اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

 

 

گفتگوی زیبای یک شیعه و سنی دربارة

 

 

 ولایت حضرت علی(ع)

 

 

روزی یکی از دوستان سنی به دیدنم آمده بود .

گفتگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت (علیه السلام) داشتم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در غدیر خم استناد کردم .

ایشان می گفت: مولا در این حدیث به معنای دوست آمده است.

نهایتا هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد.

یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی!!!

گفت: من باید بروم؛ وقت ندارم برگردم؛ خانواده ام منتظرم هستند چه کارم داری؟ در تلفن بگو!!

گفتم: کار مهمی دارم؛ تلفنی نمی توانم بگویم باید خودت اینجا باشی.

خیلی اصرار کردم و به زور برگشت.

وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟

گفتم: می خواستم بهت بگم «دوستت دارم!»

گفت: همین !!!؟

گفتم : بله. همین را خواستم به شما بگویم .

دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده ام منتظرم بودند و باید می رفتم این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم !! اذیت می کنی؟

گفتم : سوال من همین جا است چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ی منتظرتان می روید، و شما را از راهتان که می روید بر می گردانم تا به شما بگویم دوستت دارم؛ ناراحت می شوی و در عقل من شک می کنی!! ولی وقتی پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) دهها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود که آماده ی استقبال از آنها بودند، می رفتند سه روز در زیر آفتاب سوزان، معطل کردند که فقط بگوند: هر کس من را دوست دارد علی (علیه‌السلام) را دوست بدارد؟؟

این کار پیامبر (صلی الله علیه و آله) عاقلانه بود؟! آیا این اقدام پیامبر (صلی الله علیه و آله) ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟؟ آیا آنها در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟

با این کاری که کردم دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر در جریان غدیر خم، نکته ی مهمتری می خواست بیان کند و الا بیان دوستی علی (علیه‌السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگردانند .

نظرات  (۷)

خیلی زیبا بود استفاده کردم ممنون
خیلی زیبا بود استفاده کردیم ممنون از زحمات فراوانتون
پاسخ:
سپاس از حضور شما. و ممنون از لطفتون.
۲۰ تیر ۹۳ ، ۰۰:۵۲ مظهر زیبایی
جالب بود تشکر ...
پاسخ:
ممنون از حضورتون.
یکی رو تصور کنین که عاشق سیب باشه. به­ خاطر همۀ خوبی­ هایی که سیب داره. از رنگ، بو و زیباییش گرفته تا مزه و طعم... . هر روز از یه کوچه ­باغ سیب هم رد میشه. همون کوچه ­باغی که از وقتی درختا با اومدن بهار سبز شدن، منتظرشون بوده تا الان که وقت چیدن سیب­ ها شده. هرروز، هرطور که شده یه دونه سیب از باغبون گرفته.

یه روز که رفت باغ، باغبون بهش گفت: برو با خودت یه کیسه بزرگ و محکم بیار. خیلی هم سفارش می­ کنه که ته کیسه، سوراخ نباشه. اونم به هر سختی شده یه کیسه پیدا می­ کنه. وقتی برمی­ گرده، می­ بینه باغبون توی باغ نشسته.

 - بیا تو و هرچی می­خوای سیب بچین. آزادِ آزادی. هم خوردن حلال و هم بردن. هر چی بیشتر بچینی، سهم خودته. بزرگ و کوچیکی و سالم و خراب بودنشون هم به انتخاب خودت... .

تو زندگی ­ام گاهی یه فرصت ­هایی پیش میاد تا ما آدما کیسه ­های خالیمون رو پر از سیب و عطرش کنیم. فقط باید حواسمون باشه کیسۀ بزرگ و محکم و سالمی داشته باشیم. سوراخ نداشته باشه و طوری نشه که یدفعه متوجه بشیم هرچی جمع کردیم ازسوراخ ته کیسه ریخته...!

این روزها از اون فرصت هاست...

برگرفته شده از zareh.blog.ir
پاسخ:
سپاسگزارم بسیار زیبا بود. ممنون که سر زدید.
۲۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۰۳ محمد مهدی علیزاده
عرض سلام و وقت بخیری و قبولی طاعات و عبادات ...
با پستی عنوان
طغیان فرزند نامشروع در اپلیکیشن‌های اندروید تلفن همراه
بروز هستم ... خوشحال میشم سربزنید ... باتشکر
یاعلی مدد

http://mr-designer.blog.ir/1393/04/20/%D8%B7%D8%BA%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87
پاسخ:

و علیکم السلام: طاعات و عبادات شما هم قبول درگاه حق

ان شاء الله حتما. ممنون از حضورتون.

رحمت خدا بر این شیعه‌ی واقعی...
عالی بود
پاسخ:
ممنون از حضورتون و وقتی که گذاشتید.

ولی طبق تحقیقات بنده اهل سنت معتقدند این سخن فقط بخش کوچکی از سخنان پیامبر رو در قدیر تشکیل میداده و دلیلش هم این بوده که جان حضرت علی (ع) توسط عده ای در خطر بوده.در کل خواستم بگم یه اهل سنت واقعی بود در این داستان احتمالا قانع نمی شد.







پاسخ:

سلام:

بله خطبه غدیر یک خطبه بسیار طولانی است ولی خب خیلی ها فکر می کنند فقط همان یک جمله است. در طول خطبه کاملا واضح است که منظور از ولی یعنی خلیفه و جانشین و حاکم بعد از پیامبر (ص)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">