اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

بچه شیعه باس (سری هشتم)

پنجشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۰ ق.ظ

 

«مجموعة بچه شیعه باس»

 

« قسمت هشتم»

 

حضرت امیر المومنین (علیه السلام) می فرمایند:
تکبر محل شکار بزرگ شیطان است.
«مستدرک الوسائل / ج 12 / ص 28»

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:
هر کس بیشتر دوستدار ما (خاندان عصمت و طهارت) باشد،

به زن ها (همسرش) نیز بیشتر دوستی می کند .

«بحار الانوار، ج 103، ص 227»

امام علی (علیه السلام) می فرمایند:
شما به پروای از خدا فرمان یافته اید و به فرمانبرداری از او آفریده شده اید ...
«شرح نهج البلاغه ج 3 ص 108»

پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) می فرمایند:
من شوخى مى کنم، اما جز حق نمى گویم. 
«شرح نهج البلاغه، ج6، ص330»

پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) می فرمایند:
هر مردى که به صورت همسرش سیلى بزند.

خدا به فرشته مامور دوزخ (مالک) دستور می دهد

که در دوزخ هفتاد سیلى بر صورتش بزند 
و هر مردى که دستش را بر موهاى زن مسلمانى بگذارد

(براى اذیت موى سرش را بگیرد) در دوزخ دستش

با میخ هاى آتشین کوبیده می شود. 
«مستدرک جلد 2 ص 550»

پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) می فرمایند:
مردم را، در حقیقت، شتابزدگى به هلاکت انداخته است،

اگر مردم، از شتابزدگى به دور بودند، هیچ کس هلاک نمى شد.
«محاسن ص 215 ، ح 100»

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:

هنگامی که مرد با خانواده اش برخورد می کند، [به آنان] سلام کند

 و هنگام ورود با صدای کفش و با سرفه کردن، خانواده اش را

از آمدن خود با خبر کند، تا اینکه چیزی نبیند که او را ناخوش آید .

«بحارالانوار، ج 76، ص 11»

پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) می فرمایند:
سرمای بهار را غنیمت بشمارید که با بدن های شما

همان کاری را می کند که با درختان می کند

و از سرمای پاییز دوری کنید که با بدن های شما

همان کاری را می کند که با درختان می کند .

«بحارالأنوار ج - 59 ص – 27»

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:
هیچ بنده اى خشم خود را فرو نخورد، مگر این که

خداوند عزّوجلّ بر عزّت او در دنیا و آخرت افزود. 
«کافى(ط-الاسلامیه) ج2، ص110، ح5»

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:
هرگاه یکی از شما به مسافرت رود و سپس از سفر برگردد،

پس باید برای خانواده خود به اندازه ای که توانایی دارد سوغاتی بیاورد.
«وسائل الشیعة، ج 8، ص 3»

امام رضا (علیه السلام) می فرمایند: 
هر کس از خدا توفیق بخواهد و تلاش نکند ، خود را مسخره کرده است.

«میزان الحکمه ، ح 2790»

پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) می فرمایند:
فردای قیامت شفاعت من نمیرسد به کسی که

نماز واجب را از وقت آن به تاخیر بیندازد.
«امالی صدوق ص240»

پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) می فرمایند:
مرد در برابر لقمه ای که در دهان زنش می گذارد پاداش می برد.
«المحجة البیضاء، ج 3، ص 70»

امام رضا (علیه السلام) می فرمایند:
هر کس مسلمان فقیرى را دیدار کند و برخلاف سلامى که به ثروتمندان مى کند، به او سلام کند ، روز قیامت در حالى به دیدار خدا مى رود که بر او خشگمین است.
«عیون أخبار الرّضا علیه السلام ، ج 2 ، ص 52»

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:
برای انسان مومن شایسته نیست که خودش را خوار سازد.

سوال شد چگونه خودش را خوار می سازد؟
فرمود: در چیزی دخالت کند که سرانجام از آن عذرخواهی نماید.

«کافی(ترجمه کمره ای) ج 5 ، ص 64»

امام رضا (علیه السلام) می فرمایند:
بدان که زنان گوناگونند، برخی از آنان دستاوردی گرانبها و تاوان [رنج های آدمی] هستند و این زن کسی است که به شوهرش محبت می کند و «عاشق» اوست .
«همان، ج 14، ص 161»

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:
اگر مردم به اندازه غذا می خوردند بدنهایشان سالم می ماند.
«بحارالانوار ج62 ص 266»

امام رضا (علیه السلام) می فرمایند:
بکوشید که زمانتان را به چهار بخش تقسیم کنید: 
زمانى براى مناجات با خدا ؛ 
زمانى براى تأمین معاش ؛ 
زمانى براى معاشرت با برادران و معتمدانى که عیب هایتان را به شما مى شناسانند و در دل شما را دوست دارند ، 
و ساعتى براى کسب لذّت هاى حلال 
با بخش چهارم توانایى انجام دادن سه بخش دیگر را به دست مى آورید.

«فقه الرّضا علیه السلام ، ص 337»

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:
بهترین زنان شما زنی است که دارای بویی خوش و دست پختی خوب باشد . 
«وسائل الشیعة، ج 14، ص 15»

پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله) می فرمایند :
هر کس با کودک سروکار دارد ، با او کودکانه رفتار کند.
«من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 483، ح 4707»

 

http://bacheshiebas.blogfa.com/category/13

نظرات  (۵)

۰۶ آذر ۹۳ ، ۱۲:۱۶ وبلاگ شمس
بعد از خدای هرچه پرستند هیچ نیست
بی دولت آنکه بر همه هیچ اختیار کرد
هر کو عمل نکرد و عنایت امید داشت
دانه نکشت ابله و دخل انتظار کرد
پاسخ:
ممنون از حضورتون.
۰۶ آذر ۹۳ ، ۱۶:۴۶ میم نقطه میم
بسم الله النور
ان شالله موفق باشید
سپاس
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
پاسخ:
پاینده باشید. ممنون از حضورتون.
۰۷ آذر ۹۳ ، ۱۰:۵۹ وبلاگ شمس
تا شعله هجران تو خاموش کنم
بر آتش دل ز صبر، سرپوش کنم

بسیار بکوشیدم و نتوانستم
یک لحظه غم تو را فراموش کنم

ای کاش، دمی دهد امانم این اشک
تا نقش تو را به دیده منقوش کنم

آخر چه شود، شبی به خوابم آیی
تا جام محبت تو را نوش کنم

بنشینی و در برت، مرا بنشانی
تا زمزمه نوازشت گوش کنم

گر بار دگر مرا در آغوش کشی
صد بوسه بر آن دست و بر و دوش کنم

سجاده تو، که می‌دهد بوی تو را
برگیرم و بوسم و در آغوش کنم

چون درد فراق تو، ز حد درگذرد
زین عطر تو قلب خویش، مدهوش کنم

از حمله غارت به دلم آتشهاست
این داغ، عیان، ز لاله ای گوش کنم

گویند به من، یتیم غارت زده ام
زآن چشمه چشم خویش پرجوش کنم

دیگر اگر ای پدر نخواهی برگشت
برخیزم و پیکرم سیه پوش کنم؟

این داغ حسین، جاودان است حسان
هرگز نتوان به اشک، خاموش کنم

شاعر:حبیب چایچیان
...........
شهادت حضرت رقیه(س) را خدمت شما تسلیت عرض می کنم.
یاعلی
پاسخ:
بنده هم به شما تسلیت عرض می کنم. ممنون از حضورتون.
۰۷ آذر ۹۳ ، ۱۹:۰۴ وبلاگ شمس
در کنگره ی عرش فروریخت بناها

تا از نفس افتاد جگر گوشه ی طاها

بر خاک تنی ماند، که آیات مقطع

برنیزه سری رفت، که الشمس ضحیها

طاها ! تونبودی که ببینی تک و تنها

آمد به سر نور دوچشمت چه بلاها

طاها ، چه بگویم که درآن شام غریبان

انگشتر خورشید کجا رفت کجاها

قرآن به هم ریخته ات را که ندیدی

در زیر سم اسب  ، درانبوه صداها

طاها چه نشستی جگر فاطمه ات سوخت

لاحول ولا قوه الا ب...الها

-این نیزه نباید برود جانب زینب

سر را بستانید از این سر به هواها

سر تاب نیاورد و نظر کرد به خواهر

آن لحظه چه می گفت اخیها بفداها

می دید چه اندازه غریب است ولی نیست

این قافله را قافله سالار...سواها

ای معنی "یا ایّتها النفس" سرتو

ای خون خدا ، مثل خدا، لایتناها

یک آیه دهان باز کن ای مصحف خاموش

مگذار در این غربت و اندوه مرا...ها!

هفتاد ودو منزل نگرانی چه کشیدم

تا می بردم قافله ی عشق کجا ها

فرزانگی آنجاست که مجنون تو باشیم

بگذار بمانیم در این حال و هواها
از:عباس شاه زیدی
پاسخ:
ممنون از شعر زیبایی که ارسال نمودید. موفق باشید.
باسلام.همه چیز عالیه بجز تصویر دوم...میدونید بعضی چیزا از بین بردن حیا ست بطور نرم و اهسته..اینم ازوناست اگرچه ک  پوشش دارن...
پاسخ:

و علیکم السلام:

سپاس از حضورتان در «اوج پرواز». تشکر بابت تذکر دلسوزانه ای که بیان کردید. ولی بنده چنین تصویری را از بین برنده حیا نمی دانم. دشمن برای از بین بردن حیا برهنه ترین تصاویر را در اینترنت در اختیار جامعه هدف خود قرار داده است و  چنین تصویر انیمیشنی را مصداق تداعی بی حیای نمی دانم. البته هم شما و هم بنده یک هدف را دنبال می کنیم هر چند ممکن است در مصداق کمی اختلاف نظر داشته باشیم که طبیعی هم هست. موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">