساء بیایید برویم مباهله
مگر مباهله تمام شده است؟ جنگ نرم تمام عیار یعنی حاجّکَ، آمده اند با ما محاجّه کنند
ما اگر پای میز مذاکره نرفته بودیم امروز آمده بودند با ما محاجّه کنند
ما باب میز مذاکره را گشودیم و وقتی باب میز مذاکره گشوده شد آنوقت دوباره وجه
سخت افزاری شان برجسته شد وجه نیمه سخت افزاری شان برجسته شد
ما داشتیم می رفتیم مباهله با کمترین هزینه یعنی بدون هزینه ،با بیشترین آسیب به دشمن
وعقب نشینی دشمن ، ما در این شرایط بودیم درست در نقطه ی مباهله رفتیم به میز
مذاکره ، کدام مباهله ؟ مباهله ای که ولیّ امر ما را برد دنبال نبیّ خدا أبائنا درفایل أبائنا،
نسائنا درفایل نسائنا،أنفسنا درفایل أنفسنا، دشمن دستش را برده بود بالا
آقای برژینسکی گفته بود ایران هسته ای را باید بپذیرید البته منظوراو ازایران هسته ای
به نام هسته ای نیست می گوید ایران دیگر یک قدرت نرم افزاری است و ما باید با ایران
هسته ای بر سر تقسیم غنائم دنیا وارد معامله بشویم
مباهله سرچه بود؟ تقسیم غنائم دنیا بود یا نبود؟ پیامبر گفت یا مسلمان می شوید یا
سهمیه تان را می پردازید سهمیه تان چه بود؟ جزیه به چه معناست؟
مفهوم جزیه الآن در جمهوری اسلامی ما یک مقدار استحاله شده است
جزیه یعنی اولا سهم مادی تان را باید بپردازید ثانیا حرف ما را باید بشنوید
این فضای جمهوری اسلامی حرف اسلام ناب غالب است این پیام بایدمرتب به گوش شما
برسد اگر این پیام در این جامعه برسد نسل های بعدی شما حتما با اراده ی خودشان
مسلمانند یعنی همان حرف اول پیامبر ، باید اسلام را بپذیرید اما ما اجبار نداریم با زور
شمشیر به شما بقبولانیم ؛ لا إکراه فی الدین، اما وقتی شما جزیه پرداختید در چارچوب
امنیتی ما زندگی می کنید شما نمی توانید معارف خودتان را غالب بکنید شما می توانید
بین خودتان ردّ و بدل بکنید معرفت غالب کدام معرفت است در این فضا؟ معرفت اسلام
ناب است شک نکنید فرزندان شما در یک انتقال آرام و منطقی و مستدل معارف قطعا
معارف اسلام را می پذیرند مباهله یعنی همین!
آنها آمدند برای چه مباهله کنند؟ گفتند یا اسلام نمی آوریم یا جزیه هم نمی دهیم
یعنی تقسیم غنائم دنیا ، ما قدرت خودمان را داشته باشیم آنها هم قدرت خودشان را داشته
باشند . پیامبر گفت نه نمی شود باید جزیه بدهید یعنی باید اقلیّت بودن خودتان را بپذیرید
اکثریّت وقتی معارف خودش را دست به دست کرد و انتقال داد اقلیّت رنگ اکثریّت به
خودش می گیرد هیچ گریزی غیرازاین نیست
گفت ایران هسته ای را باید بپذیرید کدام ایران هسته ای ؟ ایرانی که نرم افزاری قدرت
دارد نه سخت افزاری ، نرم افزاری اش چیست؟
امام کدام کارخانه و فناوری را به ما معرفی کرد؟
کارخانه انسان سازی ، کدام انسان سازی؟...
گفتیم غربی ها آمدند درتکنولوژی وعلوم پایه پیشرفت کردند. فیزیک ،شیمی ، هسته ای،
یک فناوری ارائه کردند به نام فناوری غنی سازی اتم اورانیوم
امام گفت همه ی هنر شما همین است؟
(من این را نخوانده ام ولی شنیده ام که یک مرتاضی آمد پیش آیت الله طباطبایی خب
مرتاض ها یک توانایی خاصی در دخل و تصرف در شرایط زمان و مکان دارند
این را شنیدم جایی نخواندم که آن مرتاض هندی یک چیزی را تبدیل به یک شیر می کند
یک حرکتی انجام می دهد آقای طباطبایی به او می گوید همه ی هنر شما همین است؟
یک پرده ای ازدیوار آویزان بوده وعکس شیرهم روی این پرده بوده است اشاره می کند
می گوید به اذن خدا بیا بیرون ،شیر می آید این مرتاض بیهوش می شود به هوشش می
آورند شیر برمی گردد سرجای خودش می گوید همه هنر شما آن بود؟! این هنرماست
تازه این هنر ما هم نیست؛ یحیی الموتی بإذن الله شفای مرض پیسی بإذن الله دمیدن در
گل پرنده بإذن الله ، اینها هنر ماست)
امام گفت همه ی هنر شما چیست؟ ساختن بمب اتم؟ غنی سازی هسته ی اورانیوم؟
بیایید تا من یک فناوری جدید نشان تان بدهم ،
امام هسته ی چه چیزی را غنی سازی کرد؟ امام کدام اتم را غنی سازی کرد؟
اتم جامعه را غنی سازی کرد جوان جامعه اتم جامعه است دختر و پسر جامعه را امام
غنی سازی کرد گفتیم درکدام کارخانه و سانتری فیوژ؟ اتم اورانیوم را می گذارند در این
سانتری فیوژهایی که تکنولوژی اش هم نانو تکنولوژی است و چند هزار قطعه دارد مثلا
000/80 دور در دقیقه می چرخد این وقتی با سرعت دراین سانتری فیوژ و گردانه
چرخید غنی سازی می شود .امام در کدام سانتری فیوژ و گردانه اتم جامعه را غنی
سازی کرد؟ انقلاب یا سانتری فیوژ کعبه ی حقیقی، گفتیم مثل الإمام مثل الکعبه
در دحو الأرض یادتان هست صحبت کردیم گفت کعبه منم بیایید دور من طواف کنید اما
چند دور طواف؟ مولانا می گوید
کعبه جان ها تویی گرد تو آرم طواف جغد نیَم بر خراب هیچ ندارم طواف
حاجی عاقل طواف چند کند هفت هفت حاجی دیوانه ام من نشــمارم طواف
در یک بیتش می گوید
پیـشـه ندارم جـز ایـن کار ندارم جـز ایـن چون فلکم روز و شب گرد نگارم طواف
خوشترازاین کارچیست بهترازاین یارکیست پیــش نـگارم سجــود گرد نگارم طـواف
امام گفت ببینید کعبه منم ،من هم سانتری فیوژی هستم که اگر بیایید درآن بگردید به قول
زهراسلام الله علیها، غنی سازی می شوید اطاعت از من غنی سازی اتم جامعه است
آمدند شدند مطیع ولیّ امر، غنی شدند ، شدند حسین فهمیده
بارها گفتم موج انفجار حسین فهمیده هنوز دارد می رود اما موج انفجار بمب هیروشیما
یک ساعت بود تمام شد آقای برژینسکی نگران این انرژی هسته ای است
من بعد ما جاءک من العلم ،وقتی جامعه ات غنی سازی شد برو به مباهله اما جامعه تو
چه وقت غنی سازی می شود؟
وقتی که کاری بکنی که طرف از همه ی توانمندی سخت افزاری ونیمه سخت افزاری
اش نا امید بشود همه را دم درب بگذارد و بیاید تسلیم تو بشود مجبور باشد فقط به جنگ
نرم تن بدهد فقط به جنگ نرم
بنابراین وقتی خواستی بروی برای مباهله که هنوز ادامه دارد باید در فایل ها قرار
بگیری تو خودت نمی توانی آقای روح الله ؛ تو باید دنباله ی مباهله ی پیامبر باشی
این مباهله راهبرد است هنوز ادامه دارد
بیا فایل بندی کن جوان هایت را ببر در فایل أبنائنا ، زنانت را ببر در فایل نسائنا
ولی های جامعه ات را ببر در فایل أنفسنا ، امام همین کار را کرد
رفتیم در مباهله دیدید گفتیم مرگ بر صدام ، شد یا نشد؟ مرگ بر آمریکا، شد یا نشد؟
این مباهله تازه جان گرفته آن مباهله به نفرین هم نرسید الآن اوج مباهله است
الآن اوج مباهله است ،قاتلهم الله، الآن اوج مباهله است
در مباهله دو طرف بیشتر وجود ندارد یا طرف معارض یا طرف پیامبر ، طرف سومی
وجود ندارد
تو بدون ورود در راهبرد پیامبر هر چقدر هم بگویی مرگ بر صدام جواب نمی دهد
هر چقدر هم بگویی مرگ برآمریکا جواب نمی دهد
مرگ بر آمریکا یعنی چه؟ یعنی مرگ بر اندیشه لیبرال دموکراسی غرب
این بعد از من بعد ما جاءک من العلم است باید علم را دریافت کرده باشی این یک نکته؛
نکته بعدی اینکه علم را باید فردی دریافت نکرده باشی،امام می توانست در حجره اش
بنشیند بگوید من همه ی تفسیر و قرآن و فقه و کلام را دریافت می کنم این می شود علم
إنّما العلم ثلاثه ؛ ءایة محکمة ، سنّة قائمة ، فریضة عادلة
پیامبر فرمود گفت علم این 3 چیز است ؛ کلام ، فقه ، اخلاق ، یعنی دین
دین 3 بخش است دیگر ؛ کلام (اعتقادات) ، فقه(احکام) ، و اخلاق(رفتار)
من بعد ما جاءک من العلم اولا ؛ ولی در یک قالب جمعی نه فردی
وگرنه پیامبر اگر خودش می رفت نفرین می کرد جواب می داد یا نمی داد؟
نمی داد ، اگر می داد خودش تنها می رفت این سنّت الهی است
مباهله به عنوان یک راهبرد ، یک راهبرد جمعی است یک راهبرد فردی نیست
جنگ نرم تمام عیار من بعد ما جاءک من العلمی جواب می دهد که این جاءک بر کل
آمده باشد همان چه که پیامبر دریافت کرده بود علی هم دریافت کرده بود همان چه که
پیامبر دریافت کرده بود وعلی دریافت کرده بود زهرا هم دریافت کرده بود فرزندان هم
دریافت کرده بودند
اگر فردی بود چرا جواب نمی داد ؟ چون ما داریم که مباهله هنوزهم ادامه دارد اگر مثلا
کسی آمد با حقانیتی و طرف مقابل هم نپذیرفت دستور دارید که می توانید مباهله کنید
پاسخ: بله این آن راهبرد مباهله ای که ما می گوییم نیست ببینید مباهله قبل از مباهله
پیامبر وجود داشت اما کاری که پیامبر کرد به تکامل رساندن مباهله بود
بله امام حسین علیه السلام گفت از ظلم کردن به کسی که جز خدا یاوری ندارد بپرهیزید
خب مسلما نفرین می کند إنّ الله مع الصابرین مع المتقین اما این راهبرد مباهله یک چیز
دیگر است تکاملش به کجا رسید؟ وقتی شما می خواهید با یک گفتمان مباهله کنید من
بعد ما جاءک من العلم آن کسی که فردی به او ظلم شده ظلم گفتمانی که نیست پولش را
خورده اند حقش را خورده اند بچه اش را کشته اند خودش را می خواهند بکشند
اما اینجا چیست؟ اینجا میگوید بروهمه ی مظاهر سخت افزاری ات را کنار بگذار بیا در
یک فرایند علمی با هم حرف بزنیم می خواهیم گفتمان هایمان را به رخ هم بکشیم
اینجا فقط در قالب حرکت جمعی است
اینجا امام از حوزه ی علمیه بر می خیزد یک ملتی را بیدار می کند با هم می روند به
مباهله ی با شاه ، شاه در مباهله موفق شد یا نشد؟ فرار کرد ، آمریکا فرار کرد صدام
نابود شد اما امام به تنهایی اجازه داشت چنین کاری بکند؟ اصلا اجازه نداشت
معلوم است این داستان با آن فرق می کند مباهله تکامل یافت
امروز در پایان تاریخ ما برای عبور از مشکلات برای موفقیت برای خلع سلاح دشمن
برای "إنّ الدین عند الله الاسلام" برای "نرید أن نمن علی الذین استضعفوا فی الارض..."
هیچ راهی جز مباهله نداریم ؛1
مباهله تحقق پیدا نمی کند مگر من بعد ما جاءک من العلم باید علم را دریافت بکنیم ؛2
علم را باید جمعی دریافت بکنیم یعنی کل خانواده ، کدام خانواده؟ امت باید دریافت بکند
آنوقت شما یک گفتمان را زمین می زنید آن گفتمان دستش را می برد بالا
امروز گفتمان لیبرال دموکراسی غرب دوباره عَلَم بر افراشته است دوباره قد عَلَم کرده
است دوباره تهدید می کند دوباره دارد تحریم می کند ما این را وادار کرده بودیم به تسلیم
باورکنید اینها گفته بودند اینهایی که ما داریم به مصاف شان می رویم چهره های نورانی
ای هستند که ما علیه شان نمی توانیم مقاومت کنیم خصوصا بعد از جنگ 33 روزه همه
شان به این نتیجه رسیدند اینهایی که روبروی ما هستند اینها چهره های نورانی اند با
اینها نمی شود درگیر شد
بعد از جنگ 33 روزه بعد از جنگ 22 روزه اینها واقعا به این جمع بندی رسیدند که
دیگرباید کوتاه بیایند .جنگ 50روزه برای چه شکل گرفت؟ برای اینکه دیگرچهره ی
نورانی ازاین طرف ندیدند
آن ریش پروفسوری را دیدند آن خنده های ذلیلانه را دیدند آن وعده های تسلیم را دیدند
گفتند خب پس داستان دارد عوض می شود می شود فلسطین را زد
اما کانون مباهله کجاست؟جایی که ولایت است زد پدرشان را در آورد
این راهبرد نباید معکوس بشود یک قدم هم نباید عقب نشینی کنید برای اثبات اینکه نمی
شود عقب نشینی کرد تو باید عزیزترین کسانت را وسط میدان بیاوری
گفت اگر دیدید انصارش ،اصحابش ،سرلشگرهایش ،فرمانده لشگرهایش و ... با اوهستند
بروید با او مباهله کنید اما اگر دیدید عزیزترین کسانش با او هستند بدانید کار حل نیست
برگردید امام چه کسانی را آورد وسط میدان؟ امام همه ی خانواده را آورد وسط میدان ،
نه فقط سید احمد وسید مصطفی،همه ی خانواده را یعنی همه ی 36 میلیون را ،همه ی
نسل جوان را آورد پای کار
همه باید مِن بعد ما جاءک من العلم بشویم همان باوری که در امام هست باید در ما هم
ایجاد بشود و به همین دلیل وقتی مثلا برنامه ی روایت فتح را ببینید ، می بینید یک آدم
روستایی به همان میزان معرفتی حرف می زند که امام حرف می زند، به همان میزان،
بروید اینها را گوش بکنید نگاه کنید
یک رزمنده نوجوان (شهید مهرداد عزیزاللهی / تخریبچی اصفهانی) به همان میزان
معرفت حرف می زند که امام حرف می زند فیلمش را ببینید که چه می کوید انگار امام
است که دارد حرف می زند پس من بعد ما جاءک من العلم اما با أبنائنا ، نسائنا ، أنفسنا
نکته ی بعدی که در مباهله است، ببینید در جنگ نرم تمام عیار محاجه ی علمی و
معرفتی آنوقت که طرف مقابل خدشه ناپذیرترین شبهاتش را وارد میدان بکند باز شما
پیروزید مسیحیت و یهودیت همیشه در زمان جاهلیت و بعد از جاهلیت باورشان این بود
که معرفت در نزد احبار ماست و بقیه همه آدم های جاهلی اند و تقریبا هم حرفشان
درست بود اینها می گفتند هر چه ما از افسانه ها و خرافه ها و داستان ها بگوییم دیگران
می پذیرند و جاهلیت هم می پذیرفت
یک مقاله خواندم راجع به نقش یهود بعد از اسلام بعد از رحلت پیامبر مقاله ی خیلی
قشنگی بود (در اینترنت سرچ کنید بخوانید) چیز جالبی است مسیحیت استدلالش در
محاجه ی علمی چه بود؟ به پیامبر گفتند بیایید با هم گفتگو کنیم
وقتی یک جامعه جامعه ی عوام باشد این خدشه نا پذیرترین استدلال است گفتند عیسی
فرزند خداست پیامبر چه جوابی دادند؟گفتند شما می گویید عیسی فرزند خداست چون
پدر نداشته ؛ خب آدم و حوّا که نه پدر داشتند نه مادر
چیزی که در مباهله به عنوان جنگ نرم وجود دارد اینست که طرف به ظاهر مستدل
ترین مبانی معرفتی اش را هم که به میدان بیاورد باز مبانی معرفتی شما غالب است
هیچ چیزی نیست که شما در این قرآن نتوانید از آن استفاده کنید برای عبور از بحران
ها و چالش های معرفتی و نرم طرف مقابل
آنها آمدند بحث مسیح را مطرح کردند گفتند مسیح که پدر ندارد هردومان هم قبول داریم
پس مسیح فرزند خداست و چون مسیح فرزند خداست ما قوم برتریم پیامبر گفت این چه
استدلال بیهوده ای است که شما می آورید إنّ مثل عیسی کمثل ءادم خَلَقَه من تراب قال له
کُن فیکون این هم مثل آدم است حال این پدرنداشت آدم پدرنداشت مادرهم نداشت؛چرا
شما آدم را فرزند خدا نمی دانید؟ اینها فضیلت نیست که شما بخواهید خود را به آن
بچسبانید وخود را فضیلت یافتگان برعالمیان بدانید .الحقّ من ربّک فلا تکن من الممترین
حاجک من بعد ما جاءک من العلم یعنی حقی که از جانب خدا آمده را اگر دریافت بکنی
طرف عقب نشینی می کند
شما همه چیز برای استدلال در جنگ نرم دارید اما آن استدلال کجاست؟ الحقّ من ربّک
این که طرف نظریه پردازی بکند اندیشه های خودش را وارد بکند طرف نیروی انقلابی
است نظرات خودش را بیاورد طرف پیشکسوت انقلاب است خاطرات خودش را بیاورد
این الحقّ من ربّک نیست
الحقّ من ربّک ، اگر من ربّک است أطیعوا الله و أطیعوا الرّسول و اولی الأمر منکم
سؤال : موقع مباهله چه وقت هایی است؟ پاسخ: همیشه/ برای تاریخ ما هم می شود
باشد؟ ما در قضیه ی دحوالارض گفتیم دحوالارض چه روزی است؟ همین الآن است
ما الآن در روز دحوالارض هستیم ما الآن در روزمباهله ایم
ما 35 سال انقلاب را پشت سر گذاشته ایم چیزی که الآن ما با آن روبرو هستیم یک
گفتمان است35 سال پیش اینطور نمود نداشت
مباهله یعنی تقابل 2 گفتمان
اما در هر گفتمانی همه ی افراد آن گفتمان باید بیایند آنها60-50 نفر از بزرگانشان را
آوردند ، اینطرف چه آورد؟ همه ی اهل بیت را آورد
ما الآن بعد از 35 سال تصویری که در نظام بین الملل ارائه کردیم که آمریکا می
خواهد این تصویر ارائه نشود می ترسد و مسیحی ها هم نمی خواستند چنین تصویری
ارائه شود چرا گفتند اگر اهل بیتش را آورد عقب نشینی کنید ؟ آنها با همه ی مظاهر
سخت افزاری شان آمدند که چیزی که خودنمایی نمی کند تقابل نرم باشد خواستند ابهّت
سخت افزاری شان را نشان بدهند پیامبر گفت نه ، چیزی که ما می خواهیم جلوی چشم
مردم قرار بدهیم تقابل 2 گفتمان باید باشد ما 36-35 سال است زحمت کشیده ایم به اینجا
رسیده ایم نباید عقب گرد بکنیم خیانتی که میز مذاکره ی جدید کرد الآن این است
کاری که آقا نمی خواهد اتفاق بیفتد خلاف اینست آقا می خواهد چه بشود؟ می خواهد آن
تقابل گفتمان زنده بماند حالا که ما روی آنتن هستیم ، می خواهیم حرف هایمان زده بشود
می خواهیم حرف های آنها را نقد بکنیم اینها سر میز چه کار کردند؟
تقابل گفتمانی را تبدیل کردند به تقابل سخت افزاری،هسته ای،و قدرت نرم ،اقتصادی، و
تحریم ما ، آقا می گوید نه ، صحبت های آقا در جمع خبرگان رهبری را بروید بخوانید
می گوید نظم نوین جهانی دارد ارائه می شود در نظم نوین جهانی ما باید نقش مان را
ایفا کنیم حرف خودمان را باید بزنیم
در مباهله 2 گفتمان با هم درگیرند ما گفتمان رقیب را اولا از لحاظ سخت افزاری و نیمه
سخت افزاری زدیم خردش کردیم قدرت نظامی اش را کجا به رخ ما کشید؟ در جنگ 8
ساله ، دیگر توانست علیه ما جنگ نظامی راه بیندازد؟ نتوانست
این 3-2 مقطع هم در مرزهای استراتژیک ما جنگ نظامی راه انداخت مثل عراق ،
افغانستان ،سوریه ، لبنان و فلسطین . ما همه ی ابهّت سخت افزاری اش را شکستیم
پس این دشمن دیگر نمی تواند با خودش هیچ قدرت سخت افزاری حمل کند
آمریکا اگر می توانست قدرت سخت افزاری اش را به رخ ما بکشد خودش در سوریه
می آمد.ما ازعراق بیرونش کردیم ما در سوریه اجازه ی ورود به او ندادیم ما بشار اسد
را حفظ کردیم امروز در یمن ما قدرت نمایی می کنیم
یعنی طرف مقابل دیگر قدرت استفاده از قدرت سخت افزاری اش برایش ممکن نیست
آقا هم گفتند جنگ نظامی خیلی هزینه اش بالاست مقرون به صرفه نیست
پس کارپیامبر را کردیم .سلاحش را مجبورشده زمین بزند نمی تواندعلیه ما به کار گیرد
قدرت نیمه سخت افزاری اش تحریمش برای ما کارساز بود؟اصلا
آقا گفتند اقتصاد مقاومتی را اگر عمل کنید حتی مردم گرسنگی را هم احساس نمی کنند
حتی اصلا نمی فهمند تحریمی وجود دارد ما این کار را هم کردیم این 2 تا را زدیم
یعنی طرف نه دیگرمی تواند با ما جنگ بکند نه دیگرتحمل ادامه ی تحریم ها را دارد
حالا دولت یک اشتباهی کرده باید بیداربشود باید آب به صورتش بپاشید بیدار بشود
چه تصویری در جهان ارائه شد؟ تقابل 2 گفتمان
اسلام هراسی برای چه شکل گرفت؟ ایران هراسی برای چه شکل گرفت؟ شیعه هراسی
برای چه شکل گرفت؟ از[تقابل] گفتمان ها می ترسند
اینکه یک تصویر ارائه بشود که 2 تا گفتمان با هم درگیرند این آنها را می ترساند
چرا؟ چون گفتمان ندارند
خود مسیحی ها می دانستند حرفی که دارند می زنند مزخرف است اما فکر می کردند
این استدلال در نظر عوام خیلی برجسته است مسیح پدر ندارد ما می توانیم با این بگوییم
مسیح فرزند خداست ما که توانستیم پیروان خودمان را فریب بدهیم پس حتما می توانیم
مسلمانان را هم فریب بدهیم نمی دانستند اینجا با قرآن روبرو هستند با الحقّ من ربّک
روبرو هستند وقتی به تقابل 2 گفتمان رسید آنوقت آنجا مباهله است
حالا شرایط بین الملل چه شرایطی است؟ تقابل 2 گفتمان
گفتمان لیبرال دموکراسی غرب می گوید پایان تاریخ ما هستیم ، گفتمان اسلام ناب
محمّدی می گوید پایان تاریخ را ما رقم می زنیم اینجا فصل مباهله است
باز در روز مباهله چه اعمالی وارد شده است؟ غسل آمده گفتیم غسل یعنی چه؟ یعنی
طهارت عمومی ، روزه یعنی چه؟ یعنی خود تحریمی عمومی، باید بپذیریم، تحمل و
صبرمان را باید بالا ببریم ، و تحجّد ، این3 کار روز مباهله و روز دحوالارض است
ما الآن در روز مباهله ایم امروز تقابل 2 گفتمان است
و نکته ی آخر ؛ خوب که شما حرف هایتان را می زنید همه ی حرف ها به یک نکته
ختم می شود چون مباهله در مقابل دیدگان چه کسانی است؟ اینطرف 60 نفر آدم نبودند
آنطرف 5 نفر آدم ؛ همه داشتند تماشا می کردند
الآن درمقابل7 میلیارد آدم مباهله است مباهله باید یک نقطه ی انتهایی داشته باشد نقطه
انتهایی کجاست؟ نقطه ی انتهایی همان نقطه ی ابتدایی است ابتدای داستان از کجا شروع
شد؟ الحقّ من ربک ، ابتدای داستان ازفرمان خدا شروع شد که فمن حاجّک فیه من بعد
ما جاءک من العلم فقل تعالوا...
من به تو می گویم بگو بیایند.حالا وقتی گفتی بیایند و ترسیدند شما حرفی را باید بزنی که
برای همه ی تماشاچی ها وجه مشترک است اگر فإن تولّوا فإنّ الله علیم بالمفسدین.
اینها فاسدند من هم می دانم با آنها باید چه کار کنم اما شما بگو یا اهل الکتاب
در مباهله طرف مقابل شما مسیح نیست یهود نیست بلکه اهل کتاب است اهل کتاب چه
کسانی هستند؟ هم مسیح است هم یهود است هم مسلمان . یعنی شما با مباهله باور خودِ
مسلمانان تان را هم می توانیدباورشان را تقویت کنید
در مباهله یهود هم که در جریان نیست تماشاگر شماست آنهم باید مخاطب قرار بگیرد
مسیح هم که آمده روبروی شما
حالا البته برعکس شده حالا صهیونیست آمده به مباهله ی ما مسیح دارد تماشا می کند
جهان اسلام هم دارند تماشا می کنند
حالا شما من بعد ما جاءک من العلم که با همه ی موجودیت تان آمدید خانواده و جمع
آمدید حالا یک حرف آنهم با اهل کتاب با همه ی دنیا باید بزنید
می دانید که دنیا در این 3 بخش تقسیم می شوند در اهل کتاب ؛ دنیا امروز یا یهودند یا
مسیحی اند یا مسلمان، بقیه بخش فوق العاده اندکی هستند اصلا قابل شمارش نیستند
حالا وقتی رسیدید به انتهای مباهله همان حرف اول را بزنید ، الحق من ربّک اما
مخاطب تان کلّ بشریت است ، چه می گویید؟ یا اهل الکتاب
ما نمی گوییم یا اهل المسیحیت می گوییم یا اهل الکتاب، تعالوا الی کلمة سواء بیننا آنجا
گفت تعالوا ندعوا أبنائنا و أبنائکم نسائنا ...
باید سعی کنی همه را بکشی پای میز حرف خودت
حالا که همه آمدند همه اهل کتاب اند حالا حرف آخر را بزن تعالوا الی کلمة سواء بیننا
همه ما خدا راقبول داریم یا نه؟ این کلمه سواء است مساوی است بین همه ما
سواء بیننا و بینکم؟چه چیزی؟ أن لا نعبد إلا الله
امروز در اوج مباهله ما می خواهیم این حرف را بزنیم
و لا نشرک به شی ء ، و لا یتخذ بعضنا بعضا اربابا
نباید بگوییم این کدخدای جهان است ما در بهترین شرایط [که برای خود داشتیم] کدخدا
را دوباره مطرح کردیم
شعار انتخاباتی رئیس جمهور چه بود؟ بعضنا أربابا بعضنا ، دقیقا خلاف قرآن
اینها را کجا باید برویم بگوییم؟
در حالیکه ما داشتیم می گفتیم تعالوا إلی کلمة سواء بیننا و بینکم أن لا نعبد إلا الله و لا
نشرک به شیئا و ما همه مان خانوادگی نماینده ی این حرف هستیم ما شعار انتخابت مان
چه بود ؟ خدا می گفت لا یتخذ بعضنا بعضا أربابا من دون الله ما گفتیم یتخذ بعضنا
بعضا أربابا من دون الله گفتیم کدخدا ارباب است
راهبرد مباهله را به هم زدیم رفتیم در راهبرد طرف مقابل البته آقا اجازه نداد راهبرد
مباهله به هم بخورد بیایید خدا را بپرستیم برای او شریک قرار ندهیم از آن بدتر ؛ در
بین خودمان هم کسی را ارباب کسی دیگر قرار ندهیم کدخدا برای خودمان نسازیم
فإن تولوا فقولوا اشهدوا بأنّا مسلمون اگر گوش نکردند بگو ما این هستیم ما مسلمانیم
اما محال است چنین حرفی را اهل کتاب گوش نکنند امروز اهل کتاب فهمیده اند که
ارباب رعیتی کار باطلی است امروز بشریت فهمیده نظام ارباب رعیتی نظام کدخدایی
باطل است امروز بشریت یکه تازی و تک قطبی بودن جهان را نمی پذیرد
می دانید معنی این حرف چیست؟ یعنی الآن بهترین فرصت برای تعالوا إلی کلمة سواء
بیننا و بینکم است
امروز نیل در خاورمیانه باز شده شکافته است فرعون کف نیل خاورمیانه است ما تعالوا
إلی کلمة سواء بیننا و بینکم را بگوییم نیل بسته می شود لیبرال دموکراسی غرب تمام
است اما نقطه ی بعدش یا أیها الذین آمنوا لا تتخذوا الیهود و النصاری اولیاء، بعضهم
اولیا بعض و من یتولّهم منکم فإنه منهم إنّ الله لا یهدی القوم الظالمین/مائده51
از چارچوب مکانیزم و راهبرد مباهله خارج بشویم ظلم کرده ایم و ظلم به معنای این
است که أنّ الله لا یهدی القوم الظالمین
خدا محال است اجازه دهد تحریم هایتان حل بشود، لا یهدی القوم الظالمین [چون]دارید
ظلم می کنید شما وقتی ارباب رعیتی را زنده کردید ظلم کردید وقتی ظلم کردید لا یهدی
القوم الظالمین
مگر من [خدا] می گذارم تحریم تان حل بشود؟! بدترش می کنم مگر من [خدا] می گذارم
تهدیدهایتان حل بشود؟! بدترش می کنم مگر من[خدا] می گذارم اخلاق جامعه حل بشود؟!
بدترش می کنم و متأسفانه دارد همینطور هم می شود
////////////////////
(در مباهله خیلی نکات ریز وجود دارد خیلی ظرائف درآن هست این بحث راهبرد کلان
در ذهن تان باشد در چارچوب راهبرد کلان بروید ظرائف را خودتان در بیاورید با این
چند آیه ای که دور و بر آیه ی مباهله است و بعد و قبلش هست و آیاتی که در قرآن
به این موضوع مربوط می شود)