اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

تمسک به قرآن در سیر الی الله

يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰ ق.ظ

 

Image result for ‫قران كريم‬‎

 

 

«تمسک به قرآن در سیر الی الله»

 

در کافى از امام صادق از پدرش و از اجداد گرامیش (علیهم السلام) از رسول خدا (صلى اللّه علیه و آله) روایت شده که فرمود:

«ایها الناس شما در خانه اى هدنه قرار دارید و در مسیر مسافرتى هستید، مسافرتى بس سریع، و چگونه چنین نباشد، با اینکه شب و روز و خورشید و ماه را مى بینید که هر تازه اى را کهنه مى کنند، و هر دورى را نزدیک مى سازند، و هر آنچه را قبلا وعده اش داده شده محقق مى سازند. پس براى این سفر دور توشه فراهم کنید.

راوى مى گوید: در این هنگام مقداد بن اسود برخاست و عرضه داشت: 

یا رسول اللّه خانه هدنه چه معنا دارد؟ 

فرمود: خانه اى که بمحض رسیدن به آن باید از آن کوچ کرد.

پس هر گاه در زندگى دچار فتنه هایى شدید، که چون شب تاریک پیش پاى زندگیتان را ظلمانى کرد، بر شما باد تمسک به قرآن، که بدرگاه خدا شفیعى است که شفاعتش پذیرفته مى شود، گفتار بهت آورى است منطقى، کتابى است که هرکس آن را پیش رو قرار دهد، و بر طبق راهنمائى هاى او قدم بردارد، این قرآن وى را بسوى بهشت راه مى نماید، و کسى که آن را پشت سر بیندازد، باز همین قرآن از پشت سر او را بطرف دوزخ مى راند، و قرآن دلیلى است که به بهترین راه دلالت مى کند، کتابى است که در آن حق از باطل جدا شده، و از معارف حقه آنچه قبلا در عقل با نقل بدون بیان بوده بیان گشته، و آنچه نبوده آورده شده، قرآن فاصل و جدا ساز حق از باطل است، نه شوخى، کتابى است داراى ظاهرى و باطنى، ظاهرش حکم، و باطنش علم است، ظاهرش بسیار زیبا و باطنش عمیق است، حدودى دارد، و حدودش نیز داراى حدودى است، عجایب آن شمردنى و غرائبش کهنه شدنى نیست.

در قرآن چراغهائى از هدایت، و منارى از حکمت است، براى هر نکته سنج عارف، راهنماى معرفت است، پس هر صاحب بصیرت را سزد که براى درک معارف آن چشم بصیرت خود باز کند و نکته سنجى را به نهایت رساند نجات دهنده هرکسى است که عملى نکوهیده داشته باشد و رهائى بخش هرکسى است که هیچ راه نجاتى ندارد. آرى تفکر، حیات قلب هر شخص آگاه و اندیشمندى است مانند نورى که در تاریکى راه گشاى انسان است پس بر شما باد به اخلاص داشتن و کم کردن توقع و انتظار.

و نیز در کافى از امام صادق (علیه السلام) روایت آمده که از رسول خدا (صلى اللّه علیه و آله) نقل کرده اند که فرمود: 

قرآن، هدایتى است از تاریکى و ضلالت و روشنگر وادى جهالت و جبران کننده لغزشها، و از بین برنده تاریکى ها و سدى است در برابر هلاکت ها و آگاهى دهنده اى از کجروى ها و بیان کننده فتنه ها. و رساننده انسان ها از دنیا (در مسیرى مستقیم) به سوى آخرت.

و در قرآن کمال دین شما است، و احدى نیست که از قرآن رو برگرداند، مگر اینکه به سوى آتش برگردانیده شود.

نظرات  (۱)

۲۴ فروردين ۹۷ ، ۲۳:۳۳ سرباز سایبری 313
سلام علیکم و رحمةاللّه
اگر مایل هستید هم رو در قسمت پیوند های روزانه لینک کنیم
منتظر جوابتون هستم
پاسخ:
و علیکم السلام:
سپاس از حضورتان در «اوج پرواز» در قسمت «پیوندها» لینک شدید. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">