متن پرسشنامه مسابقة کتابخوانی «مناظره برای قمه زنی»
«بنام حضرت دوست»
مسابقة کتابخوانی
«مناظره برای قمه زنی»
«دانلود کتاب و متن پرسشنامه در ادامة مطلب»
شرکت کننده ی محترم
با عرض سلام و تشکرازشرکت شما در این مسابقه ، نحوه ی برگزاری آزمون باین شرح می باشد:
1) شما در مدت 14ساعت (از ساعت8 صبح روز شنبه تا ساعت 10 شب) فرصت دارید جواب 14 پرسش تستی مندرج در این صفحه را از متن کتاب یافته و پاسخ آنها را به صورت یک عدد 14 رقمی آماده نمائید. به این صورت که رقم اول آن ، مربوط به گزینه ی درستِ پرسش اول و به همین شکل رقم آخر ، مربوط به گزینه ی درستِ پرسش چهاردهم می باشد.
2) پس از نوشتن عدد 14 رقمی می بایست به پرسش تشریحی آزمون که در پایین صفحه درج شده است در حد یک پاراگراف پاسخ دهید.
3) در آخر ، نام و نام خانوادگی خود را به آن اضافه نموده و کل متن را به صورت یک پیامک (حداکثر 5 حجمی) به شماره «500020404080» ارسال نمایید.
به عنوان نمونه:
32232321213322
موافقین میگویند ما اینقدر تشنه عشق به امام حسین هستیم که با هر 4 لیوان هم تشنگیمان رفع نمیشود !
علی علوی فرزند محمد
انشاءالله به برندگان مسابقه ظرف مدت یک هفته از طریق همین وبلاگ اطلاع رسانی خواهد شد.
با تشکر و آرزوی موفقیت
«پرسش نامه»
پرسش اول:
علت اینکه مباحث کلامی و نظری مدافعان و منتقدان مسئله ی قمه زنی ، تا به حال برای تفکیک حقیقت از شبه حقیقت چاره ساز نبوده است چیست؟
1- ضعف استدلالات هر دو طرف
2-ضعف یک طرف و قوت طرف دیگر
3-عدم تضارب دیالکتیک این دیدگاه ها در یک گفتگوی رو در رو
پرسش دوم:
پاسخ این شبهه چیست:اظهار نظر در بحث قمه زنی توسط افراد معمولی جامعه (غیر از فقها و مراجع) کاری غیر کارشناسی و لغو است.
1-این مطلب منافی آزادی اندیشه و بیان است.
2-اظهار نظر در وجوه غیر فقهی قمه زنی(مثل وجوه اجتماعی و فرهنگی و سیاسی) توسط غیر فقها، منطقی و قابل قبول است.
3-هر کسی اجازه دارد در هر مبجثی به اندازه ی علم و دانش خود اظهار نظر کند.
پرسش سوم:
خاستگاه تاریخی و جغرافیایی قمه زنی از کی و کجا بوده است؟
1-حدود هزار و چهارصد سال پیش – تأسی از روش های عزاداری اهل بیت – علیهم السلام-
2-حدود هشتصد سال پیش – ابتکار خودجوش شیعیان ایران و عراق.
3-حدود دویست سال پیش – کپی برداری از عزاداری ارامنه ی قفقاز برای حضرت مسیح (ع)
پرسش چهارم:
ادله ی اولیه و ثانویه ی حرمت قمه زنی به ترتیب کدام است؟
1-اضرار به نفس-وهن مذهب
2-وهن مذهب-اضرار به نفس
3-اضرار به مذهب-وهن به نفس
پرسش پنجم:
کدام یک از مراجع بزرگ شیعه علاوه بر قمه زنی،استفاده از زنجیر و طبل و شیپور و علم و ... را هم حرام اعلام کرده بودند؟
1-آسید ابوالحسن اصفهانی (ره)
2-آیت الله العظمی بروجردی (ره)
3-امام خمینی (ره)
پرسش ششم:
متن فتوای حضرت امام (ره) در مورد قمه زنی دقیقاً چه بوده است؟
1-قمه زنی تا اتمام جنگ، بنابر مصلحت باید ترک شود.
2-در وضع موجود قمه نزنند.
3-قمه زنی موجب تخریب وجهه ی دین و از محرمات شرعیه است.
پرسش هفتم:
طبق آنچه در متن کتاب ذکرشده ، اصلی ترین اتهام موافقین قمه زنی به مخالفین آن چیست؟
1-توطئه ی برچیدن دستگاه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام)
2-سیاسی کردن عزاداری امام حسین (علیه السلام)
3-مرعوب شدن از غرب و تلاش برای کسب رضایت آنها.
پرسش هشتم:
ریشه ای ترین دلیل استمرار رفتارهای افراطی و غلط در برخی از شیعیان چیست؟
1-نگاه بدون تعقل و کوته بینانه و بدون بصیرت به معارف دین.
2-لجبازی و سماجت به دلیل مسائل سیاسی.
3-خودرأیی و عدم تبعیت از مراجع دینی.
پرسش نهم:
مهم ترین دلیل بطلان داستان سرشکستن حضرت زینب (س) با چوب محمل چیست؟
1-ضعف سند روایت چه از جهت راوی و چه از جهت کتاب.
2-عدم وجود محمل بنابر اسناد معتبر تاریخی.
3-اتهام زشت فریب خوردن و بازی خوردن حضرت زینب( س )توسط حیله ی ابن زیاد برای خاموش کردن او.
پرسش دهم:
طبق حدیث امام صادق (ع) درباره ی لطمه زدن زنان فاطمی بر صورت های خود در عزای حضرت اباعبدالله (ع) ، چرا این امر، لطمه زدن را برای عموم مردم جایز نمی شمرد؟
1-زیرا در خود حدیث به گناه بودن آن اذعان شده است.
2-شرایط آن زنان مخدره،شرایطی خاص و استثنایی بوده است.
3-هر دو مورد.
پرسش یازدهم:
توصیه ی امام حسین (ع) به زنان حرم در هنگام وداع آخر چه بود؟
1-در عزای من بی تابانه سوگواری کنید و این چنین پیام را به عالمیان برسانید.
2-در عزای من گریبان مدرید و زخم بر صورت نزنید و سخن ناشایست مگوئید.
3-در عزای من سکوت کنید و خاموش باشید تا دشمن از خاموشی و سکوتتان به ستوه آید.
پرسش دوازدهم:
کدام یک از احکام زیر صحیح نیست؟
1- فتوای استحباب رجحان دارد بر حکم حرمت.
2-ما بین دو فتوای حرمت و استحباب ، احتیاط بر ترک است.
3-فتوا بر حکم رجحان ندارد.
پرسش سیزدهم:
دو شرط اصلی و همیشگی در آزادی اندیشه و بیان چیست؟
1-اخلاق و منطق.
2-صداقت و صراحت.
3-احتیاط و ادب.
پرسش چهاردهم:
کفاره ی کسی که قسم خورده است هر ساله قمه بزند چیست؟
1-اطعام یا پوشاندن ده مسکین.
2-سه روز روزه.
3-اختیار هر کدام از موارد بالا.
پرسش تشریحی:
به نظر شما موافقان قمه زنی چگونه می توانند به مثال "لیوان ها" جواب دهند و آن را رد کنند؟
عرض ادب و احترام
منظورتون اینه که ماهم در پرسش نامه شرکت کنیم.
و جوابها رو ارسال کنیم؟