اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

مذاکره را از چمران خمینی یاد بگیرید

پنجشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۰۳ ق.ظ

در جریان این مذاکره با پیشنهادات تحقیرآمیز و سخیف دموکرات ها روبرو می شود و بحث بر سر معامله با عزت یک ملت به میان می آید و اینجا، همان نقطه ای است که دکتر چمران، پایش را جلوتر نمی گذارد و بر اصول انقلابی و مقاومت خود پافشاری می کند.

 

او البته در حین مذاکرات منتظر رسیدن قوای پشتیبانی نیز بود اما قدرت طلبانی که بعدها مشخص شد بسیاری از آنها سر در آخور بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم داشتند، در این باره کوتاهی محض کردند.

دکتر چمران پس از مشاهده گستاخی دشمن در میز مذاکره، به جمع مبارزان انقلابی بازمی گردد و در حالی که می کوشد همان حس عقلانیت را بر پاسداران و رزمندگان مقاومت تزریق کند اما به فکر ساماندهی نیروها می افتد و در نحوه این سازماندهی، دو اصل رعایت حال مردم و تلاش جهت حفظ امنیت آنها از یکسو و استفاده حداکثری از حداقل امکانات و نیروهایی که در اختیار دارد را از سوی دیگر مورد توجه قرار می دهد.

از دیدگاه دکتر چمران، چرخ زندگی مردم و مقاومت، همزمان باید با هم بچرخد و نمی توان هیچیک را فدای دیگری نمود و اگر کسی چنین اندیشه ای در سر دارد، یا جاهل است یا خدای ناکرده مساله دیگری برای او متصور خواهد بود.

دکتر چمران همزمان که دم از صلح و عدم جنگ و خونریزی می زند و تلاش می کند تا با مذاکره، همه چیز حل و فصل شود اما ذره ای از استقلال و عزت ملتش را نیز به ثمن بخس نمی فروشد و از مقاومت و پایداری دست نمی کشد.

شهید چمران آنقدر شجاعت داشت که وقتی فهمید دشمن به فکر سوءاستفاده از مذاکره مدنظر اوست، لباس دیپلماتیک را درآورد و همرنگ رزمندگان مقاومت شد و دست به اسلحه تا آخرین نفس ایستاد و مردانه جنگید تا در لحظه های آخری که می رفت همه چیز از دست برود، پیام ولی فقیه زمان صادر شد و مردم پاوه و همه ایران، پیروزی شیرین در یک نبرد سنگین در برابر دشمن را جشن گرفتند.

این پیروزی در شرایطی به دست آمد که پاوه نه تنها در محاصره کامل دشمن بود و مردم حتی برای نان و آب خود نیز دچار مشکلات عدیده شده بودند، بلکه قدم های خیانت بار ضدانقلاب به کوچه پس کوچه های شهر نیز باز شده بود و تنها دو مقر مهم آن در اختیار رزمندگان قرار داشت و الباقی، به دست بیگانگان افتاده بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">