اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

روضه حضرت زهرا (س) به سفارش سفارت انگلیس

جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۲۴ ق.ظ

افسران - وقتی روضه حضرت زهرا(س) میتواند جلیقه انفجاری شود

نظرات  (۹)

بله حق باشماست..یعنی حق با آقای مصلحی ست..تازه شما وقتی به این مباحث ورود پیدا میکنید آنقدر در ریز زندگی هایمان وارد شده اند که گاهی منکر اینهمه مکر از پیش برنامه ریزی شده میشوید.......
پاسخ:
ان شاء الله که خدا بصیرتمون رو زیاد کنه.
مطلب زیبای شما با ذکر منبع استفاده شد.
پاسخ:
ممنون از حضورتون در «اوج پرواز»
بسم الله الرحمن الرحیم
این داستان ساختگی است.
مگر روضه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بجز بیان تاریخ است 
واقعیت تاریخی چه تلخ و چه شیرین واقعیت تاریخی است و باید بیان شود و روضه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها باعث هدایت مردم و قوی شدن ایمان می شود این روضه ها مقاطعی از تاریخ است که با اعتقادات ما شیعیان عجین است 

داستان ساختگی فوق داستانی انگلیسی است. این داستان مثل خوابهای مشهور انگلیس است. 
دولت انگلیس در استحمار جدید خود در بین سرزمینهای اسلامی از روش دین سازی و از روش تضعیف اعتقادات و تغییر اعتقادات استفاده می کند.
دولت انگلیس حامی تصوف و عرفان برای ایجاد تغییر در اعتقادات شیعیان است تا به منافع خود دست یابد

پاسخ:
بعید می دانم وزیر اطلاعات حرفی بزنند که ساختگی باشد! ایشان نگفتند روضه حضرت زهرا (س) واقعیت تاریخی نیست. بلکه منظورشان این است که نباید به نیت روضه حضرت زهرا (س) وحدت مسلمین خدشه دار شود. چرا که این هدفی است که آنگلستان آن را دنبال می کند. ممنون از حضورتون در «اوج پرواز»
انگلیسی ها تیمهای تخصصی دارند و مسایل اختلاف برانگیز را شناسایی کرده اند. کاری که می کنند اینست که مسایل اختلافی را بزرگنمایی کنند.
حتی گاهی با استفاده از تیمهای خود روضه جدید هم جعل می کنند چه رسد که بیان روضه های قدیمی.
ضمنا روضه های حضرت زهرا س چند دسته هستند. برخی همین صد سال اخیر جعل شده اند ولی برخی از این روضه ها در کتابهای هزار سال قبل هم بوده است.
انگلیسی ها برای افزایش اختلافات و بزرگنمایی اختلافات کوتاهی نمی کنند. اگر بتوانند گاهی حتی اختلافات جدیدی اختراع می کنند.
این موضوعی که وزیر اطلاعات سابق گفته واقعیت داشته و در عراق رخ داده زمانی که انگلیسی ها با مراجع شیعه و علمای سنی اختلاف داشتند ولی وحدت شیعه و سنی موجب ایستادگی مسلمانان در مقابل استعمار بود.
ماجرای جالب دیگری که انگلیس در نجف به راه انداخت این بود که یکی از علمای شیعه را با واسطه تحریک کردند که کتابی برای اثبات تحریف قرآن بنویسد و بگوید که بخش عمده ی قرآن حذف شده و به ما نرسیده است.
داستان نقش انگلیس در تألیف این کتاب از قول آیت الله العظمی مرعشی نجفی نقل شده است
پاسخ:
ممنون از اطلاعات شما دوست عزیز. و سپاس از حضورتان در «اوج پرواز»
کسانی که نقش انگلیس در ترویج بیشتر اختلافات شیعه و سنی را باور نمی کنند را توصیه می کنم مقاله زیر را که یکی از استادان دانشگاه شیعه نوشته اند مطالعه فرمایند:
لینک مقاله :
http://mohabbat1362.blogfa.com/post-1881.aspx
پاسخ:

سپاس از حضورتان در «اوج پرواز»

با سلام: مطالب شما را با دقت مطالعه نمودم:
چند سوال
در زیارت حضرت زهرا در مفاتیح شیخ عباس قمی آمده "المکسوره ضلعها" "و دنده اش را شکستند" با توجه به اینکه ایشان در آوردن دعاها و زیارتها در کتابشان به سند آن اهمیت می دادند. آیا این به وقوع این حادثه قوت نمی بخشد؟
آیا نمی تواند گفت که علت نیامدن ادامه ماجرای خانه حضرت زهرا (س) (ماجرای در و قلاف شمشیر و ...) در روایات به خاطر جنبه تقیه و حفظ وحدت بوده است؟ برداشت این حقیر این است که این واقعه به صورت سینه به سینه از شیعیان (با حفظ تقیه) توسط روضه ها به دست ما رسیده است. و اینکه روایتی از ائمه در این باب نیست دلیل نمی شود که اصل ماجرا وجود نداشته باشد. چون اگر واقعا شهادت حضرت زهرا (س) در اثر مجروحیت و سقط حضرت محسن (ع) وجود نداشته به چه دلیل دختر رسول خدا بعد از 75 روز به نقلی و یا 95 روز به نقلی دیگر از دنیا بروند؟ آیا منطقی است یک خانم 18 ساله بدون دلیل خاصی از دنیا بروند؟ ضمن اینکه در جایی هم نیامده که ایشان بیماری دیگری داشته اند که بر اثر آن بیماری از دینا رفته باشند. از طرفی این همه که این روضه ها در مقابل مراجع بزرگ تقلید و از جمله حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و آیت الله بهجت و سایر بزرگان خوانده شده چرا هیچ گاه این بزرگان نفرموده اند شهادتی در کار نبوده و ضرب و جرحی صورت نگرفته و این روضه ها خوانده نشود؟
از طرفی در مورد مرحوم کلینی که فرمودید اعتقادی به این روایات نداشته اند شاید از باب حوضه تخصصی خودشان بوده که واقعا این روایاتی که نقل شده از طرف کسانی بوده که ثقه نبوده اند و ایشان بنا به تخصص خود گفته اند نمی شود آن روایات را قبول کرد. و ایشان روایات را رد کرده اند و نه اینکه اصل ماجرا را منکر شده باشد. این مثل این می ماند که فردی بیاید بگوید در فلان نقطه شهر چنین ظلمی صورت گرفته ولی من چون اعتمادی به فرد راوی ندارم می گویم بنده به حرف شما به عنوان راوی اعتقادی ندارم اما آیا می شود نتیجه گرفت که حتما چنین اتفاقی رخ نداده باشد؟
موفق باشید.

۳۰ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۰۰ خاک پای حیدر
خوب است بدانیم برخی از علمای بزرگ نقل کرده اند که انگلستان در نجف حتی شهریه هم می داد یعنی از طریق هندوستان مبالغی را برای یکی از دوستان خود در نجف ارسال می کردند و به طلبه ها کمک هزینه می دادند و سعی می کردند اینطوری طلبه ها را بخرند. اما بسیاری از طلبه ها از گرفتن این پولها خودداری می کردند. مرحوم آیت الله موسوی شالی از علمای اهل معنویت قزوین خاطره جالبی در این باره دارد و برای ایشان معجزه ای رخ داده که به برکت خودداری از گرفتن شهریه هندی بوده است.
خاطرهان مرحوم در اینترنت موجود است.
ضمنا انگلیس از یک طرف به تقویت تندرهای سنی می پرداخته و از طرف دیگر به تقویت افراطگری در شیعه. هر کس ضد وحدت باشد انگلیسیها تقویتش می کنند مثلا الآن شبکه ماهواره ای فدک که یک شیخ جوان کویتی به نام یاسر الحبیب آن را اداره می کند برنامه هایش را از لندن پخش می کند.
البته در دوره ما آمریکاییها و اسرائیلیها نیز وارد گود شده اند.
پاسخ:
سپاس از حضورتان در «اوج پرواز»
بنده دانشجوی دکترای علوم قرآن و حدیث هستم و اسناد همه روضه های مشهور حضرت زهرا(س) را بررسی کرده ام.
با اطمینان می گویم مطلبی را که آقای مصلحی گفته درست است. بنده سالها قبل این را در نوشته های یکی از مراجع تقلید خوانده ام.
ضمنا یقین دارم برخی از روضه های شدید را در همین صد سال اخیر جعل کرده اند و انگلیسی ها و سایر دشمنان مسلمانان شدیدا اصرار دارند اولا مناسبت فاطمیه تقویت شود و از عاشورا جلو بزند. ثانیا م خواهند عاشورا آنقدر با آدابی همچون قمه زنی آلوده بشود که فقط یک عده کم از افراطیها در آن شرکت کنند و قشر جوان از عزاداری عاشورا فراری شوند. آنان همچنین اصرار دارند یک جریان خاص را در میان شیعیان تقویت کنند که سنیها هیچ رغبتی برای شرکت در مناسبت عاشورا نداشته باشد.
در حالی که در روایات اهل بیت(ع) بیشرین تاکید بر عاشوراست و تاکید آنچنانی درباره فاطمیه وجود ندارد. حتی یک روایت هم نداریم که بگوید حتما فاطمیه را مراسم خیابانی برگزار کنید. اما برای عاشورا فضایل عظیمی در روایات قدیم و معتبر ذکر شده است که با هیچ مناسبتی قابل مقایسه نیست.
عاشورا باید مناسبتی برای تجمع همه آزادگان باشد چه شیعه چه سنی و چه ارمنی و هندو.
تعظیم عاشورا باید به دور از خرافات و به گونه یا باشد که همه بشریت به مدرسه امام حسین ع وارد شوند.
اما فاطمیه جزو اسرار بوده و هست
پیشنهاد می کنم دوستان یادداشت زیر را که حجت الاسلام مهدی مسایلی که از فضلای دانشمند هتسند به رشته تحریر در آورده مطالعه فرمایید:
http://jahannews.com/vdcgqn9wnak9nz4.rpra.html
پاسخ:

ممنونم. استفاده کردم. چون این قسمتش جالب بود گفتم بذارم که بقیه هم بخونند:

امام خامنه ای (13 اسفند 1370 در حضور «گروه معارف اسلامى» صداى جمهورى اسلامى ایران:

«مسأله‌ى دیگر، مسأله‌ى روضه‌هاست. روضه‌خوانى و سینه‌زنى باید باشد؛ اما نه در هر عزایى. این را بدانید که روضه خواندن و گریه کردن - آن سنت سنیه - مربوط به همه‌ى ائمه نیست؛ متعلق به بعضى از ائمه است. حالا یک وقت در جمع و مجلسى کسى روضه‌‌اى مى‌خواند، عده‌اى دلشان نرم مى‌شود و گریه مى‌کنند؛ این عیبى ندارد. اصلاً عزادارى کردن یک حرف است، روضه‌خوانى و سینه‌زنى راه انداختن یک حرف دیگر است. روضه‌خوانى و سینه‌زنى راه انداختن، مخصوص امام حسین است؛ حداکثر مربوط به بعضى از ائمه است؛ آن هم نه به این وسعت. مثلاً در شب و روز تاسوعا و عاشورا بخصوص، در شب و روز بیست‌ویکم ماه رمضان، سینه‌زنى و عزادارى و برپایى جلسات خوب است؛ ولى مثلاً در مورد حضرت موسى‌بن جعفر (علیه‌السّلام) - با این‌که وفات آن بزرگوار از وفاتهاى داراى روضه‌خوانى است - من لزومى نمى‌بینم که سینه‌زنى بشود؛ یا مثلاً در سالگرد شهادت حضرت زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) مناسبتى ندارد که ما بیاییم نوحه‌خوانى و سینه‌زنى کنیم؛ بهتر این است که در آن موارد، شرح مصایبشان گفته بشود. شرح مصایب، گریه‌آور است.من خودم الان در ایام ماه محرّم که نمى‌توانم روضه بروم، چون آن احساس و عشقى که در دل هر شیعه هست و دلش مى‌خواهد در عزادارى شرکت کند، لذا من این را با خواندن «نفس‌المهموم» حاج شیخ عباس قمى - که یک کتاب عربى است - اشباع مى‌کنم؛ این خودش گریه‌آور است و براى من کار چند نفر روضه‌خوان را مى‌کند. حتماً لازم نیست که عزادارى به همان شکل سنتىِ روضه‌خوانى باشد که اولش چیزى مى‌خوانند و بعد هم احیاناً آخرش دمى مى‌گیرند و سینه‌اى مى‌زنند؛ نه، شرح حال را بیان کنید؛ مثلاً یک نفر با بیان خوب و لحن محزونى، وضع زندان رفتن حضرت موسى‌بن‌جعفر را بیان کند؛ حوادث تلخ زندان را بیان کند؛ بعد شهادت حضرت را بیان کند؛ بعد مراسم تشییع را بیان کند؛ در این صورت هر کس که آن‌جا نشسته باشد، دلش نرم مى‌شود.»

از مدیر این وبلاگ که این مطلب مفید را منتشر کرده اند بسیار سپاسگزارم و توفیق یاشان را از خداوند می خواهم.
پیشنهاد می کنم خاطره ایت الله گرامی درباره فریب خوردن حاجی نوری از انگلیسیها در تالیف کتاب فصل الخطاب فی تحریف کتاب رب الارباب که توسط آیت الله محمدعلی گرامی از آیت الله العظمی مرعشی نجفی ره از مرحوم سردار کابلی نقل شده نیز نتشر فرمایید.
همچنین آیت الله شبیری زنجانی حفظه الله اخیرا مطالبی درباره افراط در عزاداری فرموده اند که اگر صلاح دانستید می توانید منتشر کنید
در هر حال دعاگوی حضرتعالی و همه عزیزان روشن بین و زیرک هستم
پاسخ:
سلام و سپاس از حضور شما در «اوج پرواز». ممنون از ابراز محبت شما. متاسفانه به منابع فوق دسترسی ندارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">