اوج پرواز

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

«اگر به پرواز می اندیشید، شهادت برترین آن است»

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندها

معرفی کتاب «حاج قاسم» (جلد اول)

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۳۰ ق.ظ

 خرید و قیمت کتاب حاج قاسم (جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی) از ...

سلام:

چند شب پیش که توفیق شد رفتم گلستان شهدای اصفهان چند تا کتاب خریدم. یکی از این کتابها که توفیق خواندنش را پیدا کردم. کتاب «حاج قاسم» (جلد اول) است که در مجموعه کتابهای منتشر شده توسط «انتشارات یازهرا» تحت عنوان «یاران ناب» این کتاب شماره ۱۷ است که بالای کتاب هم درج شده. 

این کتاب مجموعه ای از سخنرانی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای رزمنده ها در شبهای قبل و بعد از عملیات در زمان دفاع مقدس به همراه سخنرانی های ایشان در بعد از جنگ در یادمانها یا یادواره های شهدا است.

خواندن این کتاب را به همه پیشنهاد می کنم. بخصوص برای دهه هفتادی ها و دهه هشتادی ها که جنگ را ندیدند. دیدن و حس کردن جنگ از زاویه دید یک سردار نظامی، با آن فضای پر از احساس قبل از عملیاتها و یا بعد از شهادت یارانشان که در صحبتهای حاج قاسم موج می زند (که بارها اشک بنده را جاری کرد) انسان را بیش از پیش در مقابل آنچه که شهدا و بسیجیان جان بر کف در جنگ آفریدند به تعظیم وامی دارد.

از ویژگیهای دیگر این کتاب چاپ ۷۶ عکس رنگی تمام صفحه از این سردار دوست داشتی است.

برشی از این کتاب را خدمتتان تقدیم می کنم:

بعد از کربلای ۴، همه کارها را یک نفر کرد، قطعا یک نفر. آن هم بی بی زهرا (س) مادری که دست همه ما را گرفت.

در شب عملیات اعتراف می کنم، سه بار که پیکش هم حاضر است. سه بار برای فرمانده قرارگاه نوشتم که پرخطرترین ریسک را در این عملیات (کربلای ۵) داریم انجام می دهیم. سه بار نوشتم که عملیات را لغو کنید. در لحظه ای که بسیجی ها وارد آب شدند، تا پشت سیم خاردار که در مهتاب شب دهم مثل روز روشن بود، در آب می دیدم، تا پشت میدان مین، دیواره کیلومتری بسیجیان را می دیدم و بدنم می لرزید و از ترس گریه می کردم و می گفتم هیچ کدام از این بسیجی ها به دشمن نمی رسند. فکر هم همین را می گفت، علم هم همین را می گفت، عقل هم همین را می گفت، تجربه ام هم همین را می گفت. همه این ها این را می گفت که این بچه ها به خط نمی رسند. این عمل ناموفق است. ولی عشق این را نمی گفت. 

بچه ها را داخل آب می کردیم، هستند شاهدانش. ولی همین که داخل آب می شدیم، خط دشمن را مثل کف دست می دیدیم. دیدم تا پشت سیم خاردار تمام ستون غواص (توسط دشمن) دیده می شود. این را که دیدم می لرزیدم، امید نداشتم.

به برادرها عاجزانه می گفتم دعای توسل بخوانید. بی بی زهرا (س) را به مدد بطلبید. گویا پرده (مقابل ماه) قرار داده شد و مهتاب را تاریک کرد.

شاید هیچ کس باور نمی کرد لشکر ثارالله از دریاچه ماهی عبور کرده باشند. فقط این را من باب غرور نمی گویم. چون همه هیچ کاره بودند و همه کاره او (حضرت زهرا (س)) بود.

* عملیات کربلای ۵ موفق ترین عملیات نظامی در جنگ تحمیلی بود که ۴۰ تیپ ارتش عراق به طور صد در صد منهدم شد علت اینکه کشورهای دنیا بسیج شدند و قطعنامه ۵۹۸ را نوشتند، نتایج عملیات کربلای ۵ بود. همه دشمنان از حجم مقاومت و فداکاری انجام شدم متحیر بودند و دشمن را وادار به عقب نشینی و صدور قطعنامه ۵۹۸ نمود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">