اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

«بنام حضرت دوست»

 

 

مسابقة کتابخوانی

«مناظره برای قمه زنی»

 

«دانلود کتاب و متن پرسشنامه در ادامة مطلب»

 

 شرکت کننده ی محترم

 با عرض سلام و تشکرازشرکت شما در این مسابقه ، نحوه ی برگزاری آزمون باین شرح می باشد:

1) شما در مدت 14ساعت (از ساعت8 صبح روز شنبه تا ساعت 10 شب) فرصت دارید جواب 14 پرسش تستی مندرج در این صفحه را از متن کتاب یافته و پاسخ آنها را به صورت یک عدد 14 رقمی آماده نمائید. به این صورت که رقم اول آن ، مربوط به گزینه ی درستِ پرسش اول و به همین شکل رقم آخر ، مربوط به گزینه ی درستِ پرسش چهاردهم می باشد.

 

2) پس از نوشتن عدد 14 رقمی می بایست به پرسش تشریحی آزمون که در پایین صفحه درج شده است در حد یک پاراگراف پاسخ دهید.

 

3) در آخر ، نام و نام خانوادگی خود را به آن اضافه نموده و کل متن را به صورت یک پیامک (حداکثر 5 حجمی) به شماره «500020404080» ارسال نمایید.

به عنوان نمونه: 

32232321213322

موافقین میگویند ما اینقدر تشنه عشق به امام حسین هستیم که با هر 4 لیوان هم تشنگیمان رفع نمیشود !

علی علوی فرزند محمد

انشاءالله به برندگان مسابقه ظرف مدت یک هفته از طریق همین وبلاگ اطلاع رسانی خواهد شد.

با تشکر و آرزوی موفقیت

« دانلود کتاب»

 

«پرسش نامه»

 

پرسش اول:

 علت اینکه مباحث کلامی و نظری مدافعان و منتقدان مسئله ی قمه زنی ، تا به حال برای تفکیک حقیقت از شبه حقیقت چاره ساز نبوده است چیست؟

1- ضعف استدلالات هر دو طرف

2-ضعف یک طرف و قوت طرف دیگر

3-عدم تضارب دیالکتیک این دیدگاه ها در یک گفتگوی رو در رو

پرسش دوم:

پاسخ این شبهه چیست:اظهار نظر در بحث قمه زنی توسط افراد معمولی جامعه (غیر از فقها و مراجع) کاری غیر کارشناسی و لغو است.

 1-این مطلب منافی آزادی اندیشه و بیان است.

2-اظهار نظر در وجوه غیر فقهی قمه زنی(مثل وجوه اجتماعی و فرهنگی و سیاسی) توسط غیر فقها، منطقی و قابل قبول است.

3-هر کسی اجازه دارد در هر مبجثی به اندازه ی علم و دانش خود اظهار نظر کند.

 پرسش سوم:

 خاستگاه تاریخی و جغرافیایی قمه زنی از کی و کجا بوده است؟

1-حدود هزار و چهارصد سال پیش تأسی از روش های عزاداری اهل بیت علیهم السلام-

2-حدود هشتصد سال پیش ابتکار خودجوش شیعیان ایران و عراق.

3-حدود دویست سال پیش کپی برداری از عزاداری ارامنه ی قفقاز برای حضرت مسیح (ع)

 پرسش چهارم:

 ادله ی اولیه و ثانویه ی حرمت قمه زنی به ترتیب کدام است؟

 1-اضرار به نفس-وهن مذهب

 2-وهن مذهب-اضرار به نفس

 3-اضرار به مذهب-وهن به نفس

 پرسش پنجم:

 کدام یک از مراجع بزرگ شیعه علاوه بر قمه زنی،استفاده از زنجیر و طبل و شیپور و علم و ... را هم حرام اعلام کرده بودند؟

1-آسید ابوالحسن اصفهانی (ره)

2-آیت الله العظمی بروجردی (ره)

3-امام خمینی (ره)

 پرسش ششم:

 متن فتوای حضرت امام (ره) در مورد قمه زنی دقیقاً چه بوده است؟

1-قمه زنی تا اتمام جنگ، بنابر مصلحت باید ترک شود.

2-در وضع موجود قمه نزنند.

3-قمه زنی موجب تخریب وجهه ی دین و از محرمات شرعیه است.

 پرسش هفتم:

 طبق آنچه در متن کتاب ذکرشده ، اصلی ترین اتهام موافقین قمه زنی به مخالفین آن چیست؟

1-توطئه ی برچیدن دستگاه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام)

2-سیاسی کردن عزاداری امام حسین (علیه السلام)

3-مرعوب شدن از غرب و تلاش برای کسب رضایت آنها.

 پرسش هشتم:

 ریشه ای ترین دلیل استمرار رفتارهای افراطی و غلط در برخی از شیعیان چیست؟

1-نگاه بدون تعقل و کوته بینانه و بدون بصیرت به معارف دین.

2-لجبازی و سماجت به دلیل مسائل سیاسی.

3-خودرأیی و عدم تبعیت از مراجع دینی.

 پرسش نهم:

 مهم ترین دلیل بطلان داستان سرشکستن حضرت زینب (س) با چوب محمل چیست؟

1-ضعف سند روایت چه از جهت راوی و چه از جهت کتاب.

2-عدم وجود محمل بنابر اسناد معتبر تاریخی.

3-اتهام زشت فریب خوردن و بازی خوردن حضرت زینب( س )توسط حیله ی ابن زیاد برای خاموش کردن او.

 پرسش دهم:

 طبق حدیث امام صادق (ع) درباره ی لطمه زدن زنان فاطمی بر صورت های خود در عزای حضرت اباعبدالله (ع) ، چرا این امر، لطمه زدن را برای عموم مردم جایز نمی شمرد؟

1-زیرا در خود حدیث به گناه بودن آن اذعان شده است.

2-شرایط آن زنان مخدره،شرایطی خاص و استثنایی بوده است.

3-هر دو مورد.

 پرسش یازدهم:

 توصیه ی امام حسین (ع) به زنان حرم در هنگام وداع آخر چه بود؟                                            

1-در عزای من بی تابانه سوگواری کنید و این چنین پیام را به عالمیان برسانید.

2-در عزای من گریبان مدرید و زخم بر صورت نزنید و سخن ناشایست مگوئید.

3-در عزای من سکوت کنید و خاموش باشید تا دشمن از خاموشی و سکوتتان به ستوه آید.

 پرسش دوازدهم:

 کدام یک از احکام زیر صحیح نیست؟

1- فتوای استحباب رجحان دارد بر حکم حرمت.

2-ما بین دو فتوای حرمت و استحباب ، احتیاط بر ترک است.

3-فتوا بر حکم رجحان ندارد.

 پرسش سیزدهم:

 دو شرط اصلی و همیشگی در آزادی اندیشه و بیان چیست؟

 1-اخلاق و منطق.

 2-صداقت و صراحت.

 3-احتیاط و ادب.

 پرسش چهاردهم:

 کفاره ی کسی که قسم خورده است هر ساله قمه بزند چیست؟

 1-اطعام یا پوشاندن ده مسکین.

 2-سه روز روزه.

 3-اختیار هر کدام از موارد بالا.

 پرسش تشریحی:

 به نظر شما موافقان قمه زنی چگونه می توانند به مثال "لیوان ها" جواب دهند و آن را رد کنند؟

نظرات  (۱۲)

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض ادب و احترام

منظورتون اینه که ماهم در پرسش نامه شرکت کنیم.
و جوابها رو ارسال کنیم؟
پاسخ:
       بله شما هم می توانید شرکت کنید.
فردا پنجشنبه است
جمعه نیست!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
اجازه دادند یک روز زودتر سوالها منتشر بشود. چون هنوز پیامک مربوط به اینکه سوالها کجا منتشر شده را ارسال نکرده اند کسی هنوز خبر ندارد. ولی نویسنده کتاب به بنده اجازه دادند زودتر منتشر بشود.
کاش لینک متن پرسشنامه رو هم میذاششتید
تا ما هم کتاب رو بخونیم.
امکانش هست؟
پاسخ:
ببخشید فراموش شده بود متن کتاب برای دانلود گذاشته بشود که الان این کار انجام شد.
۲۲ آبان ۹۳ ، ۱۴:۳۶ الهـــــــــی
مام جواد علیه السلام فرمودند:اِیاکَ وَ مصاحِبَةَ الشِّریرِ ، فَاِنَّهُ کالسَّیفِ المَسلولِ یُحسِنُ مَنظَرَه وَ یَقبَحُ اَثَره؛

از همراهی و رفاقت با آدم شرور بپرهیز ،زیرا که او مانند شمشیر برهنه است که ظاهرش نیکو و اثرش زشت است.

مسندالامام الجواد، ص243

پاسخ:
سپاس از حضورتان و تشکر از بابت ارسال این روایت.
جواب ها رو کجا بدیم
پاسخ:
جوابها را به شماره سامانه پیامکی ذکر شده ارسال نمایید.

بعضی انسان ها لجوج هستندوبه خصوص دراین بحث نمی توانند تعصبات  خودراکناربگذارند.

لذا نظرات کسانی که قبلا قمه می زدند وبه دلایلی دیگرنمی زنند ،راهم جمع آوری کنید.

به نظرم  یکی از دلایل  ضعف درولایت پذیری  یاعدم  ولایت پذیری اشان  دراین زمان می باشد .

پاسخ:
سلام علیکم: پیشنهاد خوبی است. ممنون از حضورتان در اوج پرواز
۲۳ آبان ۹۳ ، ۲۱:۴۳ یا صاحب الزمان
سلام یکی جواب را بده؟
پاسخ:
و علیکم السلام: جواب پیامکی است! قرار نیست اینجا کسی جواب بدهد.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
من با قمه زنی مخالفم ولی باید بگم متاسفانه این کتاب اصلا خوب نه نبود هیچ با عرض پوزش ***** بود. نقدش را نوشتم و ان شاالله فردا به ادرس پستی مندرج در پشت کتاب میفرستم.
پاسخ:
سلام: لطفا در صورت داشتن هرگونه انتقادی به هر مطلبی جانب ادب را رعایت کنید.

دلتنگی غروب همه جمعه های من
کی می رسد به صحن حضورت صدای من؟!

دیگر دلم برای شما پر نمی زند
برگرد و بال تازه بیاور برای من

عمری اگر که می گذرد دل خوشم به این
نزدیک تر شده است به تو لحظه های من

غیر از ضرر برای تو چیزی نداشتم
حتی نیامدست به کارت دعای من

اشکت اگر به نامۀ اعمال من نبود
بخشش نبود شامل یا ربنای من

یک روز، محض خاطر این چند قطره اشک
وا می شود به خیمۀ سبز تو پای من

پاسخ:
اللهم عجل لولیک الفرج.

من این کتاب را قبلاً خوندم. نمی‌دونستم وبلاگش مال شماست. کتاب اصلا خوبی نبود. آبروی شهر را برده بودید. اونجا که نوشته بودید من با یکی از این اهالی صحبت کردم انکار نه انگار .....

 

پاسخ:
سلام علیکم: این کتاب متعلق به یکی از دوستان است که از بنده خواستند این مسابقه کتابخوانی را در وبلاگم قرار بدهم که بنده هم پذیرفتم.
در ضمن متوجه منظور شما از بردن آبروی شهر نشدم. 

در قسمتی از کتاب آمده بود که مردم این شهر و منطقه فلان هستند و بهنام و...

تا کتاب را نخوانید متوجه منظورم نمیشید.

قمه زنی در اصفهان و نجف آبادی هست ولی رسانه ای نمیشه.

ما خودمون که نباید آبروی شهر را ببریم

پاسخ:
سلام علیکم:
اگر آن قسمت از متن کتاب را که فرمودید مرقوم بفرمایید ممنون می شوم.

۱۲ تیر ۰۱ ، ۱۴:۴۶ زهرا سادات

هرکسی از شما چیزی خواست نباید اجابت کنید.

اون کسی که قمه میزنند مطمین باشید نمی‌آید اینجا این کلیپ را دانلود کنه و بخونه. جز اینکه اگه ۴ نفر هم نمی‌دونند ما قمه زنی داریم با خواندن این مطلب متوجه میشن

پاسخ:
سلام علیکم: فردی که از بنده خواستند از افراد مذهبی و دغدغه مند امور فرهنگی شهرمان و از دوستان قدیمی هستند. و متن کتاب را هم همان زمان مطالعه کردم و هیچ دلیلی برای نپذیرفتن نبود. اگر هم در دیدگاه یکی از مخاطبان خواسته ام متن مورد نظر را ارسال کنید به دلیل فاصله طولانی چندین ساله بعد از خواندن کتاب بود و اینکه دانلود کتاب از دسترس خارج شده بود و نمی توانستم آن را مجدد مطالعه نموده و پاسخ بدهم. موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">